  • 11. Data: 2016-02-27 18:53:15
    Temat: Re: Wylacznik karty graficznej w PC
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 27.02.2016 o 18:22, Pawel 'Jarod' pisze:

    > Nie zapomniałem, muszę sprawdzić czy karta wtedy w ciągnie prąd bo w
    > systemie jej nie widać ale to nie jest jednoznaczne z tym, że tego nie
    > robi.

    Wiele kart bez dodatkowego zasilania całkiem sprawnie działa.

    --
    Czarek

  • 12. Data: 2016-02-27 19:21:29
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 27.02.2016 o 17:50, Pawel 'Jarod' pisze:
    > Witam,
    >
    > W ramach ogólnego programu redukcji zużycia energii elektrycznej
    > stwierdziłem,

    nie. zgadujesz, to się chyba nazywa myślenie życzeniowe.
    Podłącz miernik zużycia prądu do kompa który wykonuje inne zadania niż
    granie w gry. potem zrób drugi pomiar, ale tym razem z wypiętą wtyczką z
    karty graficznej.

    ToMasz

  • 13. Data: 2016-02-27 22:15:42
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > Podłącz miernik zużycia prądu do kompa który wykonuje inne zadania niż
    > granie w gry. potem zrób drugi pomiar, ale tym razem z wypiętą wtyczką z

    dokładnie tak. To jest jakiś absurd. Idąc tym torem, wyłączaj też napęd
    DVD kiedy nie używasz, w biosie wyłączaj niepotrzebne USB, itp...

    Sens ekonomiczny czegoś takiego jest żaden. Lepiej poświęć ten czas,
    który zmarnujesz na takie wynalazki, na coś naprawdę pożytecznego.

  • 14. Data: 2016-02-27 22:33:03
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    sundayman pisze:

> [...]
    >
    > Sens ekonomiczny czegoś takiego jest żaden. Lepiej poświęć ten czas,
    > który zmarnujesz na takie wynalazki, na coś naprawdę pożytecznego.

    Ale niech obliczenia wykonuje na papierze (III klasy z makulatury), bo
    Excel pochłania zbyt wiele energii.

    --
    Jarek

  • 15. Data: 2016-02-27 22:49:59
    Od: rzymo <r...@g...com>

    W dniu sobota, 27 lutego 2016 19:21:30 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:

> [...]
    > Podłącz miernik zużycia prądu do kompa który wykonuje inne zadania niż
    > granie w gry. potem zrób drugi pomiar, ale tym razem z wypiętą wtyczką z

    Wszystko zależy jaka to k. graficzna, nowsze żrą niewiele w spoczynku (na przykładzie
    mojego sprzętu, spoczynek z GTX950 27-28W, na integrze 19-20W).

    Starsze potrafią pochłonąć kilkadziesiąt, np. swego czasu popularny Radeon 4850 to
    okolice ~40W, pięciokrotnie więcej + szum chłodzenia...
    Jak sprzęt działa godzinami, głównie z niewielkim obciążeniem, to może i sens takich
    zabaw jest...
    U siebie nie sprawdzę, żaden z kilku kompletów płyta główna + k. graficzna nie odpala
    bez podłączonej wtyczki z dodatkowym zasilaniem.

  • 16. Data: 2016-02-27 23:08:49
    Od: "Bo(o)t manager" <b...@W...wp.pl>

    On Sat, 27 Feb 2016 17:50:17 +0100, Pawel 'Jarod' napisał/a:

    > Witam,
    >
    > W ramach ogólnego programu redukcji zużycia energii elektrycznej
    [ciach]
    > Pozdrawiam

    A co to za karta i jakiej wydajności potrzebujesz?
    Bo nowe nvidie bardzo mało prądu zużywają i może wymiana na nie
    przyniosła by wymierne korzyści.
    W laptokach jest coś takiego jak nvidia optimus, może jest też na PC.

    Bo(o)t manager

  • 17. Data: 2016-02-28 00:34:07
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2016-02-27 o 18:53, Czarek pisze:

    > Wiele kart bez dodatkowego zasilania całkiem sprawnie działa.
    Równie dobrze wiele kart bez tego zasilania nie uruchomi kompa tylko
    krzyczy o braku zasilania np: hd4890

  • 18. Data: 2016-02-28 04:15:35
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Ale niech obliczenia wykonuje na papierze (III klasy z makulatury), bo
    > Excel pochłania zbyt wiele energii.

    Czy przypadkiem na zużycie energii nie wpływa ilość wypełnionych pól w
    Excelu ? Bo stopień komplikacji obliczeń na pewno !

  • 19. Data: 2016-02-28 10:54:03
    Od: Pawel 'Jarod' <P...@s...xx>

    On 2016-02-28 00:34, Jawi wrote:

    > Równie dobrze wiele kart bez tego zasilania nie uruchomi kompa tylko krzyczy o
    braku zasilania np: hd4890

    U mnie jest wszystko w porządku tylko czy to zależy od karty? Ja bym stawiał na płytę
    główną.

  • 20. Data: 2016-02-28 10:54:06
    Od: Pawel 'Jarod' <P...@s...xx>

    On 2016-02-27 18:50, Czarek wrote:

    > A czy ta karta zintegrowana nie ma czasami oddzielnego wyjścia (gniazda)?
    >
    > Kup sobie np. tablet.

    Nie ma bo jest zintegrowana w procesorze. Do normalnego użytkowania jest idealna.
    Tablet odpada, nie znoszę takich zabawek na srandroidzie ;-)