  • 31. Data: 2016-02-28 14:56:41
    Temat: Re: Wylacznik karty graficznej w PC
    Od: Pawel 'Jarod' <P...@s...xx>

    On 2016-02-28 14:07, Czarek wrote:

    > No jest, ale co z przełączaniem monitora? Grafika w procesorze ma chyba wyjście
    gniazdem płyty głównej.

    Monitor ma dwa wejścia więc jeden kabel jedzie z karty graficznej na slocie, a drugi
    z tyłu płyty.
    Jak nie ma sygnału w jednym a jest w drugim, nawet nie trzeba wtedy przełączać nic w
    monitorze bo robi to sam.

    > Na windzie też można kupić.

    No fakt jest na widzie ale ma się to ni jak do 27'' monitora.

  • 32. Data: 2016-02-28 15:09:39
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 28.02.2016 o 14:56, Pawel 'Jarod' pisze:

    > Monitor ma dwa wejścia więc jeden kabel jedzie z karty graficznej na
    > slocie, a drugi z tyłu płyty.
    > Jak nie ma sygnału w jednym a jest w drugim, nawet nie trzeba wtedy
    > przełączać nic w monitorze bo robi to sam.

    jest jeszcze sprawa czy system bez "zająknięcia" będzie umiał/mógł
    przełączyć kartę, którą obsługuje. Tego typu rozwiązania są obecnie dość
    popularne w laptopach z dwoma kartami, jednak jest to w nich opracowane
    już na poziomie projektowania sprzętu.

    --
    Czarek

  • 33. Data: 2016-02-28 15:20:47
    Od: Pawel 'Jarod' <P...@s...xx>

    On 2016-02-28 15:09, Czarek wrote:

> [...]
    dwoma kartami, jednak jest to w nich opracowane już na poziomie projektowania

    Już sprawdzałem, nie ma problemu.

  • 34. Data: 2016-02-28 16:04:03
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Mario pisze:
> [...]
    [..]

    > Oczywiście wiem lepiej, bo moja odpowiedź dotyczyła kwestii czasu
    > marnowanego na takie działania:
    > "Lepiej poświęć ten czas, który zmarnujesz na takie wynalazki, na coś
    > naprawdę pożytecznego."

    Doprawdy durne stwierdzenie.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 35. Data: 2016-02-28 16:11:15
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Pawel 'Jarod' pisze:

> [...]
    > przełączać nic w monitorze bo robi to sam.

    > No fakt jest na widzie ale ma się to ni jak do 27'' monitora.

    Jest parę innych opcji, chyba każdy tablet ma wyjście HDMI które możesz
    sobie do tego monitora podpiąć, możesz użyć laptopa wpiętego w drugie
    gniazdko itd.
    Co do tematu pozostaje Ci sprawdzić eksperymentalnie, potrzebujesz
    przekaźnik/włącznik na prąd pobierany przez grafikę, to może być do
    ~50A, może mieć tylko jeden styk ale musisz użyć wszystkich kabli z obu
    stron przekaźnika.

    Osobiście nie ryzykowałbym takich numerów, to 12V idzie na przetwornicę
    na karcie.

  • 36. Data: 2016-02-28 17:38:16
    Od: Pawel 'Jarod' <P...@s...xx>

    On 2016-02-28 16:11, AlexY wrote:

> [...]
    tylko jeden styk ale musisz użyć wszystkich kabli z obu stron przekaźnika.

    Generalnie opcje tabletowe odpadają i kuniec. Na razie zakładam podpięcie pod każdy
    przewód 12V zasilający przekaźnika, który wydoli 10A@12VDC. Może będzie podwójny,
    wszystko zależy od tego
    co będzie dostępne i ile będzie kosztować. Pojedynczy przekaźnik na 50A odpada. Niby
    zasilacz daje całe 12V z jednego źródła ale nie chce kombinować ze zwieraniem linii
    12V bo tak jest najbezpieczniej.

    > http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2932653.html
    > Osobiście nie ryzykowałbym takich numerów, to 12V idzie na przetwornicę na karcie.

    Gdyż, ponieważ? :-)

  • 37. Data: 2016-02-28 18:20:47
    Od: Luke <l...@l...net>

    > W ramach ogólnego programu redukcji zużycia energii elektrycznej
    > stwierdziłem, że zrobię sobie taki wyłącznik.

    To nie karta jest problemem, tylko 27-calowy monitor ;)

    A na serio, to karty o których piszesz, umieją pobierać tylko tyle
    prądu, ile potrzeba. Taki wyłącznik nie ma najmniejszego sensu.

    Nie wierzysz, zmierz.

    L.

  • 38. Data: 2016-02-28 21:16:07
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > "Lepiej poświęć ten czas, który zmarnujesz na takie wynalazki, na coś
    > naprawdę pożytecznego."

    No cóż, to tylko życzliwa sugestia, wypływająca z doświadczenia
    życiowego posiadanego w pewnym, nie najmłodszym już wieku.

    Prawdę mówiąc, niejednokrotnie patrząc na różne "przedsięwzięcia"
    podejmowane przez co poniektórych, pierwsza myśl to " jak można marnować
    czas na takie duperele ?".

    Ludzie niestety bardzo często nie potrafią racjonalnie rozporządzać tym
    - bezcennym w końcu, i ograniczonym - zasobem. A potem narzekają, że w
    życiu nic nie osiągnęli, że inni mają lepiej, itp itd.

    No policzmy tak "na oko" - dany osobnik poświęci optymistycznie rzecz
    biorąc 16 godzin (dwa dni robocze) na osiągnięcie celu w postaci
    "oszczędności na karcie graficznej" ).

    Optymistycznie, bo biorąc pod uwagę realia to będzie więcej (zwłaszcza
    jak doliczyć bujanie się z systemem przy takim "wynalazku").
    No to, licząc chociażby po 20 zł/h to wychodzi 320 zł.

    W zamian za teoretycznie zaoszczędzone kilka zł. rocznie ?

    Zaraz ktoś napisze "ale może on się i tak nudzi. To sobie dla zabawy
    zrobi !".
    No cóż - myślę, że zabawa może być także pożyteczna i sensowna.
    I lepiej zrobić cokolwiek innego, co będzie miało jakiś realny rezultat.

    Ale jak wspomniałem - to tylko życzliwa (serio) sugestia.
    Przecież każdy może marnować swój czas jak chce. Na siedzenie godzinami
    przed TV, na picie wódy w krzakach, itp. Wolna wola.

  • 39. Data: 2016-02-29 10:24:35
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    sundayman pisze:

> [...]
    >
    > Prawdę mówiąc, niejednokrotnie patrząc na różne "przedsięwzięcia"
    > podejmowane przez co poniektórych, pierwsza myśl to " jak można marnować

    Samorozwój, w tym procesie trzeba przejść różne etapy które dla ludzi
    będących na dalszych etapach wydają się absurdalne.
    Bieda, ktoś kto nie ma środków ani perspektyw na ich zwiększenie może
    nie mieć innego wyjścia.

    > Ludzie niestety bardzo często nie potrafią racjonalnie rozporządzać tym
    > - bezcennym w końcu, i ograniczonym - zasobem. A potem narzekają, że w
    > życiu nic nie osiągnęli, że inni mają lepiej, itp itd.

    Nie każdy jest ambitny, są ludzie zadowoleni z tego gdzie się znajdują.

> [...]
    > jak doliczyć bujanie się z systemem przy takim "wynalazku").
    > No to, licząc chociażby po 20 zł/h to wychodzi 320 zł.

    Wpłacisz mu tą kasę na konto? Albo wskażesz kto mu to wpłaci? Obecnie
    siedzę na bezrobociu, mogę przerwać dłubaninę którą się teraz bawię
    skoro płacisz za to, podać dane do przelewu?

> [...]
    > No cóż - myślę, że zabawa może być także pożyteczna i sensowna.
    > I lepiej zrobić cokolwiek innego, co będzie miało jakiś realny rezultat.

    Jeśli uzyska obniżenie mocy o 30W a komp chodzi 24/7/365 to będzie to
    nawet sensowne.

    > Ale jak wspomniałem - to tylko życzliwa (serio) sugestia.
    > Przecież każdy może marnować swój czas jak chce. Na siedzenie godzinami
    > przed TV, na picie wódy w krzakach, itp. Wolna wola.

    Może to kwestia przekazania sugestii, w komunikacji pisanej nie widać
    emocji, w jakim tonie coś jest przekazane, ludzie sami sobie to
    dopowiadają, cytat z samej góry odbieram w tonie nakazującym nauczyciela
    nienawidzącego swojego zawodu i uczniów do którego się zwraca. Zupełnie
    inaczej zabrzmi:
    "Masz świadomość że czas i zasoby zużyte na zrobienie tego zwrócą się
    może po kilku latach?"

  • 40. Data: 2016-02-29 10:27:44
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Pawel 'Jarod' pisze:

> [...]
    > odpada. Niby zasilacz daje całe 12V z jednego źródła ale nie chce
    > kombinować ze zwieraniem linii 12V bo tak jest najbezpieczniej.

    Możesz wymienić kabel na 6mm^2 już od zasilacza, ale IMHO spięcie
    istniejących razem wprost na przekaźniku byłoby bezpieczne.

    > Gdyż, ponieważ? :-)

    Masz schemat tego co siedzi na grafice? Wiesz jak się zachowa przy
    notorycznym gwałtownym odcinaniu zasilania? Ryzyko ubicia całego kompa
    może okazać się nie warte tych kilku groszy za kWh.