  • 41. Data: 2016-02-29 12:24:54
    Temat: Re: Wylacznik karty graficznej w PC
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "AlexY" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:nb12pe$4n8$2@dont-email.me...
    > Masz schemat tego co siedzi na grafice? Wiesz jak się zachowa przy
    > notorycznym gwałtownym odcinaniu zasilania? Ryzyko ubicia całego kompa
    > może okazać się nie warte tych kilku groszy za kWh.

    W rzeczy samej. W swojej sytuacji (permanentny brak kasy) powinienem się
    szczypać o każdy opornik, przez który płynie prąd. A choćby dlatego się nie
    szczypię, bo jak mi stany nieustalone usmażą coś istotnego, to zamiast
    zaoszczędzić na piwo, pomijając już nawet koszt odzysku danych, to jeszcze
    do interesu dołożę... I zamiast mieć to jedno piwo, to nie będę mieć
    kilku[dziesięciu|set] browarków... Prędzej będę z laptopa tłuc, procek
    mocny, ekran szeroki (WUXGA), no, dysk mógłby być większy... Bo lapek
    mocniejszy, niż duża maszyna i obraz na nim przyjemniejszy w odbiorze. No i
    tańszy w eksploatacji.
    A jak mam nieużywaną kartę, to sięgam do Menedżera Urządzeń i we
    właściwościach urządzenia zaznaczam Wyłącz. Proste i przede wszystkim daleko
    bezpieczniejsze, niż kombinowanie. Nie sądzę, by tak wyłączone urządzenie,
    nadal brało tyle prądu, ile brało wcześniej. System macnie przy starcie i
    powie śpij dalej, that's all, folks.

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 42. Data: 2016-02-29 16:10:52
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Samorozwój, w tym procesie trzeba przejść różne etapy które dla ludzi
    > będących na dalszych etapach wydają się absurdalne.
    > Bieda, ktoś kto nie ma środków ani perspektyw na ich zwiększenie może
    > nie mieć innego wyjścia.

    Co do biedy - chcesz powiedzieć,że jeśli ktoś jest bardzo biedny, to
    rozwiązaniem jego problemu będzie wyłączanie karty graficznej w
    komputerze i zaoszczędzenie kilku zł ?

    A może - zamiast grać godzinami w gry czy wisieć na internecie - udać
    się do jakiejkolwiek pracusi ?

    > Nie każdy jest ambitny, są ludzie zadowoleni z tego gdzie się znajdują.

    A to na pewno.

    > Wpłacisz mu tą kasę na konto? Albo wskażesz kto mu to wpłaci? Obecnie
    > siedzę na bezrobociu, mogę przerwać dłubaninę którą się teraz bawię
    > skoro płacisz za to, podać dane do przelewu?

    Sam sobie powinien wpłacić, szanując własny czas.

    > "Masz świadomość że czas i zasoby zużyte na zrobienie tego zwrócą się
    > może po kilku latach?"

    Imo nie zwrócą się wcale. Ale niech i tak będzie.

    Dawno dawno temu, będąc młodym elektronikiem :) spotkałem się z taką
    samą poradą. Wtedy miałem czas (przynajmniej tak mi się wydawało), i
    pomysły w rodzaju "zrobię sobie własną kartę audio do PC".
    Bo to i zabawa i nauczę się o PCI.

    Ale jeden osobnik zapytał - po jaką cholerę tracić czas na coś, co już
    jest i to za kilka zł ?

    Wtedy tłumaczyłem mu to podobnie jak ty. Dzisiaj (a właściwie już od
    dawna), żałuję że nie powiedział mi tego ktoś inny wcześniej, i nie
    wytłumaczył, że czas warto poświęcać na rzeczy twórcze a nie odtwórcze.
    I na poruszanie się do przodu, a nie konserwowanie stania w miejscu.

  • 43. Data: 2016-02-29 16:34:43
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Jeszcze raz skomentuję to, bo to symptomatyczne :

    Kiedy dotrze do ludzi, że im się "należy" ?
    I że wyłącznie od ich własnego działania zależy ich egzystencja ?

    Oczywiście - nieco (choć nie do końca) jest inaczej w jakichś
    dramatycznych przypadkach losowych, ale nie o tym tutaj mowa.

    Pochodzę z robotniczej rodziny. Ojciec pracował w fabryce, nie
    odziedziczyłem żadnego majątku. Nie mam wujka w żadnej partii.
    Zawsze podejmowałem wysiłek, żeby coś zrobić więcej poza siedzeniem na
    jednym czy drugim etacie.

    Nie raz byłem też na bezrobociu.

    I jak czytam tego rodzaju teksty "a kto mi da ??" to zaczynam rozumieć
    skąd się bierze poparcie dla wszelkich populistów rozdających cudze.

  • 44. Data: 2016-02-29 17:53:58
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    sundayman pisze:
    [..]
> [...]
    > wytłumaczył, że czas warto poświęcać na rzeczy twórcze a nie odtwórcze.
    > I na poruszanie się do przodu, a nie konserwowanie stania w miejscu.

    To troszkę inna para kaloszy niż przekaźnik na zasilaniu czy zamiana
    świetlówki na LEDy, na żadnym etapie mojego rozwoju w elektronice nie
    rozważałem nawet budowy karty ISA bo wiedziałem że to bez sensu z kilku
    powodów, a jedyna karta muzyczna jaką zrobiłem był Covox, ale to były
    czasy gdy karta audio to były 2 moje wypłaty.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 45. Data: 2016-02-29 18:06:59
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    sundayman pisze:
    > Jeszcze raz skomentuję to, bo to symptomatyczne :

    > Kiedy dotrze do ludzi, że im się "należy" ?

    Zweryfikuj czy napisałeś to co chciałeś napisać bo chyba wyszło na opak.

    > I że wyłącznie od ich własnego działania zależy ich egzystencja ?

    To nie takie proste, myślę że przy odpowiednim rządzie następne
    pokolenie ma szanse, ale to już temat na inną grupę.

> [...]
    > odziedziczyłem żadnego majątku. Nie mam wujka w żadnej partii.
    > Zawsze podejmowałem wysiłek, żeby coś zrobić więcej poza siedzeniem na

    No to w jednej stajni się wychowaliśmy.

    > Nie raz byłem też na bezrobociu.
    >
    > I jak czytam tego rodzaju teksty "a kto mi da ??" to zaczynam rozumieć
    > skąd się bierze poparcie dla wszelkich populistów rozdających cudze.

    Pisząc "No to, licząc chociażby po 20 zł/h to wychodzi 320 zł."
    sugerujesz że może te 320zł dostać, skąd? To tak jak z tymi reklamami
    mówiącymi o oszczędzaniu xxx dzięki reklamowanemu produktowi, no to się
    pytam gdzie te pieniądze zostaną wpłacone. A w rzeczywistości sprowadza
    się do tego:

    http://www.nowiny.pl/biznes/84092-podwyzka-taryf-za-
    wode-wynika-z-oszczednosci.html

    Moja ostatnia praca, wielka (może to przesada) korporacja, mają właśnie
    taki rąbnięty system oszczędzający kasę ich klientów (innych firm), a
    polega na tym że wprowadza się jakieś zmiany w procesach tworzące
    wirtualne oszczędności, koszty operacyjne są takie same, to się
    zastanawiamy gdzie ta zaoszczędzona kasa jest.

  • 46. Data: 2016-02-29 18:25:56
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Zweryfikuj czy napisałeś to co chciałeś napisać bo chyba wyszło na opak.

    zjadłem "nie" oczywiście.

    > To nie takie proste, myślę że przy odpowiednim rządzie następne
    > pokolenie ma szanse, ale to już temat na inną grupę.

    Tak jest zawsze i przy każdym rządzie. Może być oczywiście łatwiej lub
    trudniej.

    > Pisząc "No to, licząc chociażby po 20 zł/h to wychodzi 320 zł."
    > sugerujesz że może te 320zł dostać, skąd?

    Z odpowiedniego kierowania własnym losem. Jeżeli szanuję własny czas,
    staram się go używać do rzeczy pożytecznych i racjonalnych to mogę
    oczekiwać, że w moim życiu moja praca będzie przynosić zyski.

    Mniejsze czy większe - to inna sprawa. I to nie ma nic do stopnia
    bezrobocia, miasta czy wsi itp.
    Zwłaszcza dziś, kiedy można siedzieć w zapadłej dziurze i pracować dla
    kogoś na drugim końcu świata. Albo chociaż gotować domowe powidła i
    sprzedawać przez internet czy przy drodze.

    Jednym słowem jak krowie na rowie - zamiast marnować czas żeby
    zaoszczędzić 5 zł, poświęć ten sam czas na zarobienie 50 zł ! :)

> [...]
    > wirtualne oszczędności, koszty operacyjne są takie same, to się
    > zastanawiamy gdzie ta zaoszczędzona kasa jest.

    No ale to się chyba niespecjalnie ma do kwestii osobistego rozsądku w
    zarządzaniu własnymi "zasobami czasu"...

  • 47. Data: 2016-02-29 19:07:20
    Od: Pawel 'Jarod' <P...@s...xx>

    On 2016-02-27 18:37, Sebastian Biały wrote:

    > PS1. Mój komputer nie uruchamia się z kartą która nie ma zasilania przez dodatkowe
    druty.

    Hmm, może BIOS po prostu ryczy bo nie ma grafiki co jest normalne?
    CPU masz ze APU?

  • 48. Data: 2016-02-29 19:07:22
    Od: Pawel 'Jarod' <P...@s...xx>

    On 2016-02-29 10:27, AlexY wrote:

    > Możesz wymienić kabel na 6mm^2 już od zasilacza, ale IMHO spięcie istniejących
    razem wprost na przekaźniku byłoby bezpieczne.

    Też obstawiam, że było by OK ale wole nie kombinować jak nie muszę w szczególności,
    że chyba mam gdzieś zakopane pasujące przekaźniki.

    > Masz schemat tego co siedzi na grafice? Wiesz jak się zachowa przy notorycznym
    gwałtownym odcinaniu zasilania? Ryzyko ubicia całego kompa może okazać się nie warte
    tych kilku groszy za kWh.

    Nie mam bo generalnie mi się nie spieszy więc wszystko dłubię w ślimaczym tempie. O
    gwałtownym odcinaniu zasilania nie ma mowy. Zamykam system, wyłączam/włączam kartę i
    restart na zintegrowanej.
    Wszystko zajmuje jakieś 30-40 sek z dyskiem SSD. Zresztą nie będę przecież robił tego
    20 razy dziennie.

  • 49. Data: 2016-02-29 19:31:34
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-02-29 19:07, Pawel 'Jarod' wrote:
    > Hmm, może BIOS po prostu ryczy bo nie ma grafiki co jest normalne?
    > CPU masz ze APU?

    Nie mam APU. BIOS wstaje i przy próbie odpalenia ekranu ładowania win
    zatrzymuje się. Linux ładuje kernel i zwisa w momencie próby zmiany
    rozdzielczości. Podanie zasilania powoduje że działa.

  • 50. Data: 2016-02-29 20:13:57
    Od: Luke <l...@l...net>

    > http://www.nowiny.pl/biznes/84092-podwyzka-taryf-za-
    wode-wynika-z-oszczednosci.html

    Było takie miasto w Szwajcarii, które zredukowało zużycie prądu o połowę
    w niesamowitym eko-projekcie, przez co zmusiło elektrownię do
    dwukrotnego podniesienia ceny. Płacą tyle samo, ale są eko. Kto pamięta
    nazwę, niech przypomni.

    L.