  • 1. Data: 2020-12-08 16:15:34
    Temat: Wymiana wtyczki USB-C w zasilaczu do laptopa
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Znajomy w bliżej mi nieznanych okolicznościach zniszczył wtyczkę
    zasilacza do jednego z nowszych ThnkPadów. Wtyczka zgnieciona, piny
    pogięte albo nawet wyrwane, trudno dojrzeć. ;)
    Po zdemontowaniu wtyczki widzę, że wewnątrz znajdują się trzy kable:
    czarny (-), czerwony (+) oraz niebieski (zapewne linia danych do
    komunikacji między laptopem i ładowarką).

    Czy zwykła wtyczka na kabel USB-C nada się do wymiany? Mam na myśli coś
    takiego jak to:

    https://allegro.pl/oferta/9598801888

    Ten dodatkowy pin jest standardowo wyprowadzany? A może będzie jeszcze
    konieczne ustalenie stanu któregoś z pinów za pomocą rezystora?

  • 2. Data: 2020-12-08 17:51:23
    Temat: Re: Wymiana wtyczki USB-C w zasilaczu do laptopa
    Od: K <n...@e...com>

    On 08/12/2020 15:15, Atlantis wrote:
> [...]
    >
    > Ten dodatkowy pin jest standardowo wyprowadzany? A może będzie jeszcze
    > konieczne ustalenie stanu któregoś z pinów za pomocą rezystora?

    W Dellach i HP to nie jest tylko wtyczka do zasilania ale rowniez
    wyjscie na monitor. Jak masz oprocz tego jeszcze np hdmi to mozesz
    podpiac dwa bez stacji dokujacej. Oprocz tego USB C ma pewnie jeszcze
    standarowe gniazdo zasilacza.

  • 3. Data: 2020-12-08 17:53:12
    Od: K <n...@e...com>

    On 08/12/2020 16:51, K wrote:

> [...]
    > wyjscie na monitor. Jak masz oprocz tego jeszcze np hdmi to mozesz
    > podpiac dwa bez stacji dokujacej. Oprocz tego USB C ma pewnie jeszcze

    nie doczytałem, ze chodzi o wtyczke, a nie gniazdo.

  • 4. Data: 2020-12-08 18:26:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >wyjscie na monitor. Jak masz oprocz tego jeszcze np hdmi to mozesz
    >podpiac dwa bez stacji dokujacej. Oprocz tego USB C ma pewnie jeszcze

    Skoro sa tylko trzy kable, to widac zasilacz nie jest monitorem :-)

    Wiec kwestia trafienia na wlasciwe piny ... i samego podlaczenia, bo
    przy gestosci USB-C, moze to nie byc latwe...

    Drogi ten nowy zasilacz ?

    J.

  • 5. Data: 2020-12-08 19:00:41
    Od: collie <c...@v...pl>

    W wtorek, 8.12.2020 o 16:15, Atlantis napisał:

> [...]
    >
    > Ten dodatkowy pin jest standardowo wyprowadzany? A może będzie jeszcze
    > konieczne ustalenie stanu któregoś z pinów za pomocą rezystora?

    Pococito - kombinowanie i lutowanie mikro pinów we wtyczce? Kup kabel
    USB-C, utnij kawałek kabla z wtyczką i połącz trzy druty z tego kabla
    z trzema drutami z kabla od zasilacza, nawet na okrętkę. Pewnie kolory
    drucików będą takie same.

  • 6. Data: 2020-12-08 20:29:32
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 08.12.2020 19:00, collie wrote:

    > Pococito - kombinowanie i lutowanie mikro pinów we wtyczce? Kup kabel

    Jakich mikro pinów? ;) Te wtyczki z Allegro mają kawałek PCB z sygnałami
    wyprowadzonymi na relatywnie duże pola lutownicze. Nie jestem tylko
    pewien czy sygnał odpowiadający niebieskiemu przewodowi jest standardowo
    wyprowadzany - stąd moje pytanie.

    > USB-C, utnij kawałek kabla z wtyczką i połącz trzy druty z tego kabla
    > z trzema drutami z kabla od zasilacza, nawet na okrętkę. Pewnie kolory
    > drucików będą takie same.

    Kolejne pytanie: czy każdy standardowy kabel USB-C będzie miał tę linię?

  • 7. Data: 2020-12-08 22:08:09
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 08/12/2020 16:15, Atlantis wrote:
    > Ten dodatkowy pin jest standardowo wyprowadzany? A może będzie jeszcze
    > konieczne ustalenie stanu któregoś z pinów za pomocą rezystora?

    Jestem na 95% przekonany że laptop jest zgodny z PowerDelivery (doczytaj
    w instrukcji). Co oznacza że możesz zastosować dowolny
    zasilacz/ładowarkę USB-C z taką funkcją. Z grubsza, oznacza to możliwosc
    negocjowania wyższego napiecia i prądu.

    Najtańsze zasilacze z PD to wydatek 30-40zł. Im droższy tym wyższe
    napiecie i prąd da rade.

    Prywatnie polecam Baseusa 80W - wyrabia 4A@20V. Cena około 80zł na ali.

    Kabel dowolny, byle solidny, C<->C.

    I sprawdź, jakie napięcie wystarczy do ładowania. Im niższe, tym tańszy
    zasilacz da się kupić. Jesli to jaki "netbook" to może nawet ładować na
    5V i wtedy da się obskoczyć byle ładowarką USB i kablem USBA->USBC.
    Innymi słowy ładowarka ma mieć moc taką jaką pobiera laptop i napiecie
    przynajmniej takie jakie laptop potrzebuje.

    Ładowarki z okolic QuickCharge itd nie będą prawodpodobnie działać. Ma
    być PowerDelivery, PD.

    A po co kupować? Bo ma to zaletę że jak rozwalisz kabel to jest taki na
    pęczki za kilka zł. Dodatkowo można ładować laptopa z powerbanku (są
    takie z PD, coraz powszechniejsze).

    Zasilacz do laptopa nie warto ratować. Jeśli faktycznie w środku były 3
    druty na USB-C to kiespki był, strach podpiąc przez przypadek do telefonu.

  • 8. Data: 2020-12-09 09:08:51
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Poprawka, nie ta firma ;), Baseus wyciąga 60W - 3A@20V.

    > Cena około 80zł na ali.