-
Data: 2018-01-26 20:58:36
Temat: Re: Wypadek
Od: mk4 <m...@d...nul> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2018-01-22 17:53, p...@g...com wrote:
> http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,2293
0299,wypadek-na-a1-suv-rozerwal-osobowke-na-drobne-k
awalki-w-srodku.html
>
> Mam takie dziwne odczucie że to nagrywający przyczynił się w jakiejś części do tego
wypadku. Ten w BMW jest winny jest bez dwóch zdań ale z taką prędkością nie jechał
prawym tylko próbował wyprzedzić prawym nagrywającego który nieudolnie próbował
wyprzedzić Skodę. Ot taka niedźwiedzia przysługa.
Ten filmik sprzyja zadaniu pytania, które już dawno mi chodziło po
głowie juz jakiś czas temu - jaki jest sens istnienia pojazdów typu SUV
jak np. to BMW?
Prawdę mówiąc nie znajduję uzasadnienia poza tym, że stanowią realne
zagrożenie w przypadku zderzenia z innymi pojazdami.
Rozumiem ciężarówki - ktoś musi towary wozić i tutaj jest to
konieczność. No tyle, że one jeżdżą stosunkowo wolno i nie są zbyt
dynamiczne. Ich istnienie jest uzasadnione. Ale dlaczego SUV?
Czemu pojazdy typu SUV są w ogóle są dopuszczane do ruchu? Przecież niby
wszystkim zależy na poprawie bezpieczeństwa a wielkie, ciężkie i do tego
zbyt szybkie pojazdy określane jako SUV są tego całkowitym zaprzeczeniem.
Zderzenie normalnego pojazdu z takim pancerwagonem powoduje tylko, ze
jest więcej ofiar.
https://www.youtube.com/watch?v=a-GTTdnpGNg
https://www.youtube.com/watch?v=58zqJCtUjSI
Przykładowo te dwa filmiki. Widać, że sama wysokość pojazdu SUV sprawia,
że strefy zgniotu nie działają jak trzeba. Wzmocnione elementy pojazdu
SUV nie trafiają we wzmocnione i przeznaczone do odbierania energii
innych pojazdów co zdaje się pogarszać następstwa zderzenia.
A dla porównania test praktycznie takiego samego pojazdu przy 100 km/h.
https://www.youtube.com/watch?v=1TNFDeK6GLE
Zniszczenia tylko trochę większe niż z tym SUV-em. A tam było połowę tej
prędkości.
Zatem czemu pojazdy typu SUV nie zostaną wyeliminowane z dróg metodami
prawnymi? Komu zależy na tym, żeby jednak nie było zbyt bezpiecznie?
PS. Są jeszcze pojazdy terenowe gabarytami zbliżone do SUV. Ale tych
jest mniej i jeśli spotykamy je na drodze to poruszają się znaczne i
wolniej (taka ich konstrukcja).
--
mk4
Następne wpisy z tego wątku
- 26.01.18 21:29 Cavallino
- 26.01.18 23:48 Akarm
- 27.01.18 12:39 Marek S
- 28.01.18 11:00 Budzik
- 29.01.18 19:19 Marek
- 29.01.18 19:33 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- O co chodzi?
- PJ autobus-tramwaj
- Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- Chiński bestseller w Europie. Ford "martwi się nową konkurencją"
- koniec ładowania za darmo
- Phiiiiii Elektryki częściej uderzają w pieszych
- Audi łączy siły z Chińczykami A Tusk chce ZAORAĆ chińską fabrykę w Polsce
- pod prąd
- Hammerite i konserwacja podwozia
- Fiat wymyślił i zaprojektował Citroena Ami? ;)
- Nowe obowiązkowe wyposażenie samochodów
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
Najnowsze wątki
- 2024-05-26 O co chodzi?
- 2024-05-26 PJ autobus-tramwaj
- 2024-05-26 Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- 2024-05-26 cena pięciocyfrowa
- 2024-05-26 Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- 2024-05-25 supercap
- 2024-05-25 Sulzbach => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Re: znów ten wrocław