eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWyrób autostradopodobny A4 Kraków-Katowice › Re: Wyrób autostradopodobny A4 Kraków-Katowice
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.supermedia.pl!news.nask.pl!news.na
    sk.org.pl!news.interia.pl!not-for-mail
    From: juhass <j...@p...fm>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Wyrób autostradopodobny A4 Kraków-Katowice
    Date: Tue, 12 Oct 2010 10:49:41 +0200
    Organization: INTERIA.PL S.A.
    Lines: 45
    Message-ID: <i917en$rse$1@usenet.news.interia.pl>
    References: <4cb36d40$0$22798$65785112@news.neostrada.pl>
    <i90vvs$g8s$1@usenet.news.interia.pl> <i915j9$199$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: ip167-c13.gl.digi.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: usenet.news.interia.pl 1286873367 28558 195.82.164.167 (12 Oct 2010 08:49:27
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 12 Oct 2010 08:49:27 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.9) Gecko/20100915
    Thunderbird/3.1.4
    In-Reply-To: <i915j9$199$1@news.onet.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2317348
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-10-12 10:17, J.F. pisze:
    > Bez takiego ustawienia nikt by groszem nie sypnal.
    > Interes w ogole podejrzanej rentownosci, a jeszcze panstwowa konkurencja
    > z podatkow mialaby grozic ?
    >
    > Fakt ze akurat tam rachunki chyba calkiem inaczej wygladaja - koszta nie
    > byly duze, a cos mi sie wydaje ze zyskiem dziela sie z GD na biezaco.
    >
    Właśnie- akurat w przypadku tego fragmentu A4 koszta nie były duże
    (przejęto autostradę wybudowaną początkiem lat 90- tych bodajże). Koszta
    wiążą się z remontem starej już i nie najlepszej jakościowo nawierzchni
    i mostów. Tak czy tak- nie wydaje mi się taki układ najlepszym
    rozwiązaniem. Prywatna firma zarabia na majątku państwowym w zamian za
    bieżące utrzymanie i remonty, z których tak na prawdę nie do końca się
    wywiązuje i rozlicza. Choć w sumie pewno bez takich warunków- trudno
    było by o koncesjonariusza.
    Tak czy tak nie jestem wrogiem autostrady jako takiej, nawet na obecnych
    zasadach mogę jakoś z tym żyć. Nie podoba mi się blokowanie rozwoju
    miast w pasie A4 z powodu "piętna autostrady" (zamykanie węzła w
    Jeleniu, plany likwidacji węzłów Balin i, bodajże Rudno, brak
    oświetlenia węzłów). Wszystko to w imię maksymalizacji zysków, którymi
    przecież firma powinna się kierować- ale czy kosztem okolicznych miast i
    miasteczek?

    >> Co do dróg alternatywnych- zauważcie, że między Krakiem a Olkuszem
    >> poustawiali słupki i "oazy" na środku w sposób zupełnie
    >> uniemożliwiający wyprzedzanie,
    >
    > Z drugiej strony - czy ktos moglby tam przejsc bezpiecznie bez tych oaz ?
    >

    Można zrozumieć oazy w miejscach, gdzie są przejścia dla pieszych.
    Zauważ jednak, iż zbudowano je niemal na całym omawianym odcinku.
    Wystarczy stara ciężarówka albo złośliwy kierowca traktora, który nie
    będzie chciał zrobić miejsca i korek gotowy. Nie jestem zwolennikiem
    zbyt szybkiej jazdy, szczególnie w terenie zabudowanym, zauważ jednak,
    że obecny stan często skutecznie uniemożliwia nawet jazdę zgodną z
    przepisami.



    --
    Pozdrawiam:
    juhass
    gliwice/trzebinia

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: