  • 1. Data: 2010-10-11 22:02:09
    Temat: Wyrób autostradopodobny A4 Kraków-Katowice
    Od: Jędrek <s...@p...pl>

    Program misja specjalna o autostradzie A4 emitowany kilka tygodni temu w
    TVP1:

    część1:
    http://www.youtube.com/watch?v=AI6PUhZGJmk

    część2:
    http://www.youtube.com/watch?v=uIc6JYjKLZQ

    Pozamykali alternatywną obwodnicę i zakaz poprawy klasy, przepustowości
    istniejących dróg w promieniu 30km...
    I specjalnie powstawiali radary na trasie olkuskiej i do Trzebini aby
    zniechęcić do jeżdżenia tymi drogami a pchać na A4 i nabijać kiesę. To na
    alejach w Krakowie można jechać 70km a oni tam ograniczenia za miastem takie
    porobili...
    Dziękuję styropianom z Solidarności.
    Nie o taką Polskę mi chodziło.

  • 2. Data: 2010-10-12 08:42:11
    Temat: Re: Wyrób autostradopodobny A4 Kraków-Katowice
    Od: juhass <j...@p...fm>

    W dniu 2010-10-11 22:02, Jędrek pisze:
    <ciach..>
> [...]
    > alejach w Krakowie można jechać 70km a oni tam ograniczenia za miastem takie

    Heh, ogólnie sprawa od dawna znana, szczególnie dla "lokalesów".
    Niestety- koncesjonariusz się nieźle ustawił na tej autostradzie a do
    końca okresu koncesyjnego jeszcze daleko. Jest jeszcze jakaś nadzieja w
    procesowaniu się Prezydenta Jaworzna z nimi- choć szczerze wątpię w
    skuteczność tegoż. Co do dróg alternatywnych- zauważcie, że między
    Krakiem a Olkuszem poustawiali słupki i "oazy" na środku w sposób
    zupełnie uniemożliwiający wyprzedzanie, a na drodze 79 przez Trzebinie-
    tak jak piszesz wysyp fotoskrzynek i ciągłe remonty prowadzące do
    zwężenia jezdni (tak jest imo przynajmniej w Trzebini).

    --
    Pozdrawiam:
    juhass

  • 3. Data: 2010-10-12 10:05:30
    Od: Gabriel 'wilk' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>

    Użytkownik Jędrek napisał:
> [...]
    > alejach w Krakowie można jechać 70km a oni tam ograniczenia za miastem takie

    To ja kolejny raz podam linka odnosnie walki miasta w ktorym mieszkam z dziurostrada
    http://www.jaworzno.pl/aktualnosci/miasto-walczy-o-a
    utostrade
    Pomimo braku zgody Stalexportu miasto i tak modernizuja w miescie DK79 i koncza
    budowac obwodnice a
    sprawy sa w sadzie i prokuraturze
    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 4. Data: 2010-10-12 10:17:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "juhass" <j...@p...fm> napisał w
    > Niestety- koncesjonariusz się nieźle ustawił na tej autostradzie
    > a do końca okresu koncesyjnego jeszcze daleko.

    Bez takiego ustawienia nikt by groszem nie sypnal.
    Interes w ogole podejrzanej rentownosci, a jeszcze panstwowa
    konkurencja z podatkow mialaby grozic ?

    Fakt ze akurat tam rachunki chyba calkiem inaczej wygladaja -
    koszta nie byly duze, a cos mi sie wydaje ze zyskiem dziela sie z
    GD na biezaco.

    > Co do dróg alternatywnych- zauważcie, że między Krakiem a
    > Olkuszem poustawiali słupki i "oazy" na środku w sposób zupełnie
    > uniemożliwiający wyprzedzanie,

    Z drugiej strony - czy ktos moglby tam przejsc bezpiecznie bez tych
    oaz ?

    J.

  • 5. Data: 2010-10-12 10:49:41
    Od: juhass <j...@p...fm>

    W dniu 2010-10-12 10:17, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Fakt ze akurat tam rachunki chyba calkiem inaczej wygladaja - koszta nie
    > byly duze, a cos mi sie wydaje ze zyskiem dziela sie z GD na biezaco.

    Właśnie- akurat w przypadku tego fragmentu A4 koszta nie były duże
    (przejęto autostradę wybudowaną początkiem lat 90- tych bodajże). Koszta
    wiążą się z remontem starej już i nie najlepszej jakościowo nawierzchni
    i mostów. Tak czy tak- nie wydaje mi się taki układ najlepszym
    rozwiązaniem. Prywatna firma zarabia na majątku państwowym w zamian za
    bieżące utrzymanie i remonty, z których tak na prawdę nie do końca się
    wywiązuje i rozlicza. Choć w sumie pewno bez takich warunków- trudno
    było by o koncesjonariusza.
    Tak czy tak nie jestem wrogiem autostrady jako takiej, nawet na obecnych
    zasadach mogę jakoś z tym żyć. Nie podoba mi się blokowanie rozwoju
    miast w pasie A4 z powodu "piętna autostrady" (zamykanie węzła w
    Jeleniu, plany likwidacji węzłów Balin i, bodajże Rudno, brak
    oświetlenia węzłów). Wszystko to w imię maksymalizacji zysków, którymi
    przecież firma powinna się kierować- ale czy kosztem okolicznych miast i
    miasteczek?

    > Z drugiej strony - czy ktos moglby tam przejsc bezpiecznie bez tych oaz ?

    Można zrozumieć oazy w miejscach, gdzie są przejścia dla pieszych.
    Zauważ jednak, iż zbudowano je niemal na całym omawianym odcinku.
    Wystarczy stara ciężarówka albo złośliwy kierowca traktora, który nie
    będzie chciał zrobić miejsca i korek gotowy. Nie jestem zwolennikiem
    zbyt szybkiej jazdy, szczególnie w terenie zabudowanym, zauważ jednak,
    że obecny stan często skutecznie uniemożliwia nawet jazdę zgodną z
    przepisami.

    --
    Pozdrawiam:
    juhass

  • 6. Data: 2010-10-12 12:16:06
    Od: "Maciek" <k...@X...pl>

    > Z drugiej strony - czy ktos moglby tam przejsc bezpiecznie bez tych oaz ?

    I tak nie jest bezpiecznie nawet z tymi oazami. Na takich drogach nie
    powinno byc zadnych oaz tylko przejscia nad albo pod jezdnia.

    Pozdrawiam
    Maciek

  • 7. Data: 2010-10-12 12:42:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > bodajże). Koszta wiążą się z remontem starej już i nie najlepszej
    > jakościowo nawierzchni i mostów. Tak czy tak- nie wydaje mi się

    No coz - dawniej winilem (Lo)Buzka, ale byc moze sie mylilem i
    trzeba winic SLD.
    A naprawde to siebie - na kogo zaglosowales tak masz :-)

    Tak czy inaczej - dawno dawno temu rzad sobie wymyslil ze
    autostrady beda platne, przez bramki, i zaczal od tego odcinka.
    Reszta to skutki.

> [...]
    > utrzymanie i remonty, z których tak na prawdę nie do końca się
    > wywiązuje i rozlicza. Choć w sumie pewno bez takich warunków-

    Umowa jest tajna, ale conieco przecieka i wydaje mi sie ze
    Stalexport dzieli sie wplywami z gddkia w sporej czesci. Co tez
    zapewne ulatwia dalsze negocjacje.

> [...]
    > węzłów Balin i, bodajże Rudno,
    > brak oświetlenia węzłów). Wszystko to w imię maksymalizacji

    Oswietlenie to chyba do dogadania.

    > przecież firma powinna się kierować- ale czy kosztem okolicznych
    > miast i miasteczek?

    Wszystko zapewne w uzgodnieniu z ministrem. Niestety - w owczesnym
    modelu bramkowym trudno bylo inaczej. Zreszta reszta A4
    budowana/odbudowywana podobnie - tez zjazd co 30 km.

    Teraz nowa technika daje nowe mozliwosci ... ale przeciez nie
    chcesz autostrady gdzie co chwila jest ograniczenie do 100, bo
    rozjazd :-)

    > Można zrozumieć oazy w miejscach, gdzie są przejścia dla
    > pieszych. Zauważ jednak, iż zbudowano je niemal na całym
    > omawianym odcinku. Wystarczy stara ciężarówka albo złośliwy
    > kierowca traktora,

    No tak, ostatnio jechalem ta trasa i nie zauwazylem jakis
    przeszkod, ale to bylo od Katowic do Olkusza.
    No i srednia wyszla 90

    J.

  • 8. Data: 2010-10-12 20:25:42
    Od: Andrzej Jackowicz-Korczynski <a...@w...pl>

    W dniu 12.10.2010 10:17, J.F. pisze:
    > Użytkownik "juhass" <j...@p...fm> napisał w
    >
    > Z drugiej strony - czy ktos moglby tam przejsc bezpiecznie bez tych oaz ?
    >
    > J.

    bez jaj, te oazy sięgają daleko poza wsie i miasteczka, nierzadko
    oddzielają tereny leśne.

    --
    \./_ Andrzej Jackowicz-Korczynski
    \

  • 9. Data: 2010-10-13 09:35:31
    Od: "Marcin Luty" <m...@g...com>

    > No tak, ostatnio jechalem ta trasa i nie zauwazylem jakis przeszkod, ale
    > to bylo od Katowic do Olkusza.
    > No i srednia wyszla 90

    Ten odcinek jest pare kilometrow za Olkuszem. Dokladnie 17 km podczas
    ktorych nie ma mozliwosci wyprzedzania.

    --
    ml

  • 10. Data: 2010-10-16 10:43:34
    Od: lukasz <a...@n...spam.o2.pl>

    Gabriel 'wilk' pisze:

> [...]
    > Pomimo braku zgody Stalexportu miasto i tak modernizuja w miescie DK79 i
    > koncza budowac obwodnice a sprawy sa w sadzie i prokuraturze

    a na wezle w Jeleniu [tym zamknietym przez stalexport] roboty ruszyly.
    zobaczymy czy miastu uda sie cos wywalczyc i czy wogole uruchomia nowa
    droge