  • 1. Data: 2011-06-18 17:02:04
    Temat: Wyświetlacza LCD 2x16 - nie przełacza się w tryb 4 bity
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Mam maly problem. Na kilka egzemplarzy LCD 2x16 mam dwie sztuki ktore
    działając w trybie 8-bit nie odstają od pozostałych. Niestety po
    przełaczeniu w 4-bit nie działają. Efekty sią takie jak gdyby 4-bit bylo
    nieskuteczne i dalej zasysa mi dane w trybie 8-bit. Wyprodukował je
    "ktoś inny". Pozostałe dzialajace 4-bit są różnych producentow.

    Czy ktoś spotkal się z taki felerem? Nie przypuszczam aby było to
    spowodowane zbyt krotkimi czasami bo znacznie je podniosłem i dalej nie
    działa poprawnie. Zamiast 4-bit mam 8-bit. Może niektóre chiśkie LCD nie
    obsługują 4-bit?

  • 2. Data: 2011-06-19 23:03:46
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> napisał(a):
> [...]
    > spowodowane zbyt krotkimi czasami bo znacznie je podniosłem i dalej nie
    > działa poprawnie. Zamiast 4-bit mam 8-bit. Może niektóre chiśkie LCD nie

    W jaki dokładnie sposób przełączasz?

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 3. Data: 2011-06-20 15:18:06
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-06-20 01:03, Grzegorz Niemirowski wrote:
    > W jaki dokładnie sposób przełączasz?

    Odczekujac sekundę i wysyłając sekwencję nibblów: 3, 3, 3, 2 z
    ekstremalnie duzymi przewami rzedu 100ms w celach testowych.

    Po tej sekwencji mogę wysyłać pary nibblów jako bajty. Wszystkie
    wyświetlacze działają za wyjątkiem dwóch. Te dwa dalej czytają szynę
    danych jako 8-bit co widać np. podając na niewykorzystane linie jakieś
    stany i machając E.

  • 4. Data: 2011-06-20 15:43:48
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > wyświetlacze działają za wyjątkiem dwóch. Te dwa dalej czytają szynę
    > danych jako 8-bit co widać np. podając na niewykorzystane linie jakieś

    A wysyłasz 28h po nibblach?

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 5. Data: 2011-06-20 17:05:50
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-06-20 17:43, Grzegorz Niemirowski wrote:

    > A wysyłasz 28h po nibblach?

    Oczywiście. Najpierw H potem L. Po inicjacji 4 bit wysyłam parami w
    nibblach 0x28, 0c, 06, 01 i potem lecę z danymi. Dane docierają
    poprawnie do wyświetlacza ponieważ wyświetla to co chcę i poprawnie
    reaguje na wszystkie polecenia (cls, 2x16, disable cursor itd). Za
    wyjątkiem 2 sztuk, ktore co najciekawsze działały w innym urządniu na
    ... 4 bitach :/

  • 6. Data: 2011-06-22 16:41:49
    Od: Adam <b...@a...pl>

> [...]
    > reaguje na wszystkie polecenia (cls, 2x16, disable cursor itd). Za
    > wyjątkiem 2 sztuk, ktore co najciekawsze działały w innym urządniu na

    Zobacz do 3 części tych pdf-ów:

    http://chomikuj.pl/Pawelek199006/Elektronika-+katalo
    gi+-+literatura/Artyku*c5*82y/Alfanumeryczne+wy*c5*9
    bwietlacze+LCD

    Robisz tak samo? Ja robiłem według tych opisów i zawsze działało bez
    problemów.