eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWysyp "30"? › Re: Wysyp "30"?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.interia.pl!not-for-mail
    From: mk4 <m...@d...nul>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Wysyp "30"?
    Date: Wed, 27 May 2015 20:39:30 +0200
    Organization: INTERIA.PL S.A.
    Lines: 70
    Message-ID: <mk5317$gt5$1@usenet.news.interia.pl>
    References: <mjc0v7$91i$1@node1.news.atman.pl> <mjcbjf$o6h$1@srv.chmurka.net>
    <5559be1f$0$27518$65785112@news.neostrada.pl>
    <555a01d3$0$2188$65785112@news.neostrada.pl>
    <555c3ba8$0$27519$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1505201305590.2180@quad>
    NNTP-Posting-Host: 031011182098.warszawa.vectranet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: usenet.news.interia.pl 1432751975 17317 31.11.182.98 (27 May 2015 18:39:35
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 27 May 2015 18:39:35 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:31.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/31.7.0
    In-Reply-To: <Pine.WNT.4.64.1505201305590.2180@quad>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2563092
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2015-05-20 13:18, Gotfryd Smolik news wrote:
    > On Wed, 20 May 2015, Newok wrote:
    >
    >> Użytkownik "bartosz" <b...@w...pl> napisał
    >>>
    >>> Byc moze masz racje, ale piszac powyzsze zdanie w kontekscie calego tego
    >>> watku popelniasz blad logiczny zakladajac, ze kierowca przekraczajacy
    >>> predkosc podana na znakach wywoluje zagrozenie w ruchu i ze ergo jest
    >>> debilem drogowym.
    >>
    >> Znaki drogowe nie są po to, aby kierowca zaczął się zastanawiac,
    >> czy ten znak ma tam być, czy nie.
    >> Znak drogowy jest po to, aby kierowca NATYCHMIAST
    >> zaczął go przestrzegać. Później może zgłosić swoje uwagi tym którzy mają
    >> wpływ na oznakowanie dróg.
    >
    > Niemniej, dwa pytania pozostają.
    > 1. Dlaczego odpowiedzialność nie ma być związana ze SKUTKAMI złamania
    > przepisu, w tym przypadku - stworzenia zagrożenia lub nie
    > 2. Jaka ma być odpowiedzialność (i kto ma ją orzekać) za np. bezzasadne
    > ograniczenie prędkości.
    >
    > Aby prawo *nie mogło* służyć innym celom niż sprawiedliwości, powinno
    > zarówno mieć na uwadze cel jak i narzucać "ograniczenia odwrotne".
    >
    >>> Owszem - kierowca ma myslec - ale obecnie wchodzace zmiany w pord
    >>> maja sie
    >>> do tego nijak, sa wrecz krokiem wstecz.
    >>
    >> O co chodzi ? Obecne zmiany uniemożliwiają myślenie ?
    >
    > "Uczą niemyślenia".
    > Karzą za jedno oderwane kryterium, niejako "bezzwiązkowo" z faktem
    > spowodowania zagrożenia.
    > Całkiem niedawno na innej grupie ktoś zadał niezłe pytanie: dlaczego
    > BARDZIEJ nie są ścigane wykroczenia, będące powodem istotnej większości
    > wypadków?
    > Idzie oczywiście o nieustępowanie pierwszeństwa.
    >
    > Na dziś jest tak, że za jazdę z jednym promilem jest więzienie
    > i odebranie PJ. Za +50 odebranie PJ.
    > A za coś takiego (zakładając że nie przekroczy prędkości :P):
    > http://www.youtube.com/watch?v=vr1cyL7WpXw&blend=22&
    lr=1&ob=5
    > ...całych 500 zł mandatu. I można grzać dalej.
    >
    > No ja zwyczajowo powiadam, że dopóki proporcja kar nie będzie
    > ODWROTNA, na drogach nie będzie lepiej.
    > Przecież ten z filmiku jeździ "nie widzę to jadę"...
    >
    > Coś jeszcze.
    > Nijak nie podważam, że prędkość istotnie odbija się na skutkach
    > wypadków, i że jest wiele miejsc, w których to "nie widać"
    > dlaczego owa prędkość może być niebezpieczna (powód pierwszy
    > na liście - zła widoczność dla podporządkowanych).
    > Pic w tym, że w takim miejscu kierujący MOŻE spowodować
    > tragiczny wypadek. A kara za złamanie przepisu taka sama,
    > jak na rzeczonym "zabudowanym w lesie" przy pustej drodze
    > (ten drugi warunek nie bez powodu :>)
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Kuriozalne jest to, ze za jazde 50+ zabiora mi prawko a jak spowoduje
    kolizje to dostane 6 punktow i 300.

    Jak przejade na czerwonym to tez chyba 6 i 500 czy 300. A przejazd na
    czerwonym to jest duzo wieksze zagrozenie niz te 50+

    --
    mk4

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: