    From: q...@t...no1 (Queequeg)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Wzmacniacz antenowy w aucie
    Date: Sun, 16 Sep 2018 14:23:57 +0000 (UTC)

    jedrek <w...@...on> wrote:

    > To jakieś liche masz to radio.

    Prawda.

    > Co to za sprzęt?

    Jakiś Renkforce (nie pamiętam modelu), kupiony na Allegro za 80 zł ze
    spaloną końcówką mocy, popalonymi ścieżkami i zwarciem (przebiło diodę
    wrzuconą równolegle za bezpiecznikiem, nie wywaliło samego bezpieczenika),
    cośtam jeszcze było uszkodzone ale już nie pamiętam (chyba ścieżki).

    Szukałem taniego radia z Bluetooth (+ zestawem głośnomówiącym),
    stwierdziłem że może być i uszkodzone (naprawię sobie) i znalazłem. Gra
    nawet przyzwoicie, tym bardziej w połączeniu z głośnikami (na nich nie
    oszczędzałem) ale odbiornik (tuner FM) ma tragiczny.

    Inna sprawa że i tak odtwarzam muzykę z karty SD i nie korzystam z tego
    Bluetootha (sam zestaw głośnomówiący też ma słaby). Kupienie sobie
    jakiegoś porządniejszego, markowego mam na liście zakupów do zrobienia
    kiedyś, ale na razie nie chcę wydawać na to pieniędzy.

    Radia jako takiego słucham bardzo rzadko, głównie dlatego że chcę słuchać
    muzyki a nie reklam i "gadania", a jako odtwarzacz MP3 radio sprawdza się
    nieźle, więc tak sobie z nim jeżdżę.

    > Porządne radio nie potrzebuje żadnych wzmaków w aucie.

    Samochód miał wzmacniacz już wbudowany w antenę, więc fabryczne radio
    potrzebowało. Ja tu ogólnie przerobiłem układ antenowy, do FM mam antenę
    paskową przyklejoną do szyby, z już wbudowanym wzmacniaczem (tylko właśnie
    radio mi go nie zasila, a mi się ciągle nie chce tam zajrzeć -- tak jak
    mówię, FM słucham na tyle rzadko, że nie jest to dla mnie priorytetem).

    > A może przewód antenowy to już jakaś galereta, wszystko zgniło i
    > tłumienie 40dB zanim do tego radia sygnał dotrze :) Albo odbiór na samym
    > ekranie, bo gorąca żyła wyparowała.

    A tego w sumie nie mierzyłem, ale fabryczne odbierało dobrze, dużo lepiej
    niż ten Renkforce (tylko nie miało MP3).