  • 1. Data: 2018-09-01 17:03:32
    Temat: Wzmacniacz antenowy w aucie
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    Czołem. Nie mam kompletnie praktyki więc pytam tu. Ile mA może pobierać
    wzmacniacz antenowy np. w Skodzie ? 36 mA to będzie w sam raz czy za
    dużo ? Zasilanie anteny jest odłączane przez radio. Dlaczego bez
    zasilania jakiś tam sygnał FM jest ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2018-09-01 20:55:37
    Temat: Re: Wzmacniacz antenowy w aucie
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "PeJot" <P...@n...pl> wrote in message
    > Ile mA może pobierać wzmacniacz antenowy np. w Skodzie ?
    > 36 mA to będzie w sam raz czy za dużo ?

    Raczej normalna wartość.

    > Zasilanie anteny jest odłączane przez radio.
    > Dlaczego bez zasilania jakiś tam sygnał FM jest ?

    Bo każdy element ma jakąś tam pojemność która
    przewodzi fale EM o wysokiej częstotliwości z anteny
    na wejście antenowe radia...

  • 3. Data: 2018-09-02 12:06:58
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "PeJot" <P...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Czołem. Nie mam kompletnie praktyki więc pytam tu. Ile mA może pobierać
    > wzmacniacz antenowy np. w Skodzie ? 36 mA to będzie w sam raz czy za

    Wydaje mi się całkiem niewiele, zależy od konkretnego urządzenia.

    > dużo ? Zasilanie anteny jest odłączane przez radio. Dlaczego bez zasilania
    > jakiś tam sygnał FM jest ?

    Padnie zasilanie i nie chcesz mieć szumu w radiu, czyżz nie? W prawidłowym
    układzie sygnał przejdzie dalej bez wzmocnienia, chyba, że zatkanie toru
    jest przewidzianą właściwością urządzenia. Tak w małych centralach
    firmowych, gdy padnie lokalne zasilanie, centralka automatycznie podpina
    wyznaczony numer pod linię miejską.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.

  • 4. Data: 2018-09-02 12:38:15
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2018-09-02 o 12:06, HF5BS pisze:

    > Padnie zasilanie i nie chcesz mieć szumu w radiu, czyżz nie? W
    > prawidłowym układzie sygnał przejdzie dalej bez wzmocnienia,

    Wręcz stłumiony. Wstyd się przyznać, 10 lat jeździłem z taką nijaką
    anteną :(

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 5. Data: 2018-09-02 20:28:27
    Od: EdiM <e...@p...onet.pl>

    W dniu 02.09.2018 o 12:38, PeJot pisze:

    > Wręcz stłumiony. Wstyd się przyznać, 10 lat jeździłem z taką nijaką
    > anteną :(

    Oczywiście jeśli jest wzmacniacz antenowy, to bez zasilania daje spore
    tłumienie. Jednak nie na tyle duże by radio nie odbierało silniejszych
    stacji.
    Raczej ciągnie kilka mA.
    EdiM

  • 6. Data: 2018-09-03 00:21:18
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Wręcz stłumiony. Wstyd się przyznać, 10 lat jeździłem z taką nijaką anteną
    > :(

    Ja nie mówię, że to będzie super-hiper, tylko o to mi "biega", żeby awaria
    zasilania wzmacniacza, nie rozbroiła odbioru.
    Zresztą, nie napisałem, że sygnał przejdzie nienaruszony, ale, że bez
    wzmocnienia.
    Mimo wszystko, jeśli nie ma wyraźnej potrzeby, unikałbym stosowania
    wzmacniaczy, szerokopasmowe układy w środowiskach z coraz większą ilością
    badziewia wszelakiego w eterze, to kłopoty, nie tylko potencjalne.
    Niskoprądowy wzmacniacz bardzo łatwo przydusić i naprodukuje on wtedy
    mnóstwo syfu wszelakiego, z powodu zwyczajnego przesteru i wejściu układu w
    zakres pracy nieliniowej, a co to oznacza, jak dwa sygnały padną na element
    nieliniowy, nie muszę chyba tłumaczyć? Dobrze, jeśi ten syf nie wyjdzie na
    zwenątrz poza układ... ale niestety, niekiedy wychodzi...

  • 7. Data: 2018-09-03 00:23:36
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "EdiM" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Oczywiście jeśli jest wzmacniacz antenowy, to bez zasilania daje spore
    > tłumienie. Jednak nie na tyle duże by radio nie odbierało silniejszych
    > stacji.
    > Raczej ciągnie kilka mA.

    Ja bym wybrał nawet taki 100 mA i więcej, aby był odporniejszy na syf z
    otoczenia.
    Ale w sumie racja, duzo ciągnąć nie powinien. Ale też, jak zaznaczałem,
    jeśli nie jest to zamierzoną cechą urządzenia, nie powinien stłumić sygnału.

  • 8. Data: 2018-09-03 15:52:06
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2018-09-03 o 00:23, HF5BS pisze:

    > Ja bym wybrał nawet taki 100 mA i więcej, aby był odporniejszy na syf z
    > otoczenia.

    No i chyba jest odporny. Jest w Rzeszowie wieża z nadajnikami TV oraz
    kilkoma innymi. Dawniej ( przed podłączeniem zasilania do wzmacniacza )
    było tak, że przejeżdżając ~100 metrów od tej wieży radio totalnie
    gubiło sygnał FM. Teraz inne radio ale w tych samych warunkach działa
    bez zaników.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 9. Data: 2018-09-03 17:55:43
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-09-03 o 15:52, PeJot pisze:

> [...]
    > było tak, że przejeżdżając ~100 metrów od tej wieży radio totalnie
    > gubiło sygnał FM. Teraz inne radio ale w tych samych warunkach działa

    Może większość tych nadajników polikwidowali.
    Sprawdź sobie na stronach emitela.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2018-09-03 20:46:20
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2018-09-03 o 17:55, RadoslawF pisze:

    > Może większość tych nadajników polikwidowali.

    Nie, nadal jest 3 stacje na UKF FM, do tego telewizja.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem