    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: YubiKey - menadżer haseł
    Date: Mon, 19 Feb 2024 13:21:46 +0100

    On 19/02/2024 12:53, pytajacy wrote:
    > On to trzyma lokalnie na kompie czy gdzieś w chmurze?

    Trzyma w zaszyfrowanym pliku, do którego kluczem jest hasło.

    Ten plik może być na byleczym. Pendrive, zaszyfrowanej partycji (razem z
    keepass), dysku google, przesłany mailem, trzymany w systemie kontroli
    wersji.

    Trzymanie na dysku google jest interesujace, mam natychmiastowy dostęp
    do haseł pomiędzy wszystkimi urządzeniami spiętymi google drive, pod
    warunkiem że nie zmieniam haseł jednocześnie na kilku. Dodatkowo sam
    samoczynnie robie backupy do kontroli wersji, ale to już wymaga lekkiej
    rzeźby.

    > Czy używanie Keepass jako menadżera haseł jest bezpieczniejsze niż
    > używanie menadżera haseł przeglądarki?

    To ma inne zastosowania. Przeglądarka nie chroni haseł. Trzyma je
    tekstem jawnym i da się je ukraść, jak tylko masz dostęp do przeglądarki:

    https://support.mozilla.org/en-US/kb/export-login-da
    ta-firefox

    Innymi słowy przeglądarka ma zupełnie inny koncept bezpieczeństwa haseł,
    niż keepass. Kepass jest zorientowany na ficzyną kradzież nośnika, a
    przeglądarka jedynie ułatwia ich używanie, ale nie chroni. Kepas pozwala
    na współdzielenie, zaś przeglądarkowych nie chcesz współdzielić.