    From: "sofu" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Z jakiego srebra robiono styki duzych styczników?
    Date: Fri, 26 Feb 2010 00:16:15 +0100

    Użytkownik "Gejzero" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:hm6njr$rih$1@mx1.internetia.pl...

    > Chemicznie odzyskaj czyste srebro i dobiero sie z tym baw :)
    > Troche zabiegów ale wtedy masz 99% czystego srebra ;)
    >
    > Gejzero.
    -----------------------------
    Moze i tak sie powinno zrobic, ale gra jest nie warta świeczki. To tylko
    kilka płytek, a nie mam czym rozpuszczac srebra. Potem trzeba by to wytracać
    i na koncu stopić w całość. Akurat mam czym stopic, ale nie mam topników.
    Nie mam też czym walcowac srebra. A odlewać cokolwiek tez nie moge, bo mam
    palniki na propan-butan i do tego sie nie nadaja. Tak więc, albo cos z tego
    zrobie albo nie i te płytki trafi szlag kiedys, bo je jakis moj spadkobierca
    wyrzuci nierozpoznane.
    W sumie chodzi tylko o to czy dodatki jakie tam na pewno dodali, aby sie
    styki nie kleiły i nie utleniały zbyt szybko nie są szkodliwe dla zdrowia
    przy kontakcie ze skóra człowieka? Reszta jest bez znaczenia.

    pzdr. Janusz