    From: "Janek Wlodak" <w...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Z przyczepą do Włoch - poradzicie?
    Date: Fri, 26 Apr 2013 14:42:08 +0200

    "empe" <e...@s...pl> schrieb im Newsbeitrag
    news:klcgnj$p3c$1@node1.news.atman.pl...

    > Użytkownik "Tomaszek" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Hej.
    >
    > Bede jechal po towar do Woch. Jednorazwy transport.
    > Nie wiem jak jechac z Poznania do Werony. Czu przez Niemcy i Austrie a
    > moze
    > Czechy Słowenie.
    > Pod uwage trzeba wziasc odleglosc, dostepnosc dobrych drog, koszt opłat za
    > autostrady i zyczliwosc słuzb mundurowych.
    > Jak jest u nas to wiem
    > W Czechach autostrady zdaje sie sa bezpłatne, jedyny koszt to winieta.
    Winte to jest właśnie opłta za autostrady i drogi szybkiego ruchu. Nie waż
    sie nawet wjeżdżać na
    taką bez winety. Czeskie policaje polują na takich bardzo intensywnie.

    > W Austrii tez bezpłatnie, ale podobno bardzo ostro kontroluja zagraniczne
    > auta z towarem.

    A wineta to twoim zdaniem nie jest opłata za użwanie autostrad? To przejedź
    parę kilometrów bez winety, to zobaczysz.

    > W Niemczech zdaje sie czesc autostrad platnych, ale nie czepiaja sie o
    > bzdury kierowcow.

    Kto Ci takich bzdur naopowiadał? W DE nie ma płatnych autostrad.

    > O co chodzi, bede jechał autem osobowym z przyczepa. Auto waga 1650 + na
    > haku z hamulcem 1800. Zestaw do 3,5tony, mam kategorie B i C , zdaje sie
    > moge jechac .... ?
    > Co wiecej, ladunek jest dlugi i bedzie wystawal z tylu przyczepy okolo
    > 50 -
    > 60cm, czy to grzech karalny? Oczywiscie jakis odblask powiesze.

    W DE do 100 cm nie potrzeba nic wieszać. Powyżej 100 cm w dzień czerwona
    flaga o długości boku min. 30cm, a w nocy dodatkowe czerwone światło.
    Co mnie zastanawia, czy ten ładunek dłuższy od przyczepy nie będzie
    "podnosił" Ci tyłu auta. Bo taka jazda przyjemna nie jest.

    > Podobno w przyczepach sprawdzaja zaczep oraz kule przy aucie. Nie moze byc
    > luzu i musi (zdaje sie) byc kontrolka ... o co chodzi?
    Cos kiedys byłó, że musiałą byc dodatkowa kontrolka kierunkowskazów jak był
    hak zamontowany, ale już ten przepis zlikwidowano.

    > Prosze o porady jak bez zbednych klopotow pokonac te trase. Ze trzeba miec
    > 2
    > trojkaty ostrzegawcze to wiem ;)
    >
    > Pozdrawiam
    >

    > Zacznij od tego