  • 1. Data: 2013-04-25 22:26:32
    Temat: Z przyczepą do Włoch - poradzicie?
    Od: "Tomaszek" <w...@b...o_n_e.t.pl>

    Hej.

    Bede jechal po towar do Woch. Jednorazwy transport.
    Nie wiem jak jechac z Poznania do Werony. Czu przez Niemcy i Austrie a moze
    Czechy Słowenie.
    Pod uwage trzeba wziasc odleglosc, dostepnosc dobrych drog, koszt opłat za
    autostrady i zyczliwosc słuzb mundurowych.
    Jak jest u nas to wiem
    W Czechach autostrady zdaje sie sa bezpłatne, jedyny koszt to winieta.
    W Austrii tez bezpłatnie, ale podobno bardzo ostro kontroluja zagraniczne
    auta z towarem.
    W Niemczech zdaje sie czesc autostrad platnych, ale nie czepiaja sie o
    bzdury kierowcow.
    O co chodzi, bede jechał autem osobowym z przyczepa. Auto waga 1650 + na
    haku z hamulcem 1800. Zestaw do 3,5tony, mam kategorie B i C , zdaje sie
    moge jechac .... ?
    Co wiecej, ladunek jest dlugi i bedzie wystawal z tylu przyczepy okolo 50 -
    60cm, czy to grzech karalny? Oczywiscie jakis odblask powiesze.
    Podobno w przyczepach sprawdzaja zaczep oraz kule przy aucie. Nie moze byc
    luzu i musi (zdaje sie) byc kontrolka ... o co chodzi?
    Prosze o porady jak bez zbednych klopotow pokonac te trase. Ze trzeba miec 2
    trojkaty ostrzegawcze to wiem ;)

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2013-04-26 02:11:27
    Temat: Re: Z przyczepą do Włoch - poradzicie?
    Od: "empe" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Tomaszek" napisał w wiadomości grup
    .pl...

[...]

    Zacznij od tego

    http://www.pzmtravel.com.pl/informacja-o-oplatach-dr
    ogowych.html

    --
    empe

  • 3. Data: 2013-04-26 14:42:08
    Od: "Janek Wlodak" <w...@n...pl>

    "empe" <e...@s...pl> schrieb im Newsbeitrag

> [...]
    > Jak jest u nas to wiem
    > W Czechach autostrady zdaje sie sa bezpłatne, jedyny koszt to winieta.
    Winte to jest właśnie opłta za autostrady i drogi szybkiego ruchu. Nie waż
    sie nawet wjeżdżać na
    taką bez winety. Czeskie policaje polują na takich bardzo intensywnie.

    > W Austrii tez bezpłatnie, ale podobno bardzo ostro kontroluja zagraniczne
    > auta z towarem.

    A wineta to twoim zdaniem nie jest opłata za użwanie autostrad? To przejedź
    parę kilometrów bez winety, to zobaczysz.

    > W Niemczech zdaje sie czesc autostrad platnych, ale nie czepiaja sie o
    > bzdury kierowcow.

    Kto Ci takich bzdur naopowiadał? W DE nie ma płatnych autostrad.

> [...]
    > 50 -
    > 60cm, czy to grzech karalny? Oczywiscie jakis odblask powiesze.

    W DE do 100 cm nie potrzeba nic wieszać. Powyżej 100 cm w dzień czerwona
    flaga o długości boku min. 30cm, a w nocy dodatkowe czerwone światło.
    Co mnie zastanawia, czy ten ładunek dłuższy od przyczepy nie będzie
    "podnosił" Ci tyłu auta. Bo taka jazda przyjemna nie jest.

    > Podobno w przyczepach sprawdzaja zaczep oraz kule przy aucie. Nie moze byc
    > luzu i musi (zdaje sie) byc kontrolka ... o co chodzi?
    Cos kiedys byłó, że musiałą byc dodatkowa kontrolka kierunkowskazów jak był
    hak zamontowany, ale już ten przepis zlikwidowano.

  • 4. Data: 2013-04-26 17:09:32
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Janek Wlodak" <w...@n...pl> napisał w wiadomości grup

    > Kto Ci takich bzdur naopowiadał? W DE nie ma płatnych autostrad.

    To Ty piszesz bzdury.
    Są płatne - dla ruchu ciężarowego.
    Ale płaci się z góry, a nie na drodze.

  • 5. Data: 2013-04-26 20:03:44
    Temat: Re: Z przyczep? do W?och - poradzicie?
    Od: Stefan Szczygielski <g...@s...eu.org>

    W dniu 25.04.2013 22:26, Tomaszek pisze:
    > O co chodzi, bede jecha? autem osobowym z przyczepa. Auto waga 1650 + na
    > haku z hamulcem 1800.

    DMC auta 1650 i DMC przyczepy 1800? Taki zestaw nie może pojechać, a w
    kraju niemieckojęzycznym dowolny kontrol nie dość, że Cię ukarze to
    jeszcze nie pozwoli Ci dalej jechać. Nie ma takiego pojazdu, który
    legalnie pociągnie przyczepę DMC 1800 na prawo jazdy kategorii B, bo
    masa pojazdu ciągnącego musi być większa od masy przyczepy (i to o
    pewien czynnik, po szczegóły należy patrzeć w dowód rejestracyjny).
    Zestaw ponad 3.5 tony to inne opłaty za autostrady a w PL podleganie pod
    ViaToll.

    S.

  • 6. Data: 2013-04-27 11:23:39
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Fri, 26 Apr 2013 02:11:27 +0200, "empe" <e...@s...pl> wrote:

    >W Niemczech zdaje sie czesc autostrad platnych, ale nie czepiaja sie o
    >bzdury kierowcow.

    Dla aut o DMC pow. 12 ton. W omawianym przypadku nie ma znaczenia.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280