  • Data: 2019-10-14 00:59:29
    Temat: Re: Z80 jako jedyna szansa w postapokalipsie
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > To były mniej więcej równorzędne procesory, 6502 potrzebował chyba mniej
    > taktów na instrukcje, za to Z80 miał szybszy zegar. Chyba, ze coś źle
    > pamietam.

    Imo dobrze pamiętasz. 6502 był risc-owy i miał sporo mniej instukcji :
    tylko 56. Przynajmniej pamiętam, że tak się o nim pisało ( że RISC ).
    Chociaż jak widzę dyskusje trwają do dziś nad tym ;

    http://forum.6502.org/viewtopic.php?t=720

    Z80 miał instrukcji 158. I faktycznie, czasem żeby zrobić coś, co robi
    jedna instrukcja Z80 - na 6502 trzeba kilka instrukcji, no ale Z80
    potrzebował chyba 4 cykle na instrukcję, a 6502 jeden.

    Czyli w sumie na jedno wychodziło - ale z racji mniejszej ilości
    instrukcji dużo łatwiej ( przynajmniej mnie ) szło zapamiętać assembler
    6502.