  • 131. Data: 2012-12-05 08:10:04
    Temat: Re: Za Hitlera i za komuny nawet tak nie było
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    "W ogóle"

  • 132. Data: 2012-12-05 17:31:57
    Temat: Re: Za Hitlera i za komuny nawet tak nie było [OT]
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-12-05 00:59, PK pisze:

    > Czy jeśli okaże się, że w jakimś kraju na świecie da się kupić
    > aspirynę jeszcze 3 razy taniej niż w USA, to uznasz, że USA
    > "i tak jest tanie" czy że "okradają tam mniej niż w Polsce"?

    zależy w jakim kraju
    USA jest dobrym odniesieniem. duży kraj, dużo ludzi, wysoki standard życia.

    > Z mojego punktu widzenia aspiryna w Europie po prostu nie jest droga.
    > Jestem skłonny zapłacić tyle za ten preparat. I pewnie podobnie myśli
    > większość europejczyków, skoro ceny są takie, jakie są. Po prostu dla
    > mnie ten wydatek nie jest istotnym punktem w domowym budżecie. W ciągu
    > roku więcej wydaję na "przypadkowe" pieczywo (kiedy mijam piekarnię
    > i odczuwam ogromną potrzebę zjedzenia jeszcze ciepłej bułki).

    przypominam skąd dyskusja o aspirynie
    dla obalenia twojej tezy "LEKI MUSZĄ KOSZTOWAĆ"
    oraz dla poparcia tezy "ktoś nas Polaków roluje" bo skoro lek aspityna
    jest X razy droższy niż w cywilizowanym to może i inne rzeczy tez, a
    skoro wiele rzeczy jest drozsze, a praca tańsza to 30% wyjada ze śmietnika.

    aspiryna to przykład i nie jest ważne czy ja lub Ty się na tą cenę
    godzimy (ja choć w ogóle nie zażywam to i tak się nie godzę)

    > Czy w USA branie leków przeciwbólowych jest powszechne? Ile łykają
    > takich aspiryn rocznie?

    nie wiem ile rocznie, ale aspiryna jest szalenie popularna.

  • 133. Data: 2012-12-05 17:32:02
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "4CX250" <t...@p...ornet.pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Ale dlaczego znów porównujesz polityka do sukienkowego? Już ci tłumaczyłem
    > od czego jest Tusk a od czego ksiądz.

    Od tego samego - wyciągania kasy z głupoli, żeby mu się dobrze żyło na
    aktualnej posadce.

  • 134. Data: 2012-12-05 17:32:32
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "4CX250" <t...@p...ornet.pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Po co wogóle tracisz czas.

    Są ludzie którzy nie mylą usenetu z forum onetu.

  • 135. Data: 2012-12-05 18:46:05
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    > Od tego samego - wyciągania kasy z głupoli, żeby mu się dobrze żyło na
    > aktualnej posadce.

    No tu się nie zgadzamy. Idąc na fitness dajesz się tak samo w idiotyczny
    sposób naciągnąc na kasę jak byś dał na tacę no bo przecież masz możliwośc
    wyboru, albo kupisz sobie rowerek i atlasa do domu albo pójdziesz do fitness
    klubu. W domu też możesz się modlić, nie musisz kraść i zabijać. W zasadzie
    kupując _cokolwiek_ w jakimkolwiek sklepie dajesz komuś zarobić aby temu
    komuś żyło się lepiej. Ale możesz nie kupować, nikt cię nie zmusza.
    No a jak się ma do tego narzucane nam prawo? Masz wybór płacić albo nie
    płacić podatki które na ciebie nałożono? I tu właśnie wiele do powiedzenia
    ma Korwin i dlatego na niego zawsze głosuję. Wam z PO i od palifiuta
    upierdolio się za wszelką cenę zgnoić kosciół i PIS bo to wasz wróg numer
    jeden a tak naprawdę to przykrywka waszego nieróbstwa, lepiej jest podnosić
    podatki i nakładać kolejne niż zmienić coś na lepsze bo to jest w interesie
    wielu _dziwnych osób_

    Marek

  • 136. Data: 2012-12-05 19:16:40
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-12-05, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Kto wie ... moze i tak.

    Ale co tak? Zadałem pytanie "wybierasz 1 czy 2?" :).

    > Bo glupie sa i nie umieja walczyc o swoje :-P

    Bo jest to marginalny koszt. Szczerze: gdyby aspirynę rozdawali
    za darmo po drugiej stronie Warszawy, to i tak wolałbym zapłacić
    te 6 zł za paczkę w najbliższej aptece.

    Tak naprawdę mówimy o produkcie lokalnym, więc kupowanie aspiryny
    nie wyprowadza kasy na drugi koniec świata (najdalej do Niemiec).
    W związku z tym wysoka cena mi nie przeszadza, bo farmaceuci też
    muszą jakoś zarabiać :). Pewnie moje nastawienie byłoby trochę
    inne (choć nieznacznie), gdybyśmy tę aspirynę importowali z Australii.

    W Europie za wiele produktów płacimy więcej niż w innych częściach
    świata i co - źle się żyje? :P

    > Uslugi banku PKO BP tez nie sa drogie. Co to jest 7 zl raz na miesiac za
    > prowadzenie konta, nie stac Cie ? 5 zl za przelew, tzn za realizacje oplaty
    > zmiennej, to przeciez jeszcze mniej niz za aspiryne.

    7 zł za prowadzenie dobrego konta bym zapłacił bez wahania. 5 zł za
    przelew nie, bo robię ich dosyć dużo i by mi taka opłata pożarła
    zyski :).

    > A jednak w porownaniu to innych bankow cisnie mi sie na mysl tylko jedno
    > okreslenie - zlodzieje :-)

    A mi się ciśnie: bezkonkurencyjna stabilność, największa dostępność
    kredytów, największa sieć placówek. Co nie zmienia faktu, że konto mam
    gdzie indziej. Do PKO BP pewnie "wejdę" właśnie przy okazji kredytu
    mieszkaniowego, ale mam nadzieję, że stanie się to nieprędko (pewnie
    będą już po prostu Bankiem Polski, jak powinni się nazywać od zawsze).

    > Moze oni dla zdrowia, co by serce bylo lepsze :-P

    Dla zdrowia to jest AFAIR tabletka na tydzień (tzn. 50mg dziennie).

    pozdrawiam,
    PK

  • 137. Data: 2012-12-05 20:05:00
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    > W Europie za wiele produktów płacimy więcej niż w innych częściach
    > świata i co - źle się żyje? :P

    tak, źle - co było początkiem tego wątku
    źle bo trzeba (dlaczego???) płacić więcej za coś za co inni płacą mniej
    a za to, co my mamy, inni płacą nam mniej.

    ale Ty czujesz się dobrze i masz do tego prawo.

  • 138. Data: 2012-12-05 20:21:31
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości grup

    > No tu się nie zgadzamy.

    Nie ma obowiązku.
    Choć pewnie w państwie wyznaniowym, dokąd nam coraz bliżej, będzie.

  • 139. Data: 2012-12-05 21:33:41
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    > Choć pewnie w państwie wyznaniowym, dokąd nam coraz bliżej, będzie.

    Jak tak dalej pójdzie to za 10-20 lat cała Europa będzie wyznaniowa, ale
    wtedy zatęsknisz za sukienkowymi i będziesz wspominał jakie to było dobre
    czasy gdy każdy modlił się z wyboru gdy miał na to ochotę i do kogo chciał.

    Marek

  • 140. Data: 2012-12-05 21:50:04
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > wtedy zatęsknisz za sukienkowymi i będziesz wspominał jakie to było dobre
    > czasy gdy każdy modlił się z wyboru gdy miał na to ochotę i do kogo

    Pewnie tak, tylko że te czasy były za naszą zachodnią granicą.
    Tutaj już od 1000 lat czarny terror trwa w najlepsze.