  • 41. Data: 2012-12-02 10:57:05
    Temat: Re: Za Hitlera i za komuny nawet tak nie było [OT]
    Od: "TM" <t...@p...onet.pl>

    > Za "komuny" też było "pięknie" - jedzenie na kartki, stan wojenny,
    > milicja na ulicach, procesy pokazowe. Ludzie poświęcali swoją wolność a
    > niektórzy i życie dzięki temu teraz możesz pójść do sklepu i coś po prostu
    > kupić, czy mówić co myślisz(w pewnych granicach).

    Po prostu to mogą sobie kupić Ci co mają pieniądze. Ty je oczywiście masz, ale
    30% Polaków żyje poniżej granicy ubóstwa i grzebie po śmietnikach. Załóż
    okulary, w przeciwnym przypadku idź do okulisty. Wtedy zobaczysz emerytów (nie
    tylko), którzy nie są w stanie wykupić leków. Co do starcia ... to zrób coś ze
    swoim mózgiem.

  • 42. Data: 2012-12-02 12:14:02
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-12-02, TM <t...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > tylko), którzy nie są w stanie wykupić leków. Co do starcia ... to zrób coś ze

    Hahah. 30% grzebie w śmietnikach! Czemu nie 50%? 80%?
    "%" oznacza " / 100", a nie " / 100000". A podobno na ostatniej maturze
    procenty poszły całkiem dobrze...

    Leki są po prostu bardzo drogie i trzeba się z tym pogodzić. Podawanie
    tego jako przykładu na złą sytuację emerytów jest pozbawione sensu.

    Leki z założenia nie są dla wszystkich (brutalna rzeczywistość).
    W Polsce mamy duża refundację, więc biedniejsi emeryci mogą sobie na nie
    pozwolić. Gdyby nie było refundacji, po prostu by ich nie kupowali
    i zmniejszyłaby się długość życia (ale pewnie nie spadłaby poniżej
    tej z początku PRLu).

    Za dzisiejsze ceny leków (uwzględniające refundację) nie dałoby się
    ich wyprodukować, a według Ciebie są wciąż za drogie!

    pozdrawiam,
    PK

  • 43. Data: 2012-12-02 12:32:14
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-12-02 12:14, PK pisze:

    > Hahah. 30% grzebie w śmietnikach! Czemu nie 50%? 80%?

    temu:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Bieda

    > Leki są po prostu bardzo drogie i trzeba się z tym pogodzić.

    dlaczego?

> [...]
    > pozwolić. Gdyby nie było refundacji, po prostu by ich nie kupowali
    > i zmniejszyłaby się długość życia (ale pewnie nie spadłaby poniżej

    ustalenie sztywnej ceny leku - a więc także "nie mniej niż" zapewne też
    jest dla dobra najuboższych.

    Otóż gdyby nie wszelakie refundacje i dopłaty, to leki mogłyby kosztować
    mniej (lub więcej),
    ale na pewno podatnik mógłby płacić mniejsze podatki.

  • 44. Data: 2012-12-02 14:09:38
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-12-02, nazgul <x...@w...pl> wrote:
    > temu:
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Bieda

    Gdzie tam jest informacja o grzebaniu w śmietnikach?
    Chcę zobaczyć dowód, że 30% Polaków grzebie w śmietnikach!

    > dlaczego?

    Dlatego że od jakiegoś czasu nie robi się ich mieszając zioła
    w moździeżu lub modląc się nad krowim łajnem.

    > Otóż gdyby nie wszelakie refundacje i dopłaty, to leki mogłyby kosztować
    > mniej (lub więcej),
    > ale na pewno podatnik mógłby płacić mniejsze podatki.

    Ale leki kupują głównie emeryci, którzy mają stosunkowo niskie
    świadczenia (bo "płacili" składkę w PRLu). Zmniejszenie podatków
    i skasowanie refundacji poprawiłoby sytuację pracującym, którzy chorują
    mniej. Właśnie dlatego mamy rozwinięty system refundacji. Za 10-20 lat
    nie będzie już tak potrzebny, więc pewnie go ograniczą (ale na
    skasowanie nie licz).

    pozdrawiam,
    PK

  • 45. Data: 2012-12-02 14:20:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 02 Dec 2012 11:14:02 GMT, PK napisał(a):
    > Leki są po prostu bardzo drogie i trzeba się z tym pogodzić.

    Jak sie slyszy ze mamy drozsze niz w Europie ... to nie tak latwo sie
    pogodzic.
    Jeszcze poki to sa leki nowoczesne, oblozone kosztami badan ... ale droga
    jest tez zwykla aspiryna.

    > Podawanie
    > tego jako przykładu na złą sytuację emerytów jest pozbawione sensu.

    No, jak emeryt ma 1000zl, a na leki co miesiac wydaje 200, to przyklad jest
    chyba dobry.

    > Leki z założenia nie są dla wszystkich (brutalna rzeczywistość).
    > W Polsce mamy duża refundację, więc biedniejsi emeryci mogą sobie na nie

    Hm, ta refundacja coraz mniejsza.
    Tak prawde powiedziawszy - to na leki "podstawowe" wcale nie powinno byc
    refundacji. W koncu i tak wszyscy je zazywaja, i wszyscy sobie je
    refunduja, to po co urzednikow karmic :-)

    > pozwolić. Gdyby nie było refundacji, po prostu by ich nie kupowali
    > i zmniejszyłaby się długość życia (ale pewnie nie spadłaby poniżej
    > tej z początku PRLu).

    I ZUS bylby szczesliwy, i premier bylby szczesliwy, i NFZ bylby szczesliwy,
    i lekarze i obywatele, i w ogole wszyscy byliby szczesliwi :-)

    > Za dzisiejsze ceny leków (uwzględniające refundację) nie dałoby się
    > ich wyprodukować, a według Ciebie są wciąż za drogie!

    Jestes pewny ?

    http://aleksanderpinski.nowyekran.pl/post/51498,jak-
    firmy-farmaceutyczne-robia-nas-w-konia
    Teraz juz 7.34 - koszta produkcji wzrosly ?

    Przy czym podejrzewam ze kwas acetylosalicylowy kosztuje pare zl za kg,
    a jakosci farmaceutycznej nawet jesli wielokrotnie drozszy, to i tak by nie
    bylo drogo ..

    J.

  • 46. Data: 2012-12-02 15:13:24
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-12-02, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Jak sie slyszy ze mamy drozsze niz w Europie ... to nie tak latwo sie
    > pogodzic.

    Mamy też droższe cytrusy i komputery. Zupełnie normalne jest to, że
    produkty, które trzeba importować, są drogie.

    Proste leki (aspiryna, podstawowe antybiotyki itp) można zrobić w dobrze
    wyposażonej pracowni chemicznej na wydziale. Takie leki robi się
    lokalnie (tzn. w Polfach). To są ogólnie znane receptury.

    Leki specjalistyczne robią konkretne firmy: mają know-how,
    patenty itp. Takich firm w Polsce nie ma, bo niby skąd mają być?
    W PRLu wymyślono, że będziemu krajem górniczym i przemysłowym.
    Na początku lat 90tych postawiono na usługi. Dlatego jesteśmy
    krajem przemysłowo-usługowym. Nie mamy jeszcze własnych odpowiedników
    Bayer czy Roche, ale coś się powoli zaczyna tworzyć.

    > Jeszcze poki to sa leki nowoczesne, oblozone kosztami badan ... ale droga
    > jest tez zwykla aspiryna.

    "Zwykła aspiryna"? Zwykła bo co wykopują ją z ziemi?

    7 zł za 10 tabletek Aspirin (Bayer). Czy to dużo? Moim zdaniem ok,
    a jest to chyba najlepszy łatwo dostępny proszek przeciwbólowy.

    Zawsze możesz kupić tańsze tabletki. Paracetamol (Polfa-Łódź) jest 5
    razy tańszy od Aspirin. Moim zdaniem działanie jest na poziomie placebo.
    Niewiele droższy od Paracetamolu jest Panadol (GSK) - też trzeba
    bardzo wierzyć, żeby pomogło :).

    > No, jak emeryt ma 1000zl, a na leki co miesiac wydaje 200, to przyklad jest
    > chyba dobry.

    No ale co z tego, że ma 1000, a na leki wydaje 200? Ma 1000, bo tak mu
    wyszło w życiu. Wydaje 200, bo choruje, a leki kosztują i już.
    Można zarabiać 5000 zł i pół życia spłacać kredyt po kosztownej
    operacji.

    > Jestes pewny ?

    Tak.

    pozdrawiam,
    PK

  • 47. Data: 2012-12-02 15:19:58
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "PK" <P...@n...com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

> [...]
    > razy tańszy od Aspirin. Moim zdaniem działanie jest na poziomie placebo.
    > Niewiele droższy od Paracetamolu jest Panadol (GSK) - też trzeba

    Znaczy co, paracetamole na Ciebie nie działają?
    Ja tam używam i GSK i Biofarmu - nie zauważyłem różnicy w działaniu, a w
    cenie kilkukrotna.
    Wyższe zarobki prezesa GSK?

  • 48. Data: 2012-12-02 15:44:14
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-12-02, Cavallino <c...@k...pl> wrote:
    > Znaczy co, paracetamole na Ciebie nie działają?

    Dużo zależy od organizmu. Niektórzy potrzebują większych dawek,
    inny mniejszych. Jedni nie mogą prowadzić po aspirynie, a inni
    potrzebują potrójnych dawek znieczulenia u dentysty.

    Ja jestem w tej grupie od potrójnych dawek. Aspiryną leczę
    przeziębienia, ale na poważne bóle mam ketonal (na receptę).
    Na szczęście używam takich leków naprawdę rzadko (kilka razy w roku).
    Gdybym używał częściej, byłbym pewnie jeszcze odporniejszy.

    > Ja tam używam i GSK i Biofarmu - nie zauważyłem różnicy w działaniu, a w
    > cenie kilkukrotna.

    Bo GSK to taki brytyjski odpowiednik Polfy/Biofarmu (może trochę
    bardziej zaawansowany). To nie jest ta półka co Bayer :).

    > Wyższe zarobki prezesa GSK?

    Też (w końcu siedzi w UK), ale nie tylko.

    Glaxo nie jest firmą badawczą ani bardzo zaawansowaną, ale mają kilka
    droższych leków w ofercie, a ostatnio bardzo dużo wydają na przejęcia
    (więc może są jakieś ambicje badawcze, a przynajmniej patentowe :)).

    Biznes na droższych lekach jest słabszy niż na tanich. Dlatego GSK
    musi drożej sprzedawać witaminy i inne pierdoły. Miliardy na przejęcia
    się z powietrza nie wezmą. Biofarm nie ma takich rozterek.
    Dokładnie jak w motoryzacji: możesz się firmować Veyronami, na których
    tracisz miliony, jeśli równolegle sprzedajesz tysiące Golfów.

    pozdrawiam,
    PK

  • 49. Data: 2012-12-02 15:56:08
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-12-02 14:09, PK pisze:

    > Gdzie tam jest informacja o grzebaniu w śmietnikach?
    > Chcę zobaczyć dowód, że 30% Polaków grzebie w śmietnikach!

    a jak usłyszysz że 30% obija się w pracy
    to będziesz chicał zobaczyć siniaki?

    > Dlatego że od jakiegoś czasu nie robi się ich mieszając zioła
    > w moździeżu lub modląc się nad krowim łajnem.

    ale to nie jest odpowiedź.
    usiłujesz odpowiedzieć na niepostawione pytanie "dlaczego są droższe niż
    kiedyś"
    jeżeli nawet, są to na pewno nie z powodu kosztu wytworzenia.

> [...]
    > świadczenia (bo "płacili" składkę w PRLu). Zmniejszenie podatków
    > i skasowanie refundacji poprawiłoby sytuację pracującym, którzy chorują

    emeryci płacą podatki, co najmniej 18% + 23% vat + akcyza.

    Właśnie dlatego mamy rozwinięty system refundacji.

    jakoś słabo rozwinięty skoro emerytów nie stać.

    > Za 10-20 lat
    > nie będzie już tak potrzebny, więc pewnie go ograniczą (ale na
    > skasowanie nie licz).

    Ty nie licz, że nie będzie Ci potrzebny
    lepiej policz jaką będziesz miał emeryturę zarabiając teraz średnią krajową.
    teraz płaci się "składki", w te za PRL były mniej wirtualne niż teraz.

  • 50. Data: 2012-12-02 16:20:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 02 Dec 2012 14:13:24 GMT, PK napisał(a):
    > Mamy też droższe cytrusy i komputery. Zupełnie normalne jest to, że
    > produkty, które trzeba importować, są drogie.

    No, za komuny byla doplata do eksportu, teraz ministry nie moga uzgodnic
    czy chca eksportu czy nie :-)

> [...]
    > patenty itp. Takich firm w Polsce nie ma, bo niby skąd mają być?

    > "Zwykła aspiryna"? Zwykła bo co wykopują ją z ziemi?

    Bo znana od 100 lat, mozna ja zrobic w dobrze wyposazonej pracowni
    chemicznej, know-how mozna wyczytac w bibliotece lub starych patentach :-P

    > 7 zł za 10 tabletek Aspirin (Bayer). Czy to dużo? Moim zdaniem ok,
    > a jest to chyba najlepszy łatwo dostępny proszek przeciwbólowy.

    Jak potrzebujesz raz na tydzien tabletke na kaca, to oczywiscie niedrogo,
    jak musisz lykac 4 "niedrogie" tableki dziennie, to juz sie robi drogo.
    Aspiryny sie tyle nie lyka, ale na serce, na stawy, na kosci ...

    Ale ja nie o tym - tylko o kosztach produkcji i cenie. Miales przyklad ze
    co najmniej polowe w tym kosztuje nazwa.

> [...]
    > razy tańszy od Aspirin. Moim zdaniem działanie jest na poziomie placebo.
    > Niewiele droższy od Paracetamolu jest Panadol (GSK) - też trzeba

    Nie porownuj aspiryny z paracetamolem, bo to zupelnie inne leki.
    Polopiryna (sprawdzic dawki), wspomniana kopiryna, a jak na bole to
    etopiryna. Powinny dzialac tak samo, bo to ten sam kwas.

    Ibuprom/Ibum mozesz tez sprobowac, ale jeszcze inna substancja.

    > No ale co z tego, że ma 1000, a na leki wydaje 200? Ma 1000, bo tak mu
    > wyszło w życiu.

    9% emerytow tak wyszlo i 48% rencistow.
    No, moze z tymi 1000zl przesadzilem, bo 70% emerytow bierze jednak powyzej

    > Wydaje 200, bo choruje, a leki kosztują i już.
    > Można zarabiać 5000 zł i pół życia spłacać kredyt po kosztownej
    > operacji.

    No coz, mam nadzieje ze zarabiasz ponad 5 tys i odkladasz na starosc,
    a i polise przeczytales, bo jeszcze sie mozesz dowiedziec jaki % renty
    kosztuja leki na nadcisnienie i prostate .. i wizyty u urologa, prywatne
    oczywiscie.

    J.