  • 61. Data: 2012-12-02 20:20:36
    Temat: Re: Za Hitlera i za komuny nawet tak nie było [OT]
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-12-02 19:55, J.F. pisze:

    > O to to to.
    > I jeszcze powiedz czy to nie jest przypadkiem produkt z napisem BAYER.

    niestety nie ;-)
    produkt z napisem BAYER jest znacząco droższy
    http://www.walmart.com/ip/Bayer-Extra-Strength-Aspir
    in-500-mg/10316161

    16zł za 50 tabletek 500mg czyli 3,2zł za 10 tabletek
    wychodzi prawie 2x taniej niż w przytoczonym Ziko.

    teraz wiadomo, że leki po prostu MUSZĄ być drogie, choćby były tanie.

  • 62. Data: 2012-12-02 20:26:42
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-12-02, nazgul <x...@w...pl> wrote:
    > od kiedy zaczyna się "dziś" ?

    Zależnie od rozumienia:
    "Dziś" = "02-12-2012"
    "Dziś" = "teraz / w tym momencie"

    Oba warianty są prawdziwe, więc tak naprawdę nie ważne, który sobie
    wybierzesz.

    > płacą realne podatki ze swojego punktu widzenia.

    Ze swojego punktu widzenia to mogą nawet iść do nieba po śmierci.
    Emeryt niczego nie dodaje do gospodarki. Bierze z jednego worka
    i wkłada do drugiego.

    > ale zdaje się polemizowałeś z 30% poziomem ubustwa.

    Zawsze polemizuję z takimi statystykami, bo są debilne.

    Wiesz przynajmniej, jak to jest liczone?

    Wiesz, że to jest statystyka uśredniona na całą Polskę, choć jest duży
    rozrzut kosztów życia?

    wiesz, że ta statystyka oparta jest o rejestrowane przychody, czyli:
    a) ubogie są gospodarstwa wiejskie utrzymujące się z własnej produkcji
    żywności,
    b) ubodzy są wszyscy zarejestrowani bezrobotni (niezależnie od sytuacji),
    c) ubogie są osoby bez pracy, które jej nie poszukują (np. rentierzy),
    d) ubodzy są zatrudnieni nielegalnie w szarej strefie?

    Zatem skoro w Polsce jest 12.4% bezrobotnych, że 25% PKB pochodzi
    z szarej strefy, oraz że w takich małorolnych gospodarstwach żyje pewnie
    ze 2mln osób, to według Ciebie ile osób według takiej klasyfikacji
    będzie "żyło w ubóstwie"? :)

    > ja nie z tych co zazdroszczą
    > ale już wiem, że jak wychodzisz z domu
    > to nie tam gdzie "30% grzebie w śmietnikach"

    No mieszkam w dużym mieście, ale co z tego? Sporo czasu w życiu
    spędziłem jeżdżąc po wiochach, w dzieciństwie spędzałem wakacje
    w takim gospodarstwie. I nikt tam w śmietnikach nie grzebie, bo
    po co?

    Grzebią bezdomni w mieście. Ilu ich jest? W Warszawie pewnie
    kilkuset, a mamy ich na pewno najwięcej w Polsce. No to gdzie to 30%?

    pozdrawiam,
    PK

  • 63. Data: 2012-12-02 20:55:46
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-12-02, nazgul <x...@w...pl> wrote:
    > USA
    > 500 szt. tabletek aspiryny 325mg: 12zł

    Po pierwsze: zajrzałem na drugstore.com
    Bayer Aspirin 325mg 200 szt. kosztuje prawie $12. Wychodzi prawie 8 razy
    drożej niż napisałeś.
    Przy czym wiem, że Ameryka to kraj wielkich możliwości. Na pewno da się
    ściągnąć z Chin tabletki przeciwbólowe w cenie śrutu :).

    Po drugie: pokaż mi sklep, w którym widziałeś tak tanią aspirynę.
    Zobaczymy co ona ma z aspiryną wspólnego :).

    pozdrawiam,
    PK

  • 64. Data: 2012-12-02 20:56:18
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-12-02 20:26, PK pisze:

    > Zależnie od rozumienia:
    > "Dziś" = "02-12-2012"
    > "Dziś" = "teraz / w tym momencie"

    czyli np w roku 2001 robiono leki z łajna i nie działały?

    > Ze swojego punktu widzenia to mogą nawet iść do nieba po śmierci.
    > Emeryt niczego nie dodaje do gospodarki. Bierze z jednego worka
    > i wkłada do drugiego.

    podobno ze składki swojej bierze, czyli kasy która kiedyś państwo mu
    zabrało "pomnożyło" i teraz oddaje minus podatek.

    ustawicznie wycinasz sedno sprawy, czyli to co twierdziłem na początku -
    brak refundacji mniejsze podatki - także dla emerytów.

    > Zawsze polemizuję z takimi statystykami, bo są debilne.
    >
    > Wiesz przynajmniej, jak to jest liczone?

    a ty wiesz? powiesz?
    (ale nie jak ci się wydaje)

    > Wiesz, że to jest statystyka uśredniona na całą Polskę, choć jest duży
    > rozrzut kosztów życia?

    o jej.

    > wiesz, że ta statystyka oparta jest o rejestrowane przychody, czyli:
    > a) ubogie są gospodarstwa wiejskie utrzymujące się z własnej produkcji
    > żywności,

    a nie są ?

    > b) ubodzy są wszyscy zarejestrowani bezrobotni (niezależnie od sytuacji),

    nie

    > c) ubogie są osoby bez pracy, które jej nie poszukują (np. rentierzy),

    nie

    > d) ubodzy są zatrudnieni nielegalnie w szarej strefie?

    i tak, i nie
    a sądzisz ze ile w tej szarej strefie się zarabia?

> [...]
    > z szarej strefy, oraz że w takich małorolnych gospodarstwach żyje pewnie
    > ze 2mln osób, to według Ciebie ile osób według takiej klasyfikacji

    no i co ty uprawiasz?
    ale fajnie, bawimy się:
    12,4% bezrobotnych - oszukuje i tak naprawdę sa bogazi = odejmujemy
    2 mln małorolnych to kolejne 10% ludzi w wieku produkcyjnym
    razem wyeliminowaliśmy 22,4% i zlikwidowaliśmy biedę w Polsce
    hura

    gdybyś mógł policzyć ze 100% pewności szarą strefę to nie byłaby szara
    jezeli szarej srefy by nie było to zarydzykuję stwierdzenie, że "biała
    strefa" byłaby jeszcze o te 25% mniejsza.

    oczekujesz dosłowności?

  • 65. Data: 2012-12-02 20:59:32
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-12-02 20:55, PK pisze:

> [...]
    > Przy czym wiem, że Ameryka to kraj wielkich możliwości. Na pewno da się
    > ściągnąć z Chin tabletki przeciwbólowe w cenie śrutu :).

    a co? w Chinach leki nie MUSZĄ kosztować?

    > Po drugie: pokaż mi sklep, w którym widziałeś tak tanią aspirynę.
    > Zobaczymy co ona ma z aspiryną wspólnego :).

    czekam na analizę składu:
    http://www.walmart.com/ip/Equate-Aspirin-Tablets-325
    -Mg-Pain-Reliever-Fever-Reducer-500-Ct/10325057?find
    ingMethod=Recommendation:wm:RecentlyViewedItems

  • 66. Data: 2012-12-02 21:00:15
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello PK,

    Sunday, December 2, 2012, 5:10:09 PM, you wrote:

    > Ponad 100 lat temu zrobili syntetyk w Bayer i jak widać nadal rządzą.
    > Jest to w ogóle niezły fenomen ekonomiczny, szeroko opisywany.

    Jaki fenomen? Wstrzymano wprowadzenie na rynek bo Bayer wolał
    wprowadzić heroinę. Dopiero jak się okazało, że heroina jest ciężko
    uzależniającym narkotykiem, Bayer wycofał ja ze sprzedazy i wprowadził
    "nowy" produkt - aspirynę.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 67. Data: 2012-12-02 21:09:08
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-12-02, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Nie slabsza, tylko zupelnie inna.

    Inna. Ze słabszym efektem przeciwbólowym.

    > I czujesz roznice jak zazywasz oryginal ?

    Oczywiście nie. Czemu miałbym czuć?

    Aspirin jest po prostu łatwiej dostępny. Biorę z półki i idę do kasy.
    Nie będę ganiał za Polopiryną, żeby oszczędzić 2 zł rocznie.

    > Jak dochody spadna, a stale wydatki wzrosna, to zobaczymy co powiesz :-)

    Nie planuję spadku dochodów. Wydatki wzrosną, ale 50 zł w budżecie
    mam na to zaplanowane, więc nie przeżywam.

    > Mnie tam troche denerwuje jak za aspiryne place niewiele mniej niz za
    > nowoczesny antybiotyk ..

    No to albo bierzesz bardzo dużo przeciwbólowych albo jakieś podejrzanie
    tanie antybiotyki. Ja tych ostatnich staram sie unikać. Ostatnio brałem
    chyba w lutym. Zapalenie ucha. Poprosiłem o antybioryk na 3 dni, bo żal
    mi było czasu. Kosztował 10 zł za tabletkę (i drugie tyle osłonowe).

    > Hm, www.e-zikoapteka.pl ?
    > Hm, ciekawe. Aspiryny tam nie ma. Ale gugle znajduje.
    > Polopiryne tez dopiero google znajduje.

    Chyba masz coś nie halo z przeglądarką :). Aspirin mają przynajmniej
    8 rodzajów. Polopiryny przynajmniej 6. Ich wyszukiwarka działa bardzo
    dobrze (dobrze dobrane słowa kluczowe - jak wpiszesz lek, to wyskakują
    też odpowiedniki).

    > Ja patrzylem tu
    > http://www.doz.pl/apteka/p8538-Aspirin_tabletki_500_
    mg_10_szt
    > 7.34 10x0.5g
    > http://www.doz.pl/apteka/p6045-Polopiryna_S_tabletki
    _rozpuszczalne_300_mg_20_szt
    > 5.37 20x0.3g
    >
    > W zaleznosci od dawki ktora kto potrzebuje - miedzy 40% a 200% drozej :-)

    DoZ jest dosyć drogi (droższy od ziko, a nawet od dużych aptek
    "stacjonarnych" w mojej okolicy). Za to jest związany z polskimi
    producentami, więc rzeczywiście polskie leki bywają tam trochę tańsze
    niż gdzie indziej.

    pozdrawiam,
    PK

  • 68. Data: 2012-12-02 21:11:34
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-12-02, Cavallino <c...@k...pl> wrote:
    > Mógł sobie sobie zostać tam gdzie był i nie włazić z butami do Poznania.
    > Polfa sobie radziła i sprzedawała normalne leki w normalnych cenach.

    No ale mieli kasę i możliwość, to kupili zakład. Tak to po prostu
    wygląda. Ja akurat nie narzekam, bo okazjonalnie korzystam z kilku
    produktów GSK i istnieje szansa, że produkowane w Polsce są trochę
    tańsze.

    pozdrawiam,
    PK

  • 69. Data: 2012-12-02 21:15:12
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-12-02, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Zeby placic podatki nie trzeba nic produkowac :-)

    Ale dyskusja była o wkładzie w system emerytalny i niepotrzebnie
    przeszła na słowo klucz "podatek". Podatki płacą (w sensie przepływu
    pieniężnego), ale to nie zwiększa budżetu państwa, więc są to podatki
    na niby :).

    > 200 euro miesiecznie ? Moze nie starczyc :-)

    To nie jest kwestia "może nie starczyć". Wszystko obliczone
    i zaplanowane. Tylko oby nie było wojny :).

    > Jako przedstawiciel handlowy koncernu farmaceutycznego ? :-)

    Nie :)

    pozdrawiam,
    PK

  • 70. Data: 2012-12-02 21:15:46
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "PK" <P...@n...com> napisał w wiadomości grup
    ..

> [...]
    > wygląda. Ja akurat nie narzekam, bo okazjonalnie korzystam z kilku
    > produktów GSK i istnieje szansa, że produkowane w Polsce są trochę

    Niż?
    Bo ja dobrze pamiętam, jak paracetamol z GSK podrożał z miejsca
    kilkukrotnie.