  • 101. Data: 2016-09-08 01:12:58
    Temat: Re: Za komuny to było wesoło !!
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wydatki z budzetu zwiazane ze skutkami picia alkoholu sa cztery razy wyzsze niz
    wplywy z akcyzy. To jest kasa porownywalna z kasa 500 na dzieci. To jest jakas
    porazka. Nie da sie zrobic drogiego alkoholu. Powstanie alkoholikow by bylo. Bez
    strzelania nie dalo by sie ich opanowac.

  • 102. Data: 2016-09-08 01:14:00
    Od: HF5BS <h...@j...pl>

    W dniu 08.09.2016 o 00:44 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Nie musisz sie zapisywac do zsmp albo pzpr wystarczy ze nie bedziesz
    > klamal jak bylo zle.

    Po prostu, w jednych miejscach było chujowo, w innych bardzo przyzwoicie,
    różnie, różniście. Nie da się zgodnie z prawdą powiedzieć, ze było/jest
    tylko źle, bądź, że było/jest tylko dobrze.
    Ja np. za bardzo późnego PRL-u, a może to był bardzo wczesny już-nie-PRL?
    rok w każdym razie OIDP 1991. Niedziela, Międzyrzecz, województwo
    podówczas gorzowskie. Potrzebuje baterię do radia ręcznego, bo nie mam
    zasilania, by gadać. I paczcie (tak, patrzcie) - kiosk, otwarty nawet i
    kupiłem całe pudełko polskiej chujowizny Leclanchego, z Centry bodajże,
    czerwony papierek na obudowie, nie pamiętam, czy z folijką, czy bez niej.
    Trwałość praktycznie żadna, ale starczyło mi do gadania przez cały
    kilkudniowy pobyt w MRU, moc niewielka, bo chyba w kilka minut od włożenia
    nowych baterii, gasła kontrolka nadawania, nie oznaczało to, ze radio nic
    nie nadawało, tylko, ze napięcie siadło i moc była niska, starczała jednak
    na gadanie z okolicą. Zużyte baterie wrzucałem do ogniska, niektóre
    całkiem fajnie strzelały, ale niektóre ledwie robiły psyk i ich zawartość
    kończyła żywot przytulona do cynkowego kubeczka. To było dobre, ze miałem
    czym radio nakarmić. Z drugiej strony, telekomunikacja, chcąc w tamtych
    czasach zadzwonić do domu, nie mogłem liczyć praktycznie na nic, jeśli był
    w okolicy jakiś automat, to do rozmów lokalnych, lub(i) zepsuty, ba, w
    niedziel, a zwykle wtedy była możliwość zadzwonienia, na pocztę nie było
    co liczyć, najbliższy automat z którego można było zadzwonić do domu, był
    w Poznaniu na dworcu, jakiś czas potem pojawił się w Świebodzinie na
    dworcu (więc znacznie bliżej bunkrów) niebieski Urmet na karty
    magnetyczne. Więc kilka dni nie było jak przekazać do domu, ze się żyje i
    jest całym. To było chujowe. Dziś na szczęście są komórki. To jest dobre.
    ITD.

    --
    Gdy więc wszystkie sposoby ratunku upadły,
    Wśród SERDECZNYCH PRZYJACIÓŁ, psy zająca zjadły. - I.Krasicki "Przyjaciele"

  • 103. Data: 2016-09-08 01:31:39
    Od: HF5BS <h...@j...pl>

    W dniu 08.09.2016 o 00:41 sundayman <s...@p...onet.pl> pisze:

    > W życiu nie wziąłem zioła do ust. Jakoś tak wyszło.

    Ja tylko raz, efektów absolutnie żadnych, tylko smrodu sobie narobiłem.

    > Ale równanie go do jakiegoś chemicznego gówna, który łeb urywa to smutny
    > żart. Ciekawe, czemu pan minister nie wspomina o alkoholu, dostępnym na
    > każdym rogu, którego społeczna szkodliwość jest oczywista.

    A jego szkodliwość i uzależnialność większa od niejednych dragów...

    > No ale w PL wódeczka i piwko to świętość. A powinno być jak Norwegii.
    > Jeden sklep w mieście. Może wtedy rodacy by oprzytomnieli...

    No pasaran... Bo dziki i sarny zaczną nagle pijane chodzić...

  • 104. Data: 2016-09-08 02:48:15
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Zarcia wtedy bylo do oporu. Sprzedawczyni sie pytala czy szynke z tluszczykiem czy
    bez tluszczyku pokroic.

    I gdzie tu jest jakiś bonus w stosunku do dziś ? No, podobna ta szynka
    była lepsza, ale nie wiem, nie jadam zwłok...
    Wiesz, fakt, że się nie zdycha z głodu to cokolwiek niewiele jeżeli
    robili porównanie do obecnego stanu.

    > Fakt ze banany pomarancze i cytryny byly ze dwa razy do roku.

    No właśnie...

    > Ale za to kawa jaka byla. W sklepie na miejscu mielili. Jak zmielili paczke to
    zapach byl na 50 metrow od sklepu. Kawa byla zawsze.

    Oj, chyba jednak zawsze nie była. No, chyba, że zbożowa :)
    A po drugie - wątpię, czy gdybyś dziś miał tą kawę pić to by była taka
    wspaniała, jak pamiętasz...

    > Jakos cie nie boli ze w usa jak jakies fundusze sie wypierdolily to
    siedemdziesiecio piecio letnie dziadki do pracy poszli zeby z glodu nie zdechnac bo
    dostali 1/3 emerytury. Niedawno to bylo.

    A dlaczego ma mnie boleć cokolwiek w USA ? Po pierwsze, nadal jednak to
    z PL do USA się spierdala, a nie odwrotnie, a po drugie - ja za USA
    przepadałem jak w grałem w kapsle na podwórku. Dzisiaj mam o rządzie USA
    zdanie tylko ciut lepsze niż o Putinie. Głównie w temacie elegancji i
    pewnego zawoalowania sposobu trzymania ludzi za twarz.

    Co jednak nie zmienia wspomnianego faktu, że standardy życia w USA i PL
    ciężko porównać z korzyścią dla PL.

  • 105. Data: 2016-09-08 04:39:15
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zdecyduj czy chyba czy nie zawsze. Super taki dupochron zostawic. Maly bylem jak
    mamie kupowalem kawe w sklepie na rogu. Zaden pewex zwyczajny spozywczy. Dawala
    pieniazka i mowila zebym kupil paczke kawy i przypominala zeby przy mnie zmielili. To
    zbozowa nie byla. Dla mnie przez takie "chyba" straciles wiarygodnosc bo albo sie cos
    wie albo nie wie. A jak sie nie wie to siedzi sie cicho i slucha tych co wiedza.

  • 106. Data: 2016-09-08 05:38:48
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Maly bylem jak mamie kupowalem kawe w sklepie na rogu. Zaden pewex zwyczajny
    spozywczy. Dawala pieniazka i mowila zebym kupil paczke kawy i przypominala zeby przy
    mnie zmielili. To zbozowa nie byla.

    Nie twierdzę, że kawy nigdy i w ogóle nie było. Pewnie za Gierka była.
    Ale z pewnością były nierzadkie okresy, gdzie kawa była luksusem.
    Podobnie jak czekolada czy inne "dobra lususowe". I czym późniejszy PRL
    tym było gorzej. Pooglądaj sobie PKF z lat 80tych.

    O akcjach prowadzonych w sklepach, w których ukrywano przed klientami
    "słodycze, szynkę i inne dobra".

    > Dla mnie przez takie "chyba" straciles wiarygodnosc bo albo sie cos wie albo nie
    wie. A jak sie nie wie to siedzi sie cicho i slucha tych co wiedza.

    Jakby ci to delikatnie powiedzieć... O wiarygodność to będę się starał,
    jeżeli mi kiedyś padnie na mózg, i będę chciał do sejmu.
    Wczesny PRL można pooglądać w kronikach. Późny pamiętam osobiście, z
    perspektywy dziecka i nastolatka. Nikt mi dobrobytu PRL nie wmówi, nawet
    jeżeli czasem była kawa, a czasem w sklepach "delikatesy" można było
    kupić szynkę w puszce. Coca cola też była czasem - i co z tego ? To
    oznacza, że był poziom życia jak w USA ?

    Dziś wszystkiego jest od zajebania i ciutciut. I jedyne, czego mi żal
    (oprócz młodości) to może dobrego pieczywa. Takiego porządnego chleba,
    który mógł leżeć i wysychał, a nie plesniał.
    I mleka, które się zsiadało a nie kisło.

    Ale też - jak się ktoś bardzo uprze, to znajdzie jakąś piekarnię, gdzie
    robią pieczywo lepsze od marketowego gówna. Mleko zsiadłe można kupić
    gotowe...Ale czy to na pewno tak samo dobre ?

    Nie wiem. Tak czy owak, za PRL mi nie tęskno. W przeciwieństwie do co
    poniektórych.

  • 107. Data: 2016-09-08 05:55:18
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > W Powstanie alkoholikow by bylo. Bez strzelania nie dalo by sie ich opanowac.

    Może kiedyś ktoś spróbuje. Bardzo bym chciał to zobaczyć.
    Rzygać się chcę, kiedy się widzi na każdym kroku ten narodowy alkoholizm
    i zrozumienie dla potrzeby "kielicha".

    Nawet jak leci kabaret w TV, też "najzabawniejsze" są skecze o tym, jak
    to jeden z drugim bełkocze lub się zatacza... Tak się wtedy widownia
    świetnie bawi.

    Żeby było jasne - wszystko jest dla ludzi. Też wypiję raz na jakiś czas
    puszkę piwa czy butelkę. Albo okazjonalnie parę kieliszków wina.
    Najchętniej domowego, bo mój tato robi pyszne i zdrowe winko.
    Ale tego się nie pije. Tym się delektuje.

    Ale kurwa - okazjonalnie. Nie co drugi dzień, nie w każdy weekend. Nawet
    nie co drugi weekend. Jak realnie sobie przypomnę, to pewnie coś tak raz
    na miesiąc, bo częściej to albo nie mam czasu albo ochoty albo jednego i
    drugiego... Mam w domu "barek" w którym stoi parę różnych butelek, bo to
    jeden przyniesie, drugi da...I potem stoi toto latami. Dosłownie.

  • 108. Data: 2016-09-08 09:33:07
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "HF5BS" <h...@j...pl> napisał w wiadomości
    W dniu 08.09.2016 o 00:44 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Więc kilka dni nie było jak przekazać do domu, ze się żyje i jest całym.
    > To było chujowe.

    Ciekawe ile nerwów rodziców to kosztowało. Jak wyjechałem w 81 na wyprawę
    kajakową to 2 miesiące żadnych informacji.
    P.G.

  • 109. Data: 2016-09-08 09:48:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Nie musisz sie zapisywac do zsmp albo pzpr wystarczy ze nie bedziesz
    >klamal jak bylo zle.

    A to zalezy komu.
    Przecietny robotnik mogl sobie chwalic - prace ma, szanuja go, na
    wczasy jezdzi.
    Z tym ze ... przyszedl rok 1956 i cos zawiodlo, bo robotnicy sie
    zbuntowali.
    O mieso poszlo. Przyszedl rok 68 i znow, potem 1976.

    Jesli komus pasowalo mieszkanie z tesciowa na 60m, stanie w kolejkach,
    ograniczenie do krajowych plaz, i nie potrzebowal komputera, to
    chwalil.

    Dzis nie kazdego mlodego stac na wlasne mieszkanie, zamiast stac w
    kolejkach siedzi sie w pracy, niektorych nawet na krajowe plaze nie
    stac.
    Na pewno potaniala elektronika - na calym swiecie, ale u nas
    szczegolnie.
    I przybylo samochodow. Takich po Niemcu. No i kartki na paliwo znikly.

    J.

  • 110. Data: 2016-09-08 10:58:05
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 07.09.2016 15:27, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Michał Jankowski" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:nqosms$t1p$...@n...agh.edu.pl... W dniu 07.09.2016 11:32,
    >
    > No ... trudno powiedziec.

    Ale co "trudno"? Pojedź nad morze, zobacz te dzikie tłumy wszędzie tam,
    gdzie za PRL była pusta plaża albo wojsko nie wpuszczało.

    MJ