    From: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Zabezpieczenie USB
    Date: Sat, 15 Jul 2023 22:48:37 -0000 (UTC)

    Desoft <b...@a...pl> wrote:

    > Po pierwsze to stary smartfon i ładowarka tylko 5V - żadne Qcharge
    > Z wyjaśnień zrozumiałem, że układ ładowania w telefonie ma nad tym
    > wszystkim czuwać. A gdyby co to jest BMS i ma zabezpieczyć.
    >
    > Nie działa ukłąd ładowania i BMS?

    Pewnie działa, po prostu bateria spuchła ze starości. Dekompozycja zawsze
    następuje, po prostu dopóki jest miejsce na gazy, to bateria nie puchnie,
    ale w końcu zaczyna. Jak w moim Samsungu S7 spuchła to po prostu
    wymieniłem na jakiś zamiennik i działa do tej pory. I tak długo wytrzymała
    (telefon zawsze zostawiam na noc na ładowarce indukcyjnej, więc grzeje się
    to bardziej niż gdybym ładował kabelkiem). Stary telefon, ale nie mam
    potrzeby zmieniać (ani ochoty, bo w nowych Androidach nie działa
    automatyczne nagrywanie rozmów, przynajmniej nie bez roota -- chyba że
    ktoś mnie z błędu wyprowadzi?).

    > No to patrzę na pdf-a tego TP4056.. absolute maximum ratings: max supply
    > voltage: 8V

    Czyli tyle może dostać TP4056, żeby jeszcze działał, choć pewnie inne
    parametry (np. rezystancja termiczna) sprawiają, że przy maksymalnym
    prądzie ładowania i tak nie będzie działał (strzelam, nie zaglądałem do
    PDFa).

    Normalnie ten układ chodzi z 5 V.

    > Miernik na DC pokazał 6,5V

    Ale to w zasilaczu. Pokaż ten zasilacz, co to jest za ustrojstwo.

    > I jeszcze: samartfon się wyłączył (był wpięty do sieci 24h/dobę)
    > podpięcie innego zasilacza załączyło ładowanie

    Jak był wpięty do sieci 24h na dobę to mogło to przyspieszyć spuchnięcie
    baterii. W tablecie (jakiś nowy Android, nie pamiętam numeru wersji) mam
    opcję do pracy na zasilaniu sieciowym. Wtedy ładuje baterię chyba do 60%
    i daje jej spokój, żeby jej nie męczyć.

    --
    Gosc poszedl na egzamin, niewiele powiedzial, dostal 2.
    Wychodzi z kumplem do ubikacji i tam zaczyna wyzywac: