    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Zabezpieczenie "niedzwiedz" - czy warto
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Wed, 23 May 2012 20:14:21 +0200

    On Wed, 23 May 2012 12:24:03 +0200, Papkin wrote:

    > A jak zlodzie to robi? Jak ktos pisal da sie wrzucic bieg ciagnac za jakies
    > ciegienko dostepne od spodu? Ale czy to ciegienko nie chce ruszyc zarazem tez
    > lewarka (a ten nie pusci bo przeciez jest blokowany) i inna sprawa ze nie w
    > kazdym aucie dostep bedzie tak latwy.

    Jakiś tam dostęp zazwyczaj jest - jest kilka miejsc gdzie można szukać
    dojścia.

    Żeby cięgło nie było blokowane przez zablokowany lewarek można je
    rozłączyć, albo nawet przeciąć.

    > Warto miec dobry alarm, modul GPS/GSM (500zl jak ktos umie sam zamontowac) i
    > ubezpieczenie :)

    Moduł GPS to chyba obecnie najlepsze rozwiązanie.
    Może nie jak ktoś ma auto za miliony na które zlecenie jest już jak
    wyjeżdża z salonu, ale słyszałem że obecnie złodzieje jak kradną
    jakiekolwiek auto, to właśnie obawiając się coraz powszechniejszych
    lokalizatorów po prostu je przeparkowują gdzieś w ustronne miejsce i
    czekają kilka dni żeby sobie "ogona" nie dociągnać do dziupli.

    Mając lokalizator wtedy bez problemu uda się takie auto odzyskać.