  • 1. Data: 2012-05-22 16:29:20
    Temat: Zabezpieczenie "niedzwiedz" - czy warto
    Od: "Gacekk" <g...@g...pl>

    Witam
    Ma ktoś zabezpieczenie na skrzynie biegów "niedzwiedz" ?? Warto założyc?
    Jaka skutecznosc ??

  • 2. Data: 2012-05-22 19:18:28
    Temat: Re: Zabezpieczenie "niedzwiedz" - czy warto
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Gacekk" <g...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    > Witam
    > Ma ktoś zabezpieczenie na skrzynie biegów "niedzwiedz" ?? Warto założyc?
    > Jaka skutecznosc ??

    Duża, we wkurzaniu kierowcy rzecz jasna.
    Do niczego innego się nie nadaje.

  • 3. Data: 2012-05-22 20:07:06
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-05-22 16:29, Gacekk pisze:
    > Witam
    > Ma ktoś zabezpieczenie na skrzynie biegów "niedzwiedz" ?? Warto założyc?
    > Jaka skutecznosc ??

    W czym to chcesz zakładać i po co?

  • 4. Data: 2012-05-22 21:03:36
    Od: DooMiniK <b...@p...pl>

    On 22/05/2012 15:29, Gacekk wrote:
    > Witam
    > Ma kto? zabezpieczenie na skrzynie bieg?w "niedzwiedz" ?? Warto za?o?yc?
    > Jaka skutecznosc ??

    Pamiętam, że jak sporo lat temu kupiłem używaną Corsę z
    'Niedźwiedź-lockiem' i pojechałem do kolegi-mechanika tylko się
    zaśmiał. Mówię mu, że pewnie trochę czasu zajmuje rozwiercenie takiego
    czegoś - a na 100% dłużej niż wyłamanie 'blokady kierownicy'. Zaśmiał
    się, otworzył maskę, wrzucił 2-kę śrubokrętem i pojechał.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 5. Data: 2012-05-22 23:22:47
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Tue, 22 May 2012 16:29:20 +0200, Gacekk wrote:

    > Witam
    > Ma ktoś zabezpieczenie na skrzynie biegów "niedzwiedz" ?? Warto założyc?
    > Jaka skutecznosc ??

    W tylnonapędowych może być niezła (zależy od solidności samego montażu), w
    przednionapędowych skuteczność raczej żadna.
    Dłużej to będziesz rozbrajał Ty niż złodziej.

  • 6. Data: 2012-05-23 12:24:03
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    > Dłużej to będziesz rozbrajał Ty niż złodziej.

    A jak zlodzie to robi? Jak ktos pisal da sie wrzucic bieg ciagnac za jakies
    ciegienko dostepne od spodu? Ale czy to ciegienko nie chce ruszyc zarazem tez
    lewarka (a ten nie pusci bo przeciez jest blokowany) i inna sprawa ze nie w
    kazdym aucie dostep bedzie tak latwy.

    Moze zamek latwiej obejsc metoda "bump key" czy cus. Tak czy siak mam bear lock
    od nowosci i juz nie uzywam, auto sie postarzalo, kto by go chcial ;) ale
    glownie chodzi o to ze zapominam o blokadzie i jest czasem nerwowo jak
    wyjedziesz na srodek ruchliwej drogi a tu ino jedynki nie mozna wrzucic.

    Warto miec dobry alarm, modul GPS/GSM (500zl jak ktos umie sam zamontowac) i
    ubezpieczenie :)

  • 7. Data: 2012-05-23 20:14:21
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Wed, 23 May 2012 12:24:03 +0200, Papkin wrote:

> [...]
    > lewarka (a ten nie pusci bo przeciez jest blokowany) i inna sprawa ze nie w

    Jakiś tam dostęp zazwyczaj jest - jest kilka miejsc gdzie można szukać
    dojścia.

    Żeby cięgło nie było blokowane przez zablokowany lewarek można je
    rozłączyć, albo nawet przeciąć.

    > Warto miec dobry alarm, modul GPS/GSM (500zl jak ktos umie sam zamontowac) i
    > ubezpieczenie :)

    Moduł GPS to chyba obecnie najlepsze rozwiązanie.
    Może nie jak ktoś ma auto za miliony na które zlecenie jest już jak
    wyjeżdża z salonu, ale słyszałem że obecnie złodzieje jak kradną
    jakiekolwiek auto, to właśnie obawiając się coraz powszechniejszych
    lokalizatorów po prostu je przeparkowują gdzieś w ustronne miejsce i
    czekają kilka dni żeby sobie "ogona" nie dociągnać do dziupli.

    Mając lokalizator wtedy bez problemu uda się takie auto odzyskać.

  • 8. Data: 2012-05-23 21:20:21
    Od: Piotrek <l...@g...pl>

    Dnia Wed, 23 May 2012 20:14:21 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

> [...]
    > czekają kilka dni żeby sobie "ogona" nie dociągnać do dziupli.
    >
    > Mając lokalizator wtedy bez problemu uda się takie auto odzyskać.

    Bez wątpienia tak jest skoro zagłuszacz sygnału GSM i GPS na allegro
    wtykany w zapalniczkę kosztuje 20 zł. Jedyne rozwiązanie to wykupienie w
    firmie abonamentu na namierzanie ale radiowe. Działa nawet pod ziemią.

  • 9. Data: 2012-05-24 01:16:20
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Wed, 23 May 2012 21:20:21 +0200, Piotrek wrote:

    > Bez wątpienia tak jest skoro zagłuszacz sygnału GSM i GPS na allegro
    > wtykany w zapalniczkę kosztuje 20 zł.

    Nie 20, a 200, w dodatku różnie bywa z tym działaniem.
    Dodatkowo GPS nie jest jedynym sposobem określania pozycji, a GSM (którego
    zresztą pasm coraz więcej) nie jest jedynym medium przekazywania sygnałów.

    A złodziej zazwyczaj nie wie czego dokładnie może się spodziewać w
    samochodzie i pewnie dlatego właśnie sporo samochodów odnajduje się krótko
    po kradzieży w okolicy.

  • 10. Data: 2012-05-25 02:02:11
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2012-05-24 01:16, Tomasz Pyra wrote:
    > Nie 20, a 200, w dodatku różnie bywa z tym działaniem.

    Dokładnie, dodatkowo zagłuszanie to jak nic fajnego po drodze nie ma. W
    isntrukcji dla lokalizatorów dlatego są wskazówki by instalować je z
    dobrym ekranem od strony pojazdu i w miejscu niedostępnym oraz nieźle
    schowanym. Wtedy złodziej może się nieźle zdziwić ile mu ten zagłuszacz da
    jeśli lokalizator będzie przylepiony zderzaka.
    Dodatkowo urządzenie, które zagłusza wszelkie kanały jednak potrzebuje
    sporo mocy, pasmo jest szerokie. Wątpię by się udało z niską mocą
    skutecznie tłumić wszystko.

    > Dodatkowo GPS nie jest jedynym sposobem określania pozycji, a GSM (którego
    > zresztą pasm coraz więcej) nie jest jedynym medium przekazywania sygnałów.

    Jednak większość alarmów to GSM+GPS, właściwie wystarczy tylko to pierwsze
    jeśli auto buchną bo operator też ma możliwość lokalizacji, więc pewnie
    przez policję się spokojnie da.

    > A złodziej zazwyczaj nie wie czego dokładnie może się spodziewać w
    > samochodzie i pewnie dlatego właśnie sporo samochodów odnajduje się krótko
    > po kradzieży w okolicy.

    No nie wie, czasem jednak kradną smarkacze dla spokojnego wyrypania co się
    da na szybko wyciągnąć i sprzedać, albo nawet tylko żeby się przejechać.

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_