  • 1. Data: 2016-01-10 19:18:09
    Temat: Zakup podzespołów do PC w dłuższej perspektywie czasu
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    Czołem. Stoję przed tematem zbudowania dla syna PC do gier ( ale bez
    zbędnych fajerwerków, podkręcania itp. ), finansowanego *z jego
    stypendium*, to jest 350 złotych na miesiąc. Do kupienia jest:

    1. procesor, myślałem nad i5 4460, koszt rzędu 850 zł

    2. mobo, myślałem nad jakimś Asusem z chipsetem B85 w cenie rzędu 350 zł,

    http://www.morele.net/plyta-glowna-asus-b85-plus-b85
    -dualddr3-1600-sata3-gblan-atx-b85-plus-581280/

    3. Dysk SSD, ok. 360 zł

    http://www.morele.net/dysk-ssd-crucial-bx100-250gb-s
    ata3-ct250bx100ssd1-707617/

    4. Pamięć - jeszcze nie wiem która.

    Do wykorzystania ze starego PC jest obudowa, zasilacz 550 W OCZ, HDD
    oraz grafika Radeon R9 270x.

    I teraz moje pytania.

    Czy 1,2 i 3 są dobrym wyborem - chodzi o stosunek możliwości do ceny.

    Biorąc pod uwagę sposób finansowania, czy kupować w każdym miesiącu
    jeden komponent, czy poczekać parę miesięcy i kupić wszystko na raz ? W
    związku z kursem dolara ceny ostatnio poszły w górę.

    Nie interesują mnie rady typu zasponsoruj/weź kredyt, bo to nie o to chodzi.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2016-01-10 19:39:13
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > 1. procesor, myślałem nad i5 4460, koszt rzędu 850 zł
    > (...)
    > Czy 1,2 i 3 są dobrym wyborem - chodzi o stosunek możliwości do ceny.

    w stosunku cena do jakości najlepszym wyborem są komputery poleasingowe,
    z gwarancją. niestety, jak to bywa ze sprzętem używanym, raz jest raz go
    niema.
    procek którego wybrałeś ma:
    http://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=intel+core+i
    5-4460+%40+3.20ghz&id=2230
    a mnie się udało kupić dela vostro 460 z i7 (ponad 8 tyś punktów) za
    nieco ponad 1000zł. nie piszę tego żeby sie chwalić, tylko abyś miał
    pogląd na ceny używanego sprzętu.

    ToMasz

  • 3. Data: 2016-01-10 21:06:33
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2016-01-10 o 19:39, ToMasz pisze:

    > w stosunku cena do jakości najlepszym wyborem są komputery poleasingowe,

    Nie napisałem wprost - interesują mnie/syna nowe podzespoły.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 4. Data: 2016-01-10 22:43:15
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-01-10 o 19:18, PeJot pisze:
> [...]
    > 3. Dysk SSD, ok. 360 zł
    > Czy 1,2 i 3 są dobrym wyborem - chodzi o stosunek możliwości do ceny.

    Mam podobnie - i5-4670 na płycie B85 (Asrock mikro-atx, obudowa do tego
    Cooler Master N200 bo nie chciałem wielkiego pudła, dzisiejsze płyty są
    tak wypasione, że praktycznie oprócz grafiki, i jak się ktoś bardzo
    uprze muzyki, nic się tam w śledzie więcej nie wsadza) i SSD Samsunga.
    Powiem że to zapierdziela wybornie jak dla mnie.

    Fakt, jak nowa to lepiej wejść w Socket 1151: i5-6400 i płytę
    odpowiednio na chipsecie B150. Będzie podobnie a wydajniej.

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2016-01-11 12:53:03
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sun, 10 Jan 2016 19:18:09 +0100, PeJot napisał(a):

    > Czołem. Stoję przed tematem zbudowania dla syna PC do gier ( ale bez
    > zbędnych fajerwerków, podkręcania itp. ), finansowanego *z jego
    > stypendium*, to jest 350 złotych na miesiąc. Do kupienia jest:
    (ciach...)
    > Nie interesują mnie rady typu zasponsoruj/weź kredyt, bo to nie o to chodzi.

    Do jakich zastosowań to ma być?

    [ Tylko głupcy się nie zmieniają. (G. Zapolska) ]

  • 6. Data: 2016-01-11 14:39:08
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2016-01-10 o 19:18, PeJot pisze:
    > Czołem. Stoję przed tematem zbudowania dla syna PC do gier ( ale bez

    Kup mu nową konsolę, będzie miał więcej zabawy a i taniej będzie.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 7. Data: 2016-01-11 15:35:11
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2016-01-11 o 12:53, Przemysław Ryk pisze:

    > (ciach...)
    >
    > Do jakich zastosowań to ma być?

    Gry ( bez zacięcia ), czasem jakiś CAD, internet.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 8. Data: 2016-01-11 15:59:02
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2016-01-11 o 15:35, PeJot pisze:

    > Gry ( bez zacięcia ), czasem jakiś CAD, internet.

    No to grafikę masz za słabą na to "bez zacięcia"

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 9. Data: 2016-01-11 18:54:52
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2016-01-11 o 15:59, Chris pisze:

    > No to grafikę masz za słabą na to "bez zacięcia"

    Obecnie R9 270x goniony core 2 quad daje radę.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 10. Data: 2016-01-11 20:28:56
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2016-01-10 o 22:43, Irokez pisze:

    > Fakt, jak nowa to lepiej wejść w Socket 1151: i5-6400 i płytę
    > odpowiednio na chipsecie B150. Będzie podobnie a wydajniej.

    A dlaczego akurat *ten* chipset ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem