eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaZakup używantego auta elektrycznego › Re: Zakup używantego auta elektrycznego
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-september.org!mx02.eternal-september
    .org!.POSTED!not-for-mail
    From: AlexY <a...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zakup używantego auta elektrycznego
    Date: Sun, 16 Aug 2015 00:53:41 +0200
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 73
    Message-ID: <mqofqn$do3$1@dont-email.me>
    References: <mqnia0$q7p$1@dont-email.me> <mqo7p3$f98$1@dont-email.me>
    <mqo8nf$264$1@usenet.news.interia.pl>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Sat, 15 Aug 2015 22:52:07 +0000 (UTC)
    Injection-Info: mx02.eternal-september.org;
    posting-host="7a6628e17240fdda0f4847e0f2545864";
    logging-data="14083";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX1/YQY3+vL0J8wOL1Pjz8rFE"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:36.0) Gecko/20100101 Firefox/36.0
    SeaMonkey/2.33.1
    In-Reply-To: <mqo8nf$264$1@usenet.news.interia.pl>
    Cancel-Lock: sha1:wFZjMtoce6xJeeR12clEwsUOngQ=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:684718 pl.misc.samochody:2567201
    [ ukryj nagłówki ]

    Adam pisze:
    > W dniu 2015-08-15 o 22:36, AlexY pisze:
    >> Pszemol pisze:
    >>> Zastanawialiście się jak ocenić żywotność baterii akumulatorów
    >>> przy zakupie używanego auta elektrycznego? Np. takiej Tesli:
    >>> http://www.teslamotors.com/models/preowned/080117
    >>
    >> 1. Pytasz sprzedawcę o uzyskane zasięgi i porównujesz z danymi
    >> producenta oraz innych użytkowników na forach tematycznych.
    >> 2. Robisz jazdę próbną która wydoi baterię do zera - sprawdzasz ile
    >> przejechałeś.
    >>
    >
    > Ale pytanie jest o Teslę - nie jest to hybryda. Więc Przemol musiałby
    > jeździć "dookoła podwórka", albo mieć drugie auto jako holownik.

    Wiem co to tesla, mam elektryka i hybrydę. Nie musi jeździć po podwórku,
    elektryki też mają "wskaźnik paliwa", mój na porcie rs232 nawet wypluwa
    ile % zostało z dokładnością do drugiego miejsca po przecinku, podpinam
    laptopa i jeżdżę po okolicy aż pokaże 50%, spisuję przejechany dystans i
    wracam do domu. Tylko że żaden sprzedawca nie da swojego pojazdu coby
    kupiec mógł sobie pojeździć. Można za to poprosić o przejażdżkę i
    sprawdzić ile % ubyło na danym odcinku.

    [..]
    >> Dane szacunkowe, jeśli nie ma jakiejś ukrytej usterki tylko zwykłe
    >> zużycie, to na podstawie samego przebiegu można określić obecną
    >> pojemność. Do tego pomiar rezystancji wewnętrznej, szybkie testery
    >> potrafiące wyliczyć pojemność na podstawie krótkiego testu.
    >>
    >
    > A czy w Tesli jest dostęp do poszczególnych ogniw?

    Dla kogo? Na pewno nie dla użytkownika, ale BMS musi mieć oko na każde
    ogniwo bo paliłyby się jak świeczki na cmentarzu w święto zmarłych.

    > Parę lat temu widziałem jakieś materiały, że akumulatory tam są schowane
    > bardziej, niż sztabki w Fort Knox ;)
    > Ale może to było jeszcze do prototypów.

    Muszą mieć obudowę ognioodporną i dość trwałą by cele nie rozsypały się
    po drodze przy byle stłuczce :)

    > Ładowarki z balanserem, lub jakieś bardziej inteligentne (typu np.
    > BC800) szacują rzeczywistą żywotność akumulatora (czy też baterii) wg
    > parametrów ładowania (m.in. czas i prąd). Przypuszczam, że można to
    > odnieść do automatyki w Tesli.

    BC800 nie szacuje, mierzy ilość energii wsadzonej tudzież wyjętej do/z
    ogniwa, to samo robią BMS'y.

    > Na podstawie krótkiego testu nie da się obliczyć pojemności dla LiJon.
    > Potrzebny jest pełen test rozładowanie-ładowanie.

    Mylisz się.
    http://www.astratec.co.uk/product_view.php?productid
    =244
    tego używam w pracy, 10s na pomiar pojemności. Ogniwo mniejsze ale
    zasada ta sama.

    > Bardzo dobrze to widać w niektórych laptopach: pokazują przykładowo 80%,
    > później 70%, poźniej 60% a za chwilę 15% i padają na pysk.

    Bo używa złego algorytmu który nie dostosowuje się do rzeczywistej
    pojemności ogniw, zakłada pojemność ogniwa lepszą niż 80% znamionowej
    pojemności (poniżej bateria jest uznawana za wadliwą i powinna być
    wymieniona), po naładowaniu resetuje licznik Wh i zaczyna odliczać,
    dopiero jak napięcie siada za bardzo (15%) sygnalizuje wyczerpaną baterię.


    --
    AlexY
    http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: