    From: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Zamek - zabytkowy schemat
    Date: Thu, 31 Oct 2013 00:53:10 +0100

    news:slrnl733su.iio.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
    > Mnie zawsze intrygował ten gościu, co na stacji chodzi wzdłuż pociągu
    > z takim młotkiem na długim kiju i wali nim w każde koło. Podobno gdy
    > ktoś go pytał, po co to tak, to odpowiedział, że gdy go do roboty
    > przyjmowali, to wiedział. A teraz już nie pamięta. Kto inny twierdził,
    > że to jest sprawdzanie hamulców, czy odbiły. Więc sam nie wiem.

    OIDP, pan ten ma nasłuchiwać dźwięku bitego koła, więc dobrze, aby się
    przykładał do tej pracy... często mogłem zaobserwować, że to stuknięcie jest
    byle jakie i pan idzie dalej. Nie wiem, nie znam się aż tak bardzo, czy ma
    swoje jakieś tajemne sposoby... ale czasem dźwięk bywał naprawdę głuchy, a
    pan niezrażony tym szedł dalej, pociąg wybywał w dalszą trasę.
    ZTCW, jak koło dobrze zadźwięczy, to jest zdrowe i całe. Jak zadźwięczy
    słabo, czy wręcz głucho, to cuś się z kołem dzieje i wartało by się tym
    zająć. Odbicie hamulców... w sumie możliwe - hamulec trzymający koło nie da
    mu drgać, dźwięk będzie wtedy cichy, stłumiony... ale i tu wydaje mi się,
    powinno dać się stwierdzić, czy cuś nie pękło... kojarzysz dźwięk przy
    opukiwaniu ściany, zwykle jest cichy, wysoki, stłumiony, ale bywa głuchy,
    głośny, pusty (1), wtedy murarz szybko skuwa tynk i kładzie nowy, inaczej
    zaniedługo połamie się, posypie się i goszczonemu panu kierownikowi wpadnie
    do kawy, obryzgując mu świeżutko upraną koszulę i garniak w ogóle (mniejsza
    o kawę, można zaparzyć nową), fifrając przy okazji krawat i misternie
    uczesane włosy, "kurwa mać, mam dziś za godzinę jeszcze dwa spotkania w
    ministerstwie...".
    Ja też mam różne, trochę sprzeczne informacje na temat tego stukania w
    koła... więc... Jakub, oświecisz nas, plizzz? :)

    (1) Na moim osiedlu położono ocieplenia. 4 czerwca zresztą nad ranem,
    zajarało się to było i podobno trzech kutafonów złapali, mogących mieć coś z
    tym wspólnego.

    > --
    > -- Przychodził do mnie -- zaczął Szwejk obszernie -- pewien dobry
    > człowiek,
    > niejaki Hofmann, i ten Hofmann zawsze twierdził, że sygnały alarmowe
    > w pociągach nigdy nie funkcjonują, jednym słowem, że to na nic, choć się
    > i pociągnie za taką rączkę. Ja, prawdę powiedziawszy, nigdy się takimi
    > rzeczami nie interesowałem, ale skorom już na ten sygnał alarmowy zwrócił
    > tutaj uwagę, to chciałbym wiedzieć, jak się rzeczy mają, bo może się
    > zdarzyć,
    > że trzeba będzie pociągnąć.

    Ta... swego czasu podobno, co ten pociąg w Niemczech, jadący 0.2 kkm/h, co
    wyrżnął w wiadukt i było tyle ofiar, gdyby jechali nim Polacy, to by ocalał.
    Ponoć porządnictwo Niemców tym razem ich zgubiło... Ech... żeby takie lampki
    nie dawały większego stracha niż "pan kierownik ma sraczkę"...

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.