    From: Paweł Małachowski <p...@t...niewazne>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Zapowiedzi szczescia we Wroclawiu :)
    Date: Wed, 8 Jan 2003 15:07:47 +0000 (UTC)

    On Wed, 8 Jan 2003, Marek Wodzinski wrote:

    > Sorry, ale to jest pomylka - jezeli mowimy o dostepie do Internetu za
    > smieszne pieniadze, to za to co bedziesz placil bedziesz mial tylko cos
    > troche lepszego od modemu (docelowo). Przy tej cenie juz nie chodzi o
    > kable, bo bez tego wogole mozna zapomniec o swiadczeniu takiej uslugi, ale
    > o koszt lacza i ile razy zostanie ono sprzedane (overbooking).
    > Ze na poczatku bedzie swietnie? Zobacz co sie stalo z tele2 i jak
    > podwyzszylo abonament i obnizylo przepustowosci nalapawszy klientow.

    Podsumowując, to samo można chyba powiedzieć o dowolnym innym detalicznym
    dostawcy? (Że nałapie, a potem pogorszy).
    Jeśli tak, to biorąc pod uwagę zerowy koszt podłączenia, wypada uznać
    całość za świetną propozycję i się podłączyć. Tylko wcześniej sprawdzić,
    czy umowa nie ma zaporowej kary za jej zerwanie. ;)

    > Jak bedzie naprawde zobaczymy po roku od uruchomienia...

    Można też rozumować: przez rok będzie nieźle, a potem się zobaczy. ;)

    (Jak w Lublinie startowało Futuro to się z nich ludzie śmiali, że na
    bidnym Polpaku działają, też mi operator. Jak widać, niczego to nie
    przesądziło, a rozwój łączy następował w miarę potrzeb).

    Goście od strony ulegli magii liczb i podłożyli się z tym oferowaniem
    10Mbps, już widzę te telefony od userów: ,,miało być 10MB/s a leci mi
    300KB/s, to jest skandal!''. ;-)))
    No i jest jeszcze taka sprawa, że stoi za tym nie Krzak s.c. ale
    Miejscy Ciepłownicy, jak można się spodziewać z własnym MAN-em na
    własnych światłowodach, a nie super 2.4GHz z Milleniumami, jak jakieś
    bum.pl z wątku obok. ;)
    Jeśli, podkreślam, JEŚLI czegoś nie zchrzanią i nie staną się za szybko
    pazerni ;) to za rok mogą mieć klientów liczonych osiedlami ;), AS-a
    (o takich planach strona wspomina), peering z WASK-iem, Netią i Polpakiem,
    i żadna konkurencja im już nie podskoczy.

    Prywatnie jestem bardzo ciekawy, jak im to wszystko wyjdzie. W moim
    pojęciu przy dobrej ręce u steru są skazani na sukces.

    --
    { Paweł Małachowski; PM110-RIPE; pawmal#freebsd,lublin,pl }