  • 1. Data: 2012-05-24 12:06:22
    Temat: Zasilacz do wymiany?
    Od: ikaros30 <i...@w...pl>

    Abit EQ pokazuje mi takie dane:

    http://imageshack.us/photo/my-images/31/abitr.jpg/

    Chodzi o te napięcia u góry. To środkowe (+3,3 V)czasem jest podświetlone
    na czerwono a przy kolejnym wskazaniu na zielono. Zasilacz już do wymiany?
    Zdarza się ostatnio, że komp sam resetuje się.

    --
    i...@w...pl

  • 2. Data: 2012-05-24 12:29:11
    Temat: Re: Zasilacz do wymiany?
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    ikaros30 nabazgrał(a):

> [...]
    > na czerwono a przy kolejnym wskazaniu na zielono. Zasilacz już do wymiany?
    > Zdarza się ostatnio, że komp sam resetuje się.

    Na 90% kondensatory na płycie .. zobacz czy nie są uszkodzone.

  • 3. Data: 2012-05-24 12:50:17
    Od: Einstein <e...@g...pl>

    W dniu 2012-05-24 12:06, ikaros30 pisze:
> [...]
    > na czerwono a przy kolejnym wskazaniu na zielono. Zasilacz już do wymiany?
    > Zdarza się ostatnio, że komp sam resetuje się.

    Witam
    Napięcia mierzymy miernikiem!
    Nic nie napisałeś o modelu i wieku zasilacza.
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2012-05-24 14:56:59
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "ikaros30" <i...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > na czerwono a przy kolejnym wskazaniu na zielono. Zasilacz już do wymiany?
    > Zdarza się ostatnio, że komp sam resetuje się.

    ten soft mozna sobie wlozyc... napiecia zmierz multimetrem

    napisz jakiej mocy, jakiej firmy i jak stary zasilacz

    napiecie +3,3 w praktyce ma znikome znaczenie, od czasow p4 i
    athlona xp wiekszosc podzespolow korzysta glownie z linii 12v

  • 5. Data: 2012-05-24 16:15:47
    Od: ikaros30 <i...@w...pl>

    Dnia Thu, 24 May 2012 13:56:59 +0100, m4rkiz napisał(a):

> [...]
    >
    > napiecie +3,3 w praktyce ma znikome znaczenie, od czasow p4 i
    > athlona xp wiekszosc podzespolow korzysta glownie z linii 12v

    Nie mam pod ręką miernika, ale soft pokazuje te same napięcia jakie
    pokazuje BIOS (no w sumie to też soft:)). Ale już nieważne. Winny okazał
    się jednak zasilacz. Miałem w domu 3 zapasowe. Wiedziałem, że jeden z nich
    jest walnięty, tyle że nie wiedziałem który:) Zgodnie z prawem Murphy'ego
    oczywiście jako pierwszy założyłem ten wadliwy. Napięcia niby dobre:
    http://imageshack.us/photo/my-images/207/abit2.jpg/
    ale spadły obroty wentylatora mostka północnego (w pewnym momencie aż o
    połowę). Zabrałem się za kolejną wymianę zasilacza i teraz efekt jest taki:
    http://imageshack.us/photo/my-images/72/abit3.jpg/
    Napięcia prawidłowe i obroty też. Póki co nic się nie resetuje.
    Z ciekawości obejrzałem te dwa wadliwe od środka. Ten od którego zacząłem
    ten wątek (350W) miał rozlane kondensatory. W drugim (420W) nic ciekawego
    nie zauważyłem.

    Przy okazji pytanie. Teraz założyłem 400-watowy ale w odróżnieniu od tych
    dwóch uszkodzonych jest wyraźnie cięższy. Od czego to zależy? Różnica w
    wadze jest naprawdę zauważalna.

    --
    i...@w...pl

  • 6. Data: 2012-05-24 16:43:01
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    > Przy okazji pytanie. Teraz założyłem 400-watowy ale w odróżnieniu od tych
    > dwóch uszkodzonych jest wyraźnie cięższy. Od czego to zależy? Różnica w
    > wadze jest naprawdę zauważalna.

    zalezy
    moze byc po prostu bardziej zlozona konstrukcja z wieksza iloscia czesci,
    miec obudowe z grubszej blachy, wieksze radiatory, wiecej miedzi w
    przewodach itd. itp.

  • 7. Data: 2012-05-25 09:44:05
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    m4rkiz nabazgrał(a):

> [...]
    > moze byc po prostu bardziej zlozona konstrukcja z wieksza iloscia czesci,
    > miec obudowe z grubszej blachy, wieksze radiatory, wiecej miedzi w

    Większe radiatory ...

  • 8. Data: 2012-05-25 22:30:18
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2012-05-24 16:15, ikaros30 pisze:

    > Przy okazji pytanie. Teraz założyłem 400-watowy ale w odróżnieniu od tych
    > dwóch uszkodzonych jest wyraźnie cięższy. Od czego to zależy? Różnica w
    > wadze jest naprawdę zauważalna.

    Może to było tak, jak kiedyś usłyszałem, albo wyczytałem, jak ktoś kto
    sprzedawał komputery i zamawiał w hurtowni części - na jego pytanie, czy
    mają zasilacze, usłyszał odpowiedź:
    "A chce pan z nalepkami 300 czy 400 wat?"

    http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=119
    9271&mark=topic&sid=49cb4f0176e4c3859b77ece682fe15be