    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Zasilacz wysokiego napięcia
    Date: Sun, 26 Jan 2014 19:26:32 +0100

    sundayman wrote:
    > Przydałby mi się zasilacz wysokiego napięcia - do testowania
    > zabezpieczeń przepięciowych w moich urządzeniach.
    >
    > Coś w rodzaju tego :
    > http://allegro.pl/polon-zasilacz-wysokiego-napiecia-
    zwn-42-i3889532891.html

    > Tylko, że chciałbym, żeby wydajność "w impulsie" była chociaż z 1A,
    > przy napięciu powiedzmy 1000 - 1500V.
    > A taki zasilacz jak powyżej to ma paredziesiąt mA.
    >
    > W sumie pewne odpowiedni były jakiś potężny zestaw kondensatorów, no
    > ale to mi się słabo podobuje. Zresztą to by musiałby być jakieś
    > poważne kondensatory - na wysokie napięcia i o dużej pojemności...
    >
    > Ma ktoś pojęcie jak się takie coś robi "typowo" ?

    znaczy nie wiesz jak sie robi zasilacz?

    to jakie ty urządzenia budujesz...

    ja bym dał autotransformator i podwajacz... i masz 1300V na wyjsciu...

    kondensatory na 500V... pojemności w zależności jakiej energi strzała
    chcesz dać testowanemu obiektowi?

    pozostaej tylko kwestia jak tego strzała podać nie używając oczywiście
    normalnego łacznika (no... powiedzmy normalnego :))

    w sumie podobne zabawki to robiłem w szkoel podstawowej, dziwne zę sobie
    krzywdy nei zrobiłem wtedy...

    potem na poważnie to podobny zasilacz zbudowałem do stancjonarnych lamp
    błyskowych.