  • 1. Data: 2013-11-06 13:09:46
    Temat: Zasilanie laptopa i kamery ręcznej w samochodzie
    Od: Tata <k...@k...net.pl>

    Witam uprzejmie

    Zasilacz sieciowy laptopa ma parametry:
    Wejście 100-240V/1,6A
    Wyjście 19V/3,42A - 65W

    Zasilacz sieciowy kamery ręcznej ma parametry:
    Wejście 100-240V/0,35-0,18A
    Wyjście 8,4V/1,7 A - 32-43W

    Laptopa i kamerę w samochodzie (12V)zasilam z przetwornicy 12/230V 300W.
    Chciałbym oba urządzenia zasilać z gniazdka zapalniczki z pominięciem
    przetwornicy jak wyżej, chodzi mi o zmniejszenie gabarytowe zasilania.
    Czy jest to możliwe i jak to zrobić? Może są gotowe proste schematy
    elektroniczne i gdzie je wyszukać?

    Z poważaniem
    MJ

  • 2. Data: 2013-11-06 13:16:47
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tata,

    Wednesday, November 6, 2013, 1:09:46 PM, you wrote:

> [...]

    > przetwornicy jak wyżej, chodzi mi o zmniejszenie gabarytowe zasilania.
    > Czy jest to możliwe i jak to zrobić? Może są gotowe proste schematy

    Samym schematem nic nie zdziałasz. Rozwiązań zasilaczy do laptopów na
    Elektrodzie jest co najmniej kilka, szukaj tutaj:
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=562
    003

    Kamerę można opędzić prostą step-down na LM2673S-ADJ.

    Jednak musisz pamiętać, że jeśli chcesz te urządzenia łączyć ze sobą
    podłączone również do nieizolowanych ładowarek, to możesz mieć co
    najmniej nieoczekiwane efekty.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2013-11-06 13:22:21
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Tata <k...@k...net.pl> wrote:

    > Zasilacz sieciowy laptopa ma parametry:
    > Wejście 100-240V/1,6A
    > Wyjście 19V/3,42A - 65W

    http://allegro.pl/listing/listing.php?string=zasilac
    z+samochodowy+do+laptopa

    > Zasilacz sieciowy kamery ręcznej ma parametry:
    > Wejście 100-240V/0,35-0,18A
    > Wyjście 8,4V/1,7 A - 32-43W

    http://allegro.pl/lm2596-dc-dc-3-40v-regulowany-step
    -down-modul-i3689177368.html

    --
    "zanim nastala era internetu, kazdy wiejski glupek siedzial w swojej wiosce"
    http://www.chmurka.net/

  • 4. Data: 2013-11-06 16:20:23
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Ja używam starego ups-a APC. On leży w bagażniku i jest wpięty do gniazda
    zapalniczki w bagażniku. Do samochodu idzie tylko gniazdo 230V na kablu.
    PC