    From: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Zegar sieciowy przyspieszył?!
    Date: Sun, 21 Mar 2021 11:37:58 +0000 (UTC)

    Zbynek Ltd. <s...@p...onet.pl> wrote:

    > Co się zmieniło? Kiedyś był na osobnym gniazdku, około metr (czyli
    > pewnie z 4 m druta dalej) od gniazdka w którym była lodówka. Obecnie
    > inna lodówka (z tych nowoczesnych) jest wpięta w to samo gniazdko co
    > zegar.

    Pytanie czy lodówka nie ciągnie prądu w taki sposób, że pojawiają się
    dodatkowe zakłócenia i w okolicy zera powodują podwójne naliczenie przez
    sterownik przejścia przez zero.

    > Ktoś ma pomysł jak to naprawić? Dlaczego coś takiego może się dziać?

    Pierwsze, co przychodzi mi na myśl, to filtr dolnoprzepustowy na wejściu
    taktującym sterownika. Jeśli to LM8560, to pin 25.

    Ogólnie obejrzałbym oscyloskopem napięcie sieciowe i wejście taktujące.

    --
    Student z biednego afrykanskiego panstwa przychodzi do hydraulika:
    - Prose pan. Sedes mi zle pracowac. Woda sybko leciec i nie sdasyc