  • 81. Data: 2014-01-21 15:41:40
    Temat: Re: Zeskanowane starte RE
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 21-01-2014 15:05, inny punkt siedzenia... wrote:
    > spier...

    ... i wzajemnie.

  • 82. Data: 2014-01-21 15:46:05
    Od: "inny punkt siedzenia..." <N...@g...pl>

    niby gdzie, niech Ktoś poda ponownie, bo ja nie widzę żadnego posta z
    linkami... to wina mojego oe, ale nie mam postów z linkami... ogólnie to nie
    wiem o co chodzi bo połowy wątku też nie widzę...

  • 83. Data: 2014-01-21 20:49:53
    Temat: Re: Zeskanowane starte RE [OT]
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-01-21 13:31, a...@p...pl wrote:
    > i chyba byl opis jak zrobic i podlaczyc "pioro swietlne"
    > do ZX Spectrum (chyba....to bylo w zeszlym stuleciu....).

    O ile pamiętam ULA nie potrafiła zatrzaskiwać pozycji wiązki elektronów.
    Atari XE/XL potrafiło. Więc to chyba nie był zx.

  • 84. Data: 2014-01-21 21:06:49
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Sebastian,

    > O ile pamiętam ULA nie potrafiła zatrzaskiwać pozycji wiązki elektronów.
    > Atari XE/XL potrafiło. Więc to chyba nie był zx.

    Ależ był. Włączało się w gniazdko "audio".

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 85. Data: 2014-01-21 21:14:46
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    > O ile pamiętam ULA nie potrafiła zatrzaskiwać pozycji wiązki elektronów.
    > Atari XE/XL potrafiło. Więc to chyba nie był zx.

    Miałem Spectrum, właściwie mam nadal, ale ostatni raz odpalałem chyba z
    10 lat temu, żeby pokazać dzieciom swój pierwszy komputer.
    Raczej nie wzbudził dużego entuzjazmu :)
    Nie pamiętam już, jak to z tym home made piórem świetlnym było, w każdym
    razie ktoś to sprzedawał:

    http://www.zxspectrum.pl/spectrum-doodler-lightpen/
    Andrzej
    www.symbiostock.info

  • 86. Data: 2014-01-21 21:22:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ajt" napisał w wiadomości

> [...]
    >Raczej nie wzbudził dużego entuzjazmu :)
    >Nie pamiętam już, jak to z tym home made piórem świetlnym było, w

    Podlaczalo sie do audio jak RoMan pisze, procesor dostawal tylko
    sygnal, ale natychmiast i mogl zgrubsza ustalic pozycje.

    Potem wlaczal sie program, rysowal na ekranie prostokat i zwiekszal
    jego szerokosc, az krawedz przeszla pod piorem.
    I mial dokladna pozycje.

    J.

  • 87. Data: 2014-01-22 10:04:09
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2014-01-21 13:31, a...@p...pl wrote:
    [...]
    > pamietam Bajtka wydawanego na papierze gazetowym (jak trybuna ludu) i
    > na pierwszym numerze byl blad: zamiast......informatyczny byl
    > informacyjny i chyba byl opis jak zrobic i podlaczyc "pioro swietlne"
    > do ZX Spectrum (chyba....to bylo w zeszlym stuleciu....).

    Coś mi tu nie grało, więc sprawdziłem - pióro świetlne było w nr 2:
    http://imageshack.com/a/img833/7301/28oi.jpg :-D

    W pierwszym był "drążek sterowy". :-D

  • 88. Data: 2014-01-22 10:41:27
    Od: Adam Jurkiewicz <i...@g...com>

    On 2014-01-21 21:22, J.F wrote:
    > Podlaczalo sie do audio jak RoMan pisze, procesor dostawal
    > tylko sygnal, ale natychmiast i mogl zgrubsza ustalic pozycje.

    Pamiętam, że zdobycie scalaka z różnymi bramkami graniczyło
    z cudem (szczególnie typu LS). Pióro wtedy też zrobiłem ale
    niestety nie widzę go już w szafie :/ Za to ostało się kilka
    innych zabawek podłączanych do "złącza krawędziowego" :)

    Pozdrawiam,
    --
    Adam

  • 89. Data: 2014-01-22 10:47:01
    Od: Adam Jurkiewicz <i...@g...com>

    On 2014-01-22 10:04, JDX wrote:
    > W pierwszym był "drążek sterowy". :-D

    Drążek sterowy wykonałem, a jakże... z klasycznej wtedy białej
    maselniczki :D Sam "drążek" wytoczył mi ojciec z mosiądzu bo
    miał dostęp do tokarki. Działał znakomicie do momentu popękania
    tej wypasionej "obudowy" :)

    --
    Adam

  • 90. Data: 2014-01-31 18:04:37
    Od: Andrzej <d...@o...pl>

    W dniu 2014-01-15 19:49, Marcin Perliński pisze:

    > Kolega Sebastian Biały robi właśnie upload na swoim serwerze (codziennie
    > paczek przybywa; aktualnie dojechał do 1960 roku; zbiorek obejmuje
    > 1946-2009 bodajże). Adres jest mi (i jeszcze jednej osobie) znany, ale
    > nie chciałbym się bez jego (= Sebastiana) wiedzy szarogęsić, więc
    > proponuję poczekać na jego decyzję/zdanie; no i na dokończenie
    > uploadowania.
    Powtarzam moja prośbę o powtórny upload na FF pliku RE7982. Na razie
    serwer zgłasza błąd, a na TB podaje mi czas 15h.
    TIA