    From: "Jurand" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: ZginÄ?li jadÄ?c pod prÄ?d
    Date: Sun, 26 Sep 2010 12:39:39 +0200

    Użytkownik "Hinek" <h...@a...pl.invalid> napisał w wiadomości
    news:4c9dd7a8@news.home.net.pl...

    > Użytkownik "Jurand" <j...@i...pl> napisał

    > Pewien czlowiek gral w ruletke. Piec razy z rzedu trafil! Szczesciarz!
    > Juz chcial isc z majatkiem, ale niejaki Jurand przekonywal:
    > jesli do tej pory trafiales z prawdopodobienstwem rownym 1, czyli
    > kazda gra to byla wygrana, to liczenie na to, ze kolejna
    > gra nie zakonczy sie szczesliwie jest KRETYNIZMEM, jesli podejdziesz
    > do tego ze STATYSTYCZNEGO punktu widzenia!

    Ten przykład dobitnie stwierdza Twoje podstawowe braki w posługiwaniu się
    danymi statystycznymi.

    > Uwierzyl w brednie. Przegral :(
    > Musisz wrocic do rachunku prawdopodobienstwa - albo sie nie
    > przykladales do nauki, albo pamiec juz nie ta...

    Wiesz co, niedawno tutaj jeden zapatrzony w siebie fizyk twierdził, że super
    zajebiście zna się na fizyce i udowodni, że Aaltonenem szybciej da się
    wyhamować samochód, niż hamując tradycyjnie. Problem pojawił się w momencie,
    jak miał to przedstawić na konkretnych liczbach. Ja wyliczenia wszystkie
    mogę Ci przeprowadzić. Ty, jak przejdziemy naprawdę do konkretów, tego nie
    zrobisz. Więc weź sobie może kartkę, długopis, kilka podstawowych wzorów i
    przelicz te prawdopodobieństwa, o których ja pisałem i o których Ty
    piszesz...

    Jurand.