    Subject: Re: Zielone światło dla madrych inaczej.
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <5aa3ac7f$0$31357$65785112@news.neostrada.pl>
    <p80oms$t0e$1@node1.news.atman.pl>
    <5aace177$0$31350$65785112@news.neostrada.pl>
    <p8is1l$gv9$1@news.mixmin.net>
    <5aad15a9$0$678$65785112@news.neostrada.pl>
    <p8jeg9$f2t$2@news.mixmin.net>
    From: Trybun <c...@j...ru>
    Date: Sun, 18 Mar 2018 12:30:33 +0100

    W dniu 2018-03-17 o 17:06, Kierwnik pisze:
    > Użytkownik "Trybun" <c...@j...ru> napisał w wiadomości

    >>> zawsze.
    >>> 2. Światło kierujące ruchem unieważnia znaki pierwszeństwa.

    > Może wieki temu tak było, teraz tak nie jest.
    > Dlatego powinno byc okresowe  obowiązkowe szkolenie z PoRD
    > dla posiadaczy praw jazdy.

    I konkretnie czego bym miał się dowiedzieć na tym kursie - że zielone
    światło to bzdura do której nie ma żadnych odnośników?

    > Ty jadąc po rondzie, masz obowiązek przepuścić każdy pojazd
    > wjeżdżający na rondo,
    > bo on nadjeżdża z twojej prawej strony. Tak jest wtedy, gdy wjezdżasz
    > na rondo z działająca sygnalizacją kierującą ruchem.
    > Jeżeli nie ma sygnalizacji świetlnej to na rondzie masz pierwszeństwo.
    > Jeszcze nie widziałem ronda inaczej oznakowanego.

    I znowu nie wiem o czym ty tu. Rondo jako takie nie jest czymś
    specjalnym, jak i na każdym innym pierwszeństwo mają pojazdy które mają
    zielone światło. I znowu jakaś chyba fantazja - gdy nie ma świateł ani
    odpowiednich znaków to będący na rondzie musi przepuścić pojazdy na nie
    wjeżdżające, czyli dokładnie odwrotnie niż ty to widzisz. Przypominam że
    będąc na rondzie to zawsze te wjeżdżające na nie  pojazdy będziesz miał
    po prawej. I jeszcze jedno - dyskutujmy o dopuszczalnym ruchu na
    rondzie, albo o znaczeniu znaków drogowych i sygnalizacji świetlnej, bo
    inaczej wychodzi normalny galimatias w stylu trzech wysyła po pół litra
    czwartego dając mu na nie 30zł.