  • Data: 2018-12-12 22:29:58
    Temat: Re: Zmiana auta - pytanie do mechaników
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 12 grudnia 2018 15:19:23 UTC-6 użytkownik Marek S napisał:

    > A da się w ogóle nie włączać turbiny? Mechanikiem nie jestem ale czegoś
    > takiego nie widziałem. Przy całkowicie zamkniętej zwrotnicy nie jest
    > tak, że gazy wydechowe do niej nie dochodzą. Turbina zawsze się obraca,
    > nawet gdy na parkingu stoisz.

    Nienienienienie :)
    Turbina sie kreci caly czas. Wogole ona sie bardzo lekko obraca wiec nawet podmuchem
    z ust ja sie da obracac.

    Tyle ze na wolnych obrotach kreci sie na tyle powoli ze nie jest to praca. I nie
    nagrzewa sie zbytnio tez.

    No i jak jest to turbina o zmiennej geometrii to komuter ja ustawia zeby sie nie
    krecila niepotrzebnie.

    Dlatego to czy sie rozkreci zalezy nie tylko od obrotow ale i od tego jak komputer
    ustawi kierownice.

    > Tu masz z jakiegoś Polo przykład:
    > https://youtu.be/LK-UQxTpTSo

    > Raczej masz na myśli, że osiąga max wydajności przy tych obrotach a nie,
    > że działa. Bo działa od spoczynkowych obrotów.

    Tak, znazy sie dziala w sensie kreci. A nie ze dziala bo pompuje powietrze.
    Jak turbina nie pracuje w odpowienim zakresie oborotow to nie wykonuje zbytnio pracy.
    W tym sensie nie dziala.

    > A nawet jeśli o skuteczność na niższych obrotach chodzi, to łatwo ją
    > zaobserwować. Podłącz komputer, ustaw siłownik na pełne zamknięcie i
    > spróbuj jeździć takim samochodem (lub wywołaj tryb awaryjny odłączając
    > jakiś czujnik na chwilę). Zobaczysz, że nawet na najniższych obrotach
    > turbina ma istotny wpływ.

    No ma, ale jest on stosunkowo niewielki i temperatury plus obciazenia przy tych
    warunkach sa pomijalne.
    Po prostu kreci sie ale nie jest to rotacja szybka ani nie jest zagrzana ani nie jest
    obciazona.

    > Swoją drogą bardzo wysoko łapie u Ciebie. U mnie już przy 2000 obr max.
    > mocno w fotel wciska a przy poprzedniej już od 1800 tak było (niestety).

    te 2300 to przy dizlu.
    Tak go ford zrobil i sie nie dziwie. To auto mialo dosyc mocy/momentu bez turbiny by
    sie poruszac spokojnie. A do szybszego rozpedzania sie turbina sie przydawala.