  • Data: 2019-01-09 15:52:11
    Temat: Re: Zmiana auta - pytanie do mechaników
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 8 stycznia 2019 16:20:26 UTC-6 użytkownik Marek S napisał:

    > Nie w tym rzecz. Automaty mają sprzęgło hydrokinetyczne. Skrzynia

    Uuuuu, nie kazde. "hamerykanskie" skrzynie - tak - w duzej wiekszosci.
    Ale te z podwojnymi sprzeglami juz nie. I te z "elektronicznymi" sprzeglami tez nie
    zawsze a wrecz zazwyczaj nie.

    > sterowana jest komputerem.
    Tak, zazwyczaj, poza tymi gdzie steruje wszystkim hydraulika. Tak, hydraulika robi
    tam za "komputer"

    > Zmiana biegów jest miękka - nieodczuwalna.

    A to roznie jest. Jak wszystko dziala - tak jest nieodczuwalnie. Jak zawodzi to jak
    jebnie to az w kregoslupie mrowi tak szkoda jest silnika i skrzyni.

    Poszukaj sobie transmission knocking. Zareczam, za jak sie psuje to takie stuki jak w
    automacie sa nie do wykonania w manualu.

    > Żaden kierowca przy ręcznej skrzyni biegów nie jest w stanie zapewnić
    > takiej płynności (bez skoków obciążenia). A te skoki stanowią ponoć
    > największy problem.

    O ile automat sie nie popsuje - tak. Ale jak sie popsuje to z precyzja komputera
    zmieli skrzynie i zostawi cie w zdumieniu :)
    Naprawde, nie przesadzam :)

    > No widzisz. Karoseria w moim aucie jest aluminiowa więc nigdy nie
    > zacznie rdzewieć. Właśnie takich podpowiedzi oczekiwałem w wątku
    > otwierającym. Czyli nie kupuj X czy Y bo po 5 latach będziesz miał
    > dziury na wylot. I nie tylko to.

    > Raczej skupiam się na odpowiedzi speców. Nie chcę błądzić.

    I odpowiedz w tym watku brzmi: Specow nie ma a ci co sa nie wiedza.

    :)