  • Data: 2018-03-15 21:58:23
    Temat: Re: Zmiana sposobu jazdy?
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-03-15 o 18:43, Tomasz Pyra pisze:

    > Zmieniając z 1 na 2 bieg, warto to zrobić na samym końcu przy 4400rpm (nie
    > bez przyczyny czerwone pole obrotomierza jest tam przy 4500), obroty wtedy
    > spadną z 4400 do 2380, czyli podczas przyspieszania zostanie wykorzystana w
    > każdej chwili najwyższa dostępna moc silnika (nie spadnie poniżej 110KM).
    >
    > Ale już zmieniając bieg z 4 na 5, gdzie biegi te są znacznie bliżej siebie
    > opłaca się to zrobić wcześniej - około 4100rpm. Wtedy na 5 obroty spadną do
    > 3420rpm, cały czas utrzymując moc powyżej 123KM.

    Jest jeszcze jedna rzecz, której nie wziąłeś pod uwagę. U mnie skrzynia
    biegów bardzo dobrze dobierała przełożenie obrotów. Auto przyspieszało
    optymalnie. Jednakże po chiptuningu zmieniła się charakterystyka silnika
    a nie zmieniła się charakterystyka skrzyni biegów. Auto zyskało wyraźną
    moc w zakresie średnich obrotów i rwie na nich ostro. Natomiast przy
    wyższych obrotach auto sporo zyskało na KM ale prawie zero na
    przyspieszaniu relatywnie do tego co mam na średnich obrotach.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek