-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Marek S <p...@s...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Zmiana sposobu jazdy?
Date: Sat, 17 Mar 2018 23:08:43 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 46
Message-ID: <p8k3le$msf$1@node1.news.atman.pl>
References: <d...@g...com>
<p86naq$nhr$1@node1.news.atman.pl> <p86p0u$vtf$8@node1.news.atman.pl>
<p86pp3$q14$1@node1.news.atman.pl> <p86rah$vtf$10@node1.news.atman.pl>
<p88gvg$ham$1@node2.news.atman.pl> <p88k4f$phk$4@node2.news.atman.pl>
<p898nc$7t6$2@node2.news.atman.pl> <p8992d$5b7$1@node1.news.atman.pl>
<p8ejpj$fip$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <p8emav$6fm$1@node2.news.atman.pl>
<p8enos$a8p$4@node1.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: 89-69-207-111.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1521324526 23439 89.69.207.111 (17 Mar 2018 22:08:46
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 17 Mar 2018 22:08:46 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.6.0
In-Reply-To: <p8enos$a8p$4@node1.news.atman.pl>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2626796
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-03-15 o 22:15, Shrek pisze:
> Zaczynam się zastanawiać, czy w wyniku tego chip tuningu twoeje auto nie
> zachowuje się a-optymalnie;)
Jako całość oczywiście, że nie! Spece od chiptuningu mają w głębokim
poważaniu charakterystykę całości silnik/skrzynia. Odkryłem to po
niewczasie, pewnie jak wiele osób. Jednakże nie ma do za bardzo wpływu
na decyzję. Z perspektywy czasu powiem: naprawdę warto to zrobić przy
silnikach nienadwyrężonych fabrycznie. Nawet jeśli optymalizacja jest
rozjechana, to efekt końcowy jest o klasę lepszy niż fabryczne auto.
W przypadku skrzyni ręcznej problemu nie ma. Po prostu w innym momencie
biegi przerzucasz. W automacie mam problem bo ręcznie muszę skrzyni
podpowiedzieć, że czas bieg zmienić. Ale zwykle tego nie robię. Auto i
tak lepiej jeździ. Przed modyfikacją było tak, że 140->160 było
porównywalne do 140->160. Obecnie auto zyskało znaczącego kopa. Do 180
jak przecinak leci. Zupełnie inne wrażenia z jazdy. Wyprzedzanie to
bajka. Nie ma potrzeby np. przy 100km/h zbierania się do wyprzedzania.
Zwyczajnie zjeżdżasz na lewo, wciskasz gaz a auto rwie do przodu. Mały
samochód czy długi TIR nie robi większej różnicy.
Zresztą mój model różni się od wyższego głównie ustawieniami
elektroniki. Chiptuning je w znacznym stopniu wyrównał a nawet przekroczył.
Kolejna rzecz to zużycie paliwa. Przy tym samym stylu jazdy zużycie
spadło trochę (~20% ?). Zmieniła się też charakterystyka. Turbina lubi
być używana. Oszczędniej jest krótko mocniej przyspieszyć niż rozwlekać
to w czasie.
Minusy są takie, że trzeba poznać nowe auto. Nie ma sensu założyć
słomkowy kapelusz i pyrkać nim na rynek i z powrotem. Z pół roku trzeba
rozkminiać zależności typu przyspieszanie / optymalne zużycie paliwa.
Drugą rzeczą jest maksymalne zużycie paliwa. Przy jeździe typu hamulec /
gaz na zwykłych drogach poza miastem lubi ciągnąć litry. Przy stałych
prędkościach, nawet powyżej 200km/h nie zauważyłem różnic. Konkretnie
jest tak, że miasto to ok 10.8l (bez zmian), poza nim ponad 11 przy
dynamicznej jeździe (zauważalny spory wzrost). Ekstremalnie oszczędna
jazda poza miastem to 6.8l (bez zmian). Przy średniej 200km/h ok 12.3l
(bez zmian). Poza miastem bez konieczności stosowania gaz/hamulec 8.2l
(bez zmian). Spore rozpiętości powstały. No ale coś za coś.
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 17.03.18 23:20 Marek S
- 17.03.18 23:27 Tomasz Pyra
- 18.03.18 07:00 Shrek
- 18.03.18 07:01 Shrek
- 18.03.18 13:15 Marek S
- 18.03.18 13:17 Marek S
- 18.03.18 13:36 Shrek
- 18.03.18 13:40 Shrek
- 18.03.18 13:43 Marek S
- 18.03.18 13:46 Robert Wańkowski
- 18.03.18 13:50 Shrek
- 18.03.18 13:51 Marek S
- 18.03.18 13:53 Shrek
- 18.03.18 14:02 Robert Wańkowski
- 18.03.18 14:10 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- O co chodzi?
- PJ autobus-tramwaj
- Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- Chiński bestseller w Europie. Ford "martwi się nową konkurencją"
- koniec ładowania za darmo
- Phiiiiii Elektryki częściej uderzają w pieszych
- Audi łączy siły z Chińczykami A Tusk chce ZAORAĆ chińską fabrykę w Polsce
- pod prąd
- Hammerite i konserwacja podwozia
- Fiat wymyślił i zaprojektował Citroena Ami? ;)
- Nowe obowiązkowe wyposażenie samochodów
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
Najnowsze wątki
- 2024-05-26 O co chodzi?
- 2024-05-26 PJ autobus-tramwaj
- 2024-05-26 Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- 2024-05-26 cena pięciocyfrowa
- 2024-05-26 Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- 2024-05-25 supercap
- 2024-05-25 Sulzbach => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Re: znów ten wrocław