    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zmiana sposobu jazdy?
    Date: Sun, 18 Mar 2018 13:15:29 +0100

    W dniu 2018-03-18 o 07:00, Shrek pisze:

    > Zużywasz moze mnie jpaliwa, bo w końcu normalnmie jeżdzisz.

    Hmmm... nie sądzę by mój styl jazdy uległ zmianie poza tym, że
    ostrożniej gaz wciskam na zimówkach by się nie zabić. Chiptuning to nie
    jest jakaś kosmiczna zmiana. U mnie to niecałe 25% mocy więcej. Owszem,
    dużo KM pod maską + 25% = dobrze odczuwalny przyrost. W praktyce oznacza
    to, że w zakresie średnich i wyższych prędkości auto bardzo ładnie
    przyspiesza. Przy prędkościach miejskich nie da się tego praktycznie
    wykorzystać bo musiałbyś rozjechać wszystko i wszystkich na ulicy.

    > Nie wiem
    > skąd pomysł, że rozwlekanie w czasie przyspieszania jest oszczędne. Mnie
    > uczyli, że jak chcesz oszczędnie to wciskaj gaz do 3/4 a jak szybko0 to
    > do podłogi;)

    A no właśnie... bardzo dobre pytanie. Nie dalej jak 2 dni temu miałem
    ciekawą rozmowę. Otóż jechałem na jakieś zlecenie z koleżanką, która w
    zeszłym roku prawko zrobiła. Zadała mi pytanie czemu ruszając zawsze tak
    mocno przyspieszam (właśnie na 1/2 - 3/4-te) bo ją uczyli, że tak nie
    jest oszczędnie. Zapytałem więc jak jest oszczędnie. Instruktor włączył
    jej pomiar chwilowego zużycia paliwa by z tego się "uczyła" :-D To była
    lekcja "eko-jazdy". W mojej terminologii "dupo-jazdy" dla rozrzutnych.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek