eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZmiana sposobu jazdy? › Re: Zmiana sposobu jazdy?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zmiana sposobu jazdy?
    Date: Sun, 18 Mar 2018 13:43:52 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 34
    Message-ID: <p8lmu8$9d4$1@node1.news.atman.pl>
    References: <d...@g...com>
    <p86ooh$vtf$7@node1.news.atman.pl> <p86qgu$qma$1@node1.news.atman.pl>
    <b5wmqdd5e04y$.e5ldi0229if5.dlg@40tude.net>
    <p899gc$65g$1@node1.news.atman.pl> <p899qm$5b7$4@node1.news.atman.pl>
    <p89j8b$i42$2@node2.news.atman.pl> <p8bh1q$a0l$1@node2.news.atman.pl>
    <5aa950e6$0$31372$65785112@news.neostrada.pl>
    <p8c5ia$scq$1@node2.news.atman.pl>
    <i...@4...net>
    <p8empg$6ut$1@node2.news.atman.pl>
    <9npzj4lupglk$.ihwnq5nkl59x$.dlg@40tude.net>
    <p8fper$4lq$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@4...net>
    <p8g2v8$4lq$5@node2.news.atman.pl> <p8k4ba$nha$1@node1.news.atman.pl>
    <p8kvb3$ql8$3@node2.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 89-69-207-111.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1521377032 9636 89.69.207.111 (18 Mar 2018 12:43:52 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 18 Mar 2018 12:43:52 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.6.0
    In-Reply-To: <p8kvb3$ql8$3@node2.news.atman.pl>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2626832
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-03-18 o 07:01, Shrek pisze:

    >> Bez przesady :-)
    >> Nie tuninguje się aut z rozwaloną elektroniką lub silnikiem.
    >
    > Ale potem potrafi się coś spieprzyć.

    W jaki niby sposób? Jedyne co się zmienia do charakterystyka sterowania
    turbiny (generalnie wyższe sprężanie). Więc jedyne co może się spieprzyć
    to mechanika - np. rozwalenie głowicy (i nie tylko) gdy ktoś postanowi
    tuningować nowoczesny downsizingowy silnik fabrycznie pracujący na
    granicy autodestrukcji lub stary albo zaniedbany. Do tego skrzynia i/lub
    przeniesienie napędu jeśli i one pracują na granicy autodestrukcji. O
    tym jednak wiedzą chiptuningowcy i odmawiają usługi. Chyba, ze klient
    się uprze, ale wtedy nie dostaje gwarancji oraz glejt podpisuje, że robi
    to na swoje wyłączne ryzyko.

    A co do elektroniki nie wyobrażam sobie co może pójść nie tak. Przecież
    sondy lambda nie wydmucha z jej gniazda taka modyfikacja. :-D Pomiar
    różnicy ciśnień na DPFie nadal działać musi. Czujnik ciśnienia
    dolotowego nie eksploduje. Być może jeszcze jakieś czujniki są po drodze
    lecz brakuje mi fantazji jak można by je uszkodzić nieco wyższym ciśnieniem.

    Aha - przejechałem już po w/w zabiegu ok 80.000km. Turbina po
    regeneracji w doskonałym stanie, zero luzów na wałku (żywotność
    fabrycznej to ok 120 tys czyli dość blisko). Skrzynia nie szarpie. Nic
    nie hałasuje, żadnych usterek poza nie powiązanymi typu zawieszenie.
    Olej wymieniam częściej niż trzeba, stosuję pełny syntetyk (tzn. nie z
    napisem "syntetyk" lecz prawdziwy syntetyk). Jak dla mnie Twoja
    podejrzliwość jest nieuzasadniona.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: