    From: John Kołalsky <j...@k...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zmiany w badaniach technicznych
    Date: Thu, 2 Jan 2014 15:05:12 +0100

    Użytkownik "AZ" <a...@g...com>

    > Po to zeby przy zakupie mozna bylo potwierdzic przebieg.

    Do tego nie potrzeba centralnej ewidencji. Poza tym aktualny właściciel może
    sobie nie życzyć by ktoś kontrolował przebieg jego prywatnego samochodu
    (prywatnego, prawda?). Centralna ewidencja daje taką nieuprawnioną
    możliwość. Możliwość sprawdzenia przebiegu nie jest w ogóle taką wartością,
    która zasługiwałaby na nakładanie na właściciela obowiązku udostępniania
    takich danych. Gdyby jeszcze chodziło o samochody wartościowe, ale gros
    używanych samochodów ma pomijalną wartość rynkową np kilka tysięcy złotych
    wynikającą tylko z utrzymywania w odpowiednim stanie technicznym do jazdy a
    nie wynikającym w ogóle z przebiegu.