  • 1. Data: 2014-01-02 11:33:24
    Temat: Zmiany w badaniach technicznych
    Od: AZ <a...@g...com>

    Narazie cisza bo rozporzadzenie z 18.12.2013 opublikowane 30.12.2013 ;-)

    Tak na szybko:
    - Diagnosta bedzie wpisywal do kompa przeglad
    - Do badania bedziemy dostawac zawsze zaswiadczenie na ktorym owy przeglad
    bedzie wpisany

    Przebiegu chyba nie bedzie mozna sprawdzic zadnym zapytaniem ale jak ktos
    sobie zadba o trzymanie papierkow i robienie histori samochodu to moze
    mu sie to oplacic przy ew. sprzedazy.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 2. Data: 2014-01-02 11:45:31
    Temat: Re: Zmiany w badaniach technicznych
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 02/01/2014 11:33, AZ pisze:
    > Narazie cisza bo rozporzadzenie z 18.12.2013 opublikowane 30.12.2013 ;-)

    Bylo mowione jakis czas temu.

    > Przebiegu chyba nie bedzie mozna sprawdzic zadnym zapytaniem

    Zgodnie z zapowiedziami bedzie mozna sprawdzic.

  • 3. Data: 2014-01-02 11:53:21
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Thu, 2 Jan 2014 10:33:24 +0000 (UTC), AZ
    <a...@g...com> wrote:

    >- Diagnosta bedzie wpisywal do kompa przeglad

    A to jakaś nowość? Przy ostanich czterech przeglądach, na których
    byłem, diagnosta spisywał stan licznika i wpisywał go do komputera.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 4. Data: 2014-01-02 12:03:25
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-02, jerzu <t...@i...pl> wrote:

    > A to jakaś nowość? Przy ostanich czterech przeglądach, na których
    > byłem, diagnosta spisywał stan licznika i wpisywał go do komputera.

    No ale wtedy to nie bylo wymagane i raczej nie bylo centralnie ewidencjonowane.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 5. Data: 2014-01-02 13:06:52
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-01-02 12:03, AZ pisze:

    > No ale wtedy to nie bylo wymagane i raczej nie bylo centralnie ewidencjonowane.

    U mnie też wpisywali do komputera.

    Po czym w ostatnim roku wpisywali... od nowa. Bo im dysk padł i stracili
    całą historię.

    Także "wpisywanie do komputera" nie miało nic wspólnego z centralną bazą
    danych.

    --
    MN

  • 6. Data: 2014-01-02 14:09:34
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl>

> [...]
    > całą historię.
    >
    > Także "wpisywanie do komputera" nie miało nic wspólnego z centralną bazą

    A po co to w ogóle miałoby być gdzieś centralnie ewidencjonowane ?

  • 7. Data: 2014-01-02 14:15:45
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-02, John Kołalsky <j...@k...invalid> wrote:

    > A po co to w ogóle miałoby być gdzieś centralnie ewidencjonowane ?

    Po to zeby przy zakupie mozna bylo potwierdzic przebieg.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 8. Data: 2014-01-02 15:05:12
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "AZ" <a...@g...com>

    > Po to zeby przy zakupie mozna bylo potwierdzic przebieg.

    Do tego nie potrzeba centralnej ewidencji. Poza tym aktualny właściciel może
    sobie nie życzyć by ktoś kontrolował przebieg jego prywatnego samochodu
    (prywatnego, prawda?). Centralna ewidencja daje taką nieuprawnioną
    możliwość. Możliwość sprawdzenia przebiegu nie jest w ogóle taką wartością,
    która zasługiwałaby na nakładanie na właściciela obowiązku udostępniania
    takich danych. Gdyby jeszcze chodziło o samochody wartościowe, ale gros
    używanych samochodów ma pomijalną wartość rynkową np kilka tysięcy złotych
    wynikającą tylko z utrzymywania w odpowiednim stanie technicznym do jazdy a
    nie wynikającym w ogóle z przebiegu.

  • 9. Data: 2014-01-02 15:07:54
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 02 Jan 2014 15:05:12 +0100 osobnik zwany John Kołalsky
    napisał:

> [...]
    > wartość rynkową np kilka tysięcy złotych wynikającą tylko z utrzymywania
    > w odpowiednim stanie technicznym do jazdy a nie wynikającym w ogóle z

    a może sobie nie życzyć by w ogóel samochód miał rejestrację? A Ty mozesz
    sobie nie zyczyć by twoje dane były w bazie PESEL?

    --
    Jeep Grand Cherokee 4.0
    mst <at> gazeta <.> pl

  • 10. Data: 2014-01-02 15:09:12
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-02, John Kołalsky <j...@k...invalid> wrote:

    > Do tego nie potrzeba centralnej ewidencji. Poza tym aktualny właściciel może
    > sobie nie życzyć by ktoś kontrolował przebieg jego prywatnego samochodu
    > (prywatnego, prawda?).

    Mozesz sobie rowniez nie zyczyc, zeby ktos kontrolowal Twoj samochod pod katem
    sprawnosci hamulcow, zawieszenia itd. itp. no bo przeciez to Twoj prywatny
    samochod i co z tego wynika? Jak on taki prywatny to go wyrejestruj bez
    zlomowania :-)

    --
    Artur
    ZZR 1200