  • 11. Data: 2012-09-20 21:21:32
    Temat: Re: Znowu BMW tym razem ciepłe
    Od: Filip <b...@m...pl>

    W dniu 2012-09-20 17:55, Artur Maśląg pisze:

    > Hmmm - mowa akurat o używanym BMW M6 z 2007, z silnikiem 5 litrowym,
    > który normalnie kosztuje powyżej 100 000 zł. Papiery na szczepana
    > są na 8200 EUR + opłaty itd. - pojazd sprowadzany, nie rejestrowany
    > w Polsce. Ile osób jest tym zainteresowanych itd.? Żaden CEPiK nie
    > pomoże, jeżeli ktoś to będzie chciał kupić w wersji "bezwypadkowy"
    > i bez weryfikacji. Wiele samochodów ginie, ponieważ są ubezpieczone
    > itd. Prymitywne wałki się skończyły :)

    Ale ludzie nie potrafią zrozumieć, że konkretnie TO auto nie kosztuje w
    salonie 80 tys zł. Tylko grubo ponad 500 tys zł. Z tymi 100 tysiącami
    lekko przesadziłeś. Dlatego cena za totalnie zmasakrowane auto i w
    połowie spalone wynosi tyle co nowa skoda z salonu! I to jest całkiem
    normalna cena. Ile za takie felgi trzeba zapłacić, które są całe w tej M6.

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2012-09-20 21:35:25
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-09-20 21:21, Filip pisze:

    > Ale ludzie nie potrafią zrozumieć, że konkretnie TO auto nie kosztuje w
    > salonie 80 tys zł. Tylko grubo ponad 500 tys zł.

    Naprawdę? Z tego co widzę, to mają tego pełną świadomość. Może to dla
    Ciebie jakaś nowość, ale ludzie jednak wiedzą co i ile kosztuje jako
    nowe w salonie.

    > Z tymi 100 tysiącami lekko przesadziłeś.

    Za używane M6 z 2007 w stanie normalnym, czyli po 5 latach normalnej
    eksploatacji? Nie, to żadna przesada. Jak jest taniej to należy
    uważać...

    > Dlatego cena za totalnie zmasakrowane auto i w
    > połowie spalone wynosi tyle co nowa skoda z salonu! I to jest całkiem
    > normalna cena. Ile za takie felgi trzeba zapłacić, które są całe w tej M6.

    Tak, masz rację. Podobnie jak z tym hamowaniem bez ABS na śniegu...
    (na 4 metrach)

  • 13. Data: 2012-09-20 21:40:49
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2012-09-20 15:01, Chris pisze:
    > Marcin "Kenickie" Mydlak nabazgrał(a):

    > Pytanie komu zależy żeby to nie działało ...

    To nie tak, że komuś zależy. Zbyt małej liczbie osób zależy.
    Brak tak zwanej politycznej woli sprawczej. Gdyby ktoś miał
    w tym interes, tak np. jak było z zestawami głośnomówiącymi
    do komórek, to ktoś by to wdrożenie przeforsował. Urzędnik
    to jest urzędnik. Robi minimum, a najchętniej nic. Jak czegoś
    nie musi robić, to nie zrobi.

    --
    http://www.pobralem.pl
    I'm still clean....

  • 14. Data: 2012-09-21 09:35:47
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl> writes:

    > Bo brakuje w pełni działającego CEPiKu, w którym to auto widniałoby
    > już jako "całkowicie zniszczone". Psia mać.

    Kto ma do tego CEPiKu wprowadzić status 'całkowicie zniszczone'?
    Strażacy bezpośrednio po ugaszeniu? A uprawnienia do oceny
    'całkowitości zniszczenia' strażak ma?

    Nie takie to wszystko proste...

    MJ

  • 15. Data: 2012-09-21 09:54:09
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Michal Jankowski nabazgrał(a):

    > Kto ma do tego CEPiKu wprowadzić status 'całkowicie zniszczone'?
    > Strażacy bezpośrednio po ugaszeniu? A uprawnienia do oceny
    > 'całkowitości zniszczenia' strażak ma?

    Oczywiście że proste, w USA jakoś sobie z tym poradzili i działa to
    sprawnie.
    Każda interwencja policji czy straży jest zapisywana w systemie i
    przypisana do numeru VIN, wtedy kupując auto mam informację że 10.09.2012r.
    auto miało kolizję i np. poduszki były wywalone, do tego często jest opis
    czy kolizja był np. z autem (podana strona zniszczenia, przód, tył, bok czy
    oberek), czy był to np rów, nasyp czy auto było zalane (są nawet wpisy że w
    tym rejonie była powódź i warto sprawdzić czy auto nie było zalane) tak
    samo wpisy czy auto było kradzione, czy kradzież tylko wyposażenia,
    dewastacja pojazdu, podpalenie, zapłon np. silnika ... takie rzeczy są
    opisane i jakoś tam nie ma z tym problemu a u nas jest ze wszystkim problem.

  • 16. Data: 2012-09-21 10:05:20
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2012-09-21 09:54, Chris pisze:
    > Michal Jankowski nabazgrał(a):

    > Oczywiście że proste, w USA jakoś sobie z tym poradzili i działa to
    > sprawnie.

    Aaaa, proste. W zakresie rozwiązań to ja bardzo poproszę o przykłady
    z Europy.

  • 17. Data: 2012-09-21 10:35:39
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Artur Maśląg nabazgrał(a):

    > Aaaa, proste. W zakresie rozwiązań to ja bardzo poproszę o przykłady
    > z Europy.

    Może nie aż tak szczegułowo ale np. Dania, Hollandia, Szwecja przy każdej
    wizycie na przeglądzie ma wpisywany przebieg, zawsze to dobry początek do
    normalności.

  • 18. Data: 2012-09-21 14:58:56
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2012-09-21 10:35, Chris pisze:
    > Artur Maśląg nabazgrał(a):

    > Może nie aż tak szczegułowo ale np. Dania, Hollandia, Szwecja przy
    > każdej wizycie na przeglądzie ma wpisywany przebieg, zawsze to dobry
    > początek do normalności.

    Ekhem - a jaki to ma związek ze szczepanami?

  • 19. Data: 2012-09-21 15:26:58
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Artur Maśląg nabazgrał(a):

    > Ekhem - a jaki to ma związek ze szczepanami?

    Miałeś posta wcześniej takiego systemu tylko że z USA.

  • 20. Data: 2012-09-21 17:45:46
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-09-21 15:26, Chris pisze:
    > Artur Maśląg nabazgrał(a):
    (...)

    > Miałeś posta wcześniej takiego systemu tylko że z USA.

    Jak pisałem - interesują mnie rozwiązania z Europy, a notowanie
    przebiegu ze szczepanami związku nie ma. Nawet gdyby takie
    rzecz by miała miejsce, to by miał taki przebieg, jaki jest
    potrzebny.