  • Data: 2018-03-22 22:11:38
    Temat: Re: Znowu o rondach
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 19.03.2018 o 22:51, Flaros pisze:
    > Użytkownik "z" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > Widać że już nie  pamiętasz co o tym pisze w PoRD .

    pytasz po co migać czy co na to PoRD?
    Jak pierwszy raz wjechałem do UK, to pomyślałem "po co oni tyle mrugają,
    rondo zastępujące skrzyżowanie w kształcie litery T, a jadąc prosto
    mruga w prawo (bo to ostatni wyjazd z ronda). Po kilku miesiącach to
    doceniłem - dojeżdżając do ronda jestem pewny, że ten mrugający w prawo
    pojedzie prosto i muszę się zatrzymać. Jak z daleka mruga w lewo, to
    wiem że mogę ostrożnie jechać.
    Doceniam też to, że NIKT nie zajmuje tutaj skrajnego pasa, jeśli nie
    wyjeżdża pierwszym lub drugim zjazdem. Prawdopodobnie też przepisy
    nakazują przepuszczenie tego, który zmienia pas z wewnętrznego na
    zewnętrzny (bo nigdy nie ma z tym problemu). Ogólnie inna kultura jazdy
    (nie wierząc w dobre maniery ludzi, sądzę, że przez wzrost ubezpieczenia
    lub współwinę w przypadku kolizji?) - pomijając prędkość (bo jak się ma
    autostradę pod nosem i żyje spokojnie, to i można wolniej jeździć), to
    jeżdżą tu bardzo asekuracyjnie - większość woli się zatrzymać i
    przepuścić 10 aut więcej niż zaryzykować i pojechać.
    No i najlepsze - bez stu tysięcy dodatkowych znaków wiadomo, że jak jest
    rondo, to ten na rondzie ma pierwszeństwo - czyli obowiązuje zasada
    prawej ręki (mimo ruchu lewostronnego)

    Łukasz