    Date: Wed, 23 Oct 2013 19:02:42 +0200
    From: PlaMa <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Znowu ronda :)

    W dniu 2013-10-23 15:11, Myjk pisze:

    > Już dostałeś. Konkretnie Art. 2.10. i brak przepisu wykluczającego rondo
    > spod tej definicji lub opisującego odmienne zachowanie, a następnie Art.
    > 22. To wszystko.

    ok,

    Art. 2 ustęp 10 Prawa o Ruchu Drogowym z 1997 r. mówi, że:

    skrzyżowanie - przecięcie się w jednym poziomie dróg mających jezdnię,
    ich połączenie lub rozwidlenie, łącznie z powierzchniami utworzonymi
    przez takie przecięcia, połączenia lub rozwidlenia; określenie to nie
    dotyczy przecięcia, połączenia lub rozwidlenia drogi twardej z drogą
    gruntową, z drogą stanowiącą dojazd do obiektu znajdującego się przy
    drodze lub z drogą wewnętrzną;

    Jest do definicja skrzyżowania, przy której stwierdzasz, że odnosi się
    także do ronda. Jak rozumiem na tym opierasz swoje spostrzeżenie, że
    przy wjeździe na skrzyżowanie (lub jak niektórzy określają zespół
    skrzyżowań) w postaci ronda trzeba się kierować:

    Art. 22 ustęp 2 Prawa o Ruchu Drogowym z 1997 r. :

    Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się:
    1) do prawej krawędzi jezdni - jeżeli zamierza skręcić w prawo;
    2) do środka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym do lewej jej
    krawędzi - jeżeli zamierza skręcić w lewo.

    Ale czy nie mamy tu do czynienia z sytuacją opisywaną w:

    Art. 22 ustęp 3 Prawa o Ruchu Drogowym z 1997 r. :

    Przepisu ust. 2 nie stosuje się, jeżeli wymiary pojazdu uniemożliwiają
    skręcenie zgodnie z zasadą określoną w tym przepisie lub dopuszczalna
    jest jazda wyłącznie w jednym kierunku.

    A na rondzie nie jest możliwe skręcenie w lewo. Gdyby było dopuszczone
    to żeby skręcić w lewo lub (co bardziej powinno unaocznić sytuację)
    zawrócić to de facto wjechałbyś pod prąd.

    > Nawet wskazanie, że na kwadratowym skrzyżowaniu po zmianie znaków na
    > "rondo" ruch odbywa się IDENTYCZNIE, nie jest w stanie ich przekonać że
    > rondo to nadal skrzyżowanie

    Opisz mi proszę w jaki sposób Ty poruszasz się po skrzyżowaniach. Na
    rycinie masz 2 typy zachowań (A i B). Jeśli dobrze rozumiem co piszesz
    to zachowanie B jest prawidłowe.

    http://www.tinypic.pl/pluqsujz8gt6