    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: Jacek Politowski <s...@n...istnieje>
    Subject: Re: Żółte swiatło
    Date: 09 Aug 2012 04:53:09 GMT

    In article <jvugvh$5i8$1@inews.gazeta.pl>
    Shrek <u...@d...invalid> wrote:

    > Nie trzeba - wystarczy obserwować co się dzieje na skrzyżowaniu - dobrym
    > wyznacznikiem są światła dla pieszych.

    Gdy znasz dane skrzyżowanie i gdy światła dla pieszych cokolwiek
    sensownego nadają.

    Gdy jesteś w miejscu sobie nieznanym - to tylko jakaś wskazówka,
    niekoniecznie konkretna. Do tego nie działa np. gdy światła dla
    pieszych są uruchamiane przyciskiem i jeśli nie zostanie on wciśnięty,
    to w ogóle się nie zapalają.

    Generalnie to tylko substytut, bo trzeba sobie jakoś radzić... Nie
    zawsze ma szansę zadziałać.

    Dlatego uważam, że wydłużenie żółtego byłoby dobrym rozwiązaniem.
    (światła z licznikiem też dają czas na spokojne przygotowanie się, ale
    w bardziej aktywnych konfiguracjach nie mają zastosowania)

    > A jak się nie da, to nogę na
    > sprzęgło, wajchę na jedynkę i czekamy - w czym problem?

    A nie są to właśnie "bloki startowe"?

    > Jasne - poza tym, że w najprostszym skrzyżowaniu bez cudów z
    > bezkolizyjnymi skrętami i cyklu 60sekund tracisz 4 sekundy

    O jakich stratach piszesz? Mi chodzi o wydłużenie "w dół", czyli
    wcześniejsze rozpoczęcie nadawania żółtego, a nie późniejszą zmianę na
    zielone...

    --
    Jacek Politowski