  • Data: 2011-11-16 13:54:45
    Temat: Re: Zywotnosc zarowek
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marek P." napisał w wiadomości grup
    >U mnie gdy kręci rozrusznik wył?czne jest wiele urz?dzeń min ?wiatła.
    >Żarówki w większo?ci (myslę że w 90%) przepalaj? sie podczas szoku
    >temperatury przy zapalaniu (studz? się o wiele wolniej niż
    >rozgrzewaj?). Więc jak ci przygasaj? swiatła to masz więcej cykli
    >zapalania więc i prawdopodobieństwo przepalenia jest większe.

    Mocno watpie.
    Owszem - wylaczane sa - raczej po to zeby nie obciazac akumulatora w
    tak dramatycznej chwili.

    Na sama zywotnosc zarowek podejrzewam ze nie ma to zadnego wplywu.

    >Dodaj układ łagodnego startu i będzie ok.

    A to owszem tak ... choc te samochodowe grube, solidne i halogenowe,
    to nie jestem taki pewien.

    >Np Ford aby zminimalizować to zjawisko przy automatycznym zapalniu
    >?wiateł daje mniejsze napięcie na żarówkę niż jak wł?czysz ?wiatła
    >ręcznie.

    Nie bardzo rozumiem - w pierwszej chwili tak, taki lagodny start, czy
    na dluzej to zostaje ?

    I jak to zrealizowane - bo to juz trzeba troche elektroniki dolozyc,
    czyzby tam wszystko i tak CAN ? .

    J.