  • 1. Data: 2011-11-15 06:54:50
    Temat: Żywotność żarówek
    Od: R <...@w...niemam.pl>

    Cześć,

    Uwaga wstępna: nie mam zamiaru dyskutować 1000. raz o sensie lub jego
    braku w obowiązku jazdy w dzień na światłach. Stan faktyczny jest jaki
    jest i tyle.

    A teraz do rzeczy: Co 2-3 miesiące pada mi żarówka od świateł mijania
    (H7). Chciałem Was zapytać, czy to normalna żywotność (jeżdżę głownie
    z/do pracy, 1000km/m-c), czy raczej efekt kupowania najtańszej żarówki
    jaką znajdę w supermarkecie (nazwy nie pomnę)?

    Bo jeśli to kwestia g*nej żarówki, to kupię droższą, ale jak będzie tak
    samo często padała to bez sensu. Świateł do jazdy dziennej nie mam i nie
    będę montował.

    R.

  • 2. Data: 2011-11-15 07:03:16
    Temat: Re: Żywotność żarówek
    Od: Demos <b...@g...com>

    CZesc
    On 15 Lis, 06:54, R <r...@w...niemam.pl> wrote:
> [...]
    >
    > A teraz do rzeczy: Co 2-3 miesiące pada mi żarówka od świateł mijania
    > (H7). Chciałem Was zapytać, czy to normalna żywotność (jeżdżę głownie

    Podobnie i mi co 2-3 miechy H7 na mijania jest do wymiany, nie zwracan
    uwagi jaka kupuje biore takie jakie sa na stacjach czyli przewaznie
    jakas Narva czy Osram.
    Jak sie jezdzi na swiatlach mikania non-stop to chyba tak musi byc.

    PZDR Demos

  • 3. Data: 2011-11-15 07:17:24
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Tue, 15 Nov 2011 06:54:50 +0100, R napisał(a):

> [...]
    > z/do pracy, 1000km/m-c), czy raczej efekt kupowania najtańszej żarówki
    > jaką znajdę w supermarkecie (nazwy nie pomnę)?

    Nie masz czegoś nie tak z instalacją elektryczną? Za niskie napięcie
    czasami sprawia tego typu problemy. Ja mam co prawda H4, ale od zakupu
    samochodu w listopadzie zeszłego roku wymieniłem tylko 1 żarówkę -
    podświetlenie tablicy rejestracyjnej. Jeżdżę podobnie jak ty, 800-1000
    km na miesiąc.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 4. Data: 2011-11-15 08:00:33
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    On Nov 15, 7:17 am, MadMan <m...@n...wp.pl> wrote:

> [...]
    > samochodu w listopadzie zeszłego roku wymieniłem tylko 1 żarówkę -
    > podświetlenie tablicy rejestracyjnej. Jeżdżę podobnie jak ty, 800-1000

    Chyba za wysokie ;P to wtedy częściej padają ;)

    Miałem wcześniej Golfa 3 z żarówkami H7, na 4,5 roku eksploatacji
    wymieniłem 2 razy, teraz mam Mondeo które też ma w światłach mijania
    H7 i jakoś przez 8 miesięcy eksploatacji to zaglądałem do reflektorów
    tylko dlatego, że chciałem sobie założyć takie lekko żółtawe żarówki,
    a nie dlatego że się przepaliły :)

    Pozdrawiam !

  • 5. Data: 2011-11-15 08:12:32
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

> [...]
    >
    > Bo jeśli to kwestia g*nej żarówki, to kupię droższą, ale jak będzie tak
    > samo często padała to bez sensu. Świateł do jazdy dziennej nie mam i nie

    Mi pada średnio 3-4 razy rzadziej, a jeżdżę ze 2 razy więcej od Ciebie. Z
    reguły kupuję żarówki Phillips, ale nie wymieniam parami, tylko wymieniam
    tą, która się przepaliła. Nie wiem w jakiej cenie są najtańsze żarówki, ja
    za swoje płacę koło 20zł sztuka. Tak czy owak radzę po pierwsze zmienić
    przyzwyczajenia, to znaczy odpalać światła po odpaleniu silnika i gasić
    przed zgaszeniem silnika, a jeśli już tak robisz to sprawdzić instalację, bo
    to wydaje się zbyt często, by nawet najtańsze żarówki tak szybko się
    przepalały.

  • 6. Data: 2011-11-15 08:15:04
    Od: Matt <m...@g...com>

> [...]
    > z/do pracy, 1000km/m-c), czy raczej efekt kupowania najtańszej żarówki
    > jaką znajdę w supermarkecie (nazwy nie pomnę)?

    Za często - mi w Seacie padały rzadziej niż raz na rok, w Fordzie
    padła pierwszy raz po 1.5 roku (a nie wiem ile miały jak go kupiłem).

    Sprawdź napięcie w instalacji i zapalaj/gaś światła przy zapalonym
    silniku.

    --
    Regards
    Matt

  • 7. Data: 2011-11-15 08:16:46
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "R" <...@w...niemam.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Bo jeśli to kwestia g*nej żarówki, to kupię droższą, ale jak będzie tak
    > samo często padała to bez sensu. Świateł do jazdy dziennej nie mam i nie

    Jeśli chodzi o marki to napewno nie zawiedziesz się na Philips i Osram. Nie
    kupuj żadnych +XX%. Są dostępne chyba też wersje LongLife

  • 8. Data: 2011-11-15 08:38:03
    Temat: Re: Zywotnosc zarówek
    Od: "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com>

    "R" <...@w...niemam.pl> wrote in message
    > Czesc,
    > Uwaga wstepna: nie mam zamiaru dyskutowac 1000. raz o sensie lub jego
    > braku w obowiazku jazdy w dzien na swiatlach. Stan faktyczny jest jaki
    > jest i tyle.
    > A teraz do rzeczy: Co 2-3 miesiace pada mi zarówka od swiatel mijania
    > (H7). Chcialem Was zapytac, czy to normalna zywotnosc (jezdze glownie z/do
    > pracy, 1000km/m-c), czy raczej efekt kupowania najtanszej zarówki jaka
    > znajde w supermarkecie (nazwy nie pomne)?

    Bardzo mozliwe, ze jakosc zarowek. W poprzednim aucie kiedys z pospiechu
    wymienilem zarowki na "marketowe" i padly mi chyba po 2 miesiacach. Firmowe
    zarowki wytrzymuja mi co najmniej rok (H7, kupuje zwykle takie +50%). a
    jezdze ze 2 razy wiecej od Ciebie.

    --
    Axel

  • 9. Data: 2011-11-15 08:42:46
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Co 2-3 miesiące pada mi żarówka od świateł mijania (H7).
    > Chciałem Was zapytać, czy to normalna żywotność (jeżdżę
    > głownie z/do pracy, 1000km/m-c), czy raczej efekt
    > kupowania najtańszej żarówki jaką znajdę w supermarkecie

    Raczej to drugie. Tudzież problem z instalacją. Ja przez 6
    lat (ok. 180.000 km) wymieniłem żarówki (H7) max 4 razy.

  • 10. Data: 2011-11-15 08:44:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 15 Nov 2011 08:42:46 +0100, Robert_J napisał(a):

    > Raczej to drugie. Tudzież problem z instalacją. Ja przez 6
    > lat (ok. 180.000 km) wymieniłem żarówki (H7) max 4 razy.

    Te najdrozsze tez padaja czesto.

    Wychodzina to ze srodkowa polke trzeba.. albo sprawdzic napiecie w
    instalacji.

    J.