  • 11. Data: 2013-01-11 23:12:26
    Temat: Re: algorytm stringi
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    W dniu środa, 9 stycznia 2013 21:55:13 UTC+1 użytkownik M.M. napisał:
    > Po drugie, być może potrzebujesz wiele razy wyszukiwać różny wzorzec w
    > tym samym tekście - wtedy warto zastanowić się nad jakimś zahashowaniem
    > par (suma,pozycja w tekscie).

    Do takich rzeczy używa się drzew sufiksowych.

    w.

  • 12. Data: 2013-01-12 11:05:05
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    W dniu piątek, 11 stycznia 2013 23:12:26 UTC+1 użytkownik Wojciech Muła napisał:
    > Do takich rzeczy używa się drzew sufiksowych.
    Jakie to ma zalety względem hash-table?
    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2013-01-12 14:19:26
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    W dniu sobota, 12 stycznia 2013 11:05:05 UTC+1 użytkownik M.M. napisał:

    > Jakie to ma zalety względem hash-table?

    Drzewo budujesz raz w czasie O(n). Następnie dowolny wzorzec o długości
    m znajdujesz w czasie O(m), a wszystkie jego k wystąpień w czasie
    O(k + m).

    w.

  • 14. Data: 2013-01-13 02:52:22
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    W dniu sobota, 12 stycznia 2013 14:19:26 UTC+1 użytkownik Wojciech Muła napisał:

    > Drzewo budujesz raz w czasie O(n).
    Hmmm, może coś mylę, ale wydaje mi się, że hash table buduje się
    szybciej niz drzewo.

    > Następnie dowolny wzorzec o długości m znajdujesz w czasie O(m),
    W hash-batle w czsie m + ilość kolizji, nie wiem czy to jest
    istotna wada hash-table względem drzewek.

    > a wszystkie jego k wystąpień w czasie O(k + m).
    W hash-table k + m + ilość kolizji.

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2013-01-15 08:29:22
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    20040501 napisał:

    > Algorytm karpa-rabina, już podany ;)

    A moze ktos opisac wlasnymi slowami jak wygladalby taki dobry algorytm do
    wyszukiwania
    podciagu? Nie mam sily sie wglebiac w wiki a
    temat ew moze ciekawy - przynajmniej na temat

    fir (w trakcie ferii zimowych)

    https://dl.dropbox.com/u/42887985/firr2.jpg

  • 16. Data: 2013-01-15 09:33:28
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    W dniu wtorek, 15 stycznia 2013 08:29:22 UTC+1 użytkownik firr kenobi napisał:
    > A moze ktos opisac wlasnymi slowami jak wygladalby taki dobry
    > algorytm do wyszukiwania.

    Jeżeli trzeba wyszukać jeden raz, to nie wiem czy implementowanie
    dobrego algorytmu ma w ogóle sens. Wczytanie tekstu z dysku lub
    pobranie go z sieci trwa tak długo, że wyszukiwanie dowolnym, nawet
    bardzo kiepskim algorytmem, raczej nie będzie wąskim gardłem.

    Natomiast gdy trzeba wyszukiwać wiele razy, to wszystko jest kwestią
    zbudowania dobrego indeksu. Jakbym musiał teraz taki indeks to bym
    posłużył się jakimiś sumami, a następnie bym do hash-table wrzucił
    pary (suma, pozycja w stringu).

    Napisz w czystym C wersję na hash-table i na drzewie prefixowym,
    zrobimy benchmark, a przy okazji czegoś się nauczymy.

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2013-01-15 12:21:52
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    W dniu wtorek, 15 stycznia 2013 09:33:28 UTC+1 użytkownik M.M. napisał:

> [...]
    >

    > Napisz w czystym C wersję na hash-table i na drzewie prefixowym,
    >
    > zrobimy benchmark, a przy okazji czegoś się nauczymy.

    Nie wiem wlasnie do czego mogloby sie to przydac, ale ew moglbym miec kiedys ambicje
    by napisac sobie wlasny edytor czy np disasembler (tak zeby dzialal z duzymi
    tekstami) I wtedy może? (Poki co nic takiego nie pisałem)
    NIe jestem przekonany czy gdybym chioial
    np napisac takie edytor ktory by mial sprawnie
    pomagac w edycji 100 megabajtowych plikow txt
    to indeksowanie byloby lepszym wyjsciem niz
    szybki algorytm wyszukiwania. :-? Za duzo
    tekstu do indeksowania pewnie..

    firr

    (wogole ostatnio odechcialo mi sie kodowac, jest to zaprawde ciezka robota :\ no ale
    coz
    z wolna bedzie trzeba sie zbierac znowu do roboty :/)

  • 18. Data: 2013-01-15 12:39:29
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    > to indeksowanie byloby lepszym wyjsciem niz
    > szybki algorytm wyszukiwania. :-? Za duzo

    swoja droga np taki algorytm wyszukiwania w acrobet reader nie jest za szybki - pliki
    po 5 czy 15 MB a na wyszukiwania sie czeka (o ile pamietam)

  • 19. Data: 2013-01-15 12:43:42
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 15.01.2013 12:39, firr kenobi wrote:

    > swoja droga np taki algorytm wyszukiwania w acrobet reader nie jest za szybki -
    pliki po 5 czy 15 MB a na wyszukiwania sie czeka (o ile pamietam)

    A algorytm wyszukiwania w kpdf albo okular jest wyjątkowo szybki -
    wyszukiwanie w standardzie C++ działa płynnie w trakcie pisania. To jest
    pewnie różnica algorytmu naiwnego vs. algorytmu dedykowanego. (+ pewnie
    jakieś cache danych tekstowych)

    Michoo

  • 20. Data: 2013-01-15 12:47:06
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    najpewniej wersja z ktora ja bym na poczatku kombinował to np cos takiego:
    szukamy np ciagu "dafob gnozdyrr daf",
    okolo 18 znakow - skaczemy wic co okolo
    18 znakow jesli natrafiony znak nie nalezy
    do podciagu (np 'x') to dalej jesli nalezy
    to sprawdzamy przyległe itp - tym samym
    dla dlugich ciagow mozna by przeskanowaywac
    kilka razy szybiciej w optymistycznym
    wypadku - nieststy trzebs ie troche pokombinowac - moze sa tez jakies lepsze pomysly