  • Data: 2013-10-12 12:17:38
    Temat: Re: amperomierze w starych konstrukcjach ZSRR
    Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-10-12 01:36, Andrzej Lawa pisze:

    > Tak działa pomiar większych prądów w popularnych tanich miernikach
    > uniwersalnych - gruby drut z jednym lub kilkoma przewężeniami (jakby
    > ktoś ścisną umiarkowanie obcęgami)i do 10A można na spadku napięcia na
    > tym odcinku zmierzyć.
    Tak, ale to co opisujesz, to jest "ustrój elektromagnetyczny", którego
    ciekawą właściwością jest to, że się wychyla tak samo, niezależnie od
    kierunku przepływu prądu, stąd nadaje sie do pomiarów prądów
    przemiennych. Powinny mieć wtedy takie oznaczenie:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Ustr%C3%B3j_elektr
    omagnetyczny.jpg
    Tutaj jest ewidentnie skala na + i na -, więc musi to być ustrój
    magnetoelektryczny.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173